Besip: jak správně zapnout bezpečnostní pásy

Besip: jak správně zapnout bezpečnostní pásy

Kampaň Besipu "Bezpečnostní pásy" připomíná řidičům, že správné zapnutí bezpečnostních pásů trvá pouhé 2 sekundy, které mohou rozhodnout o vašem životě. Besip přikládá i návod, jak pásy správně zapnout.

1.  Upravte si pás tak, aby jeho spodní část seděla nízko a pevně přes vaše boky.
2.  Pás by měl být upevněn přes rameno a hruď, mimo krk.
3.  Nikdy si neumísťujte pás za záda nebo pod paží - může vás to stát život!
4.  Dejte pozor, abyste pod pásy neměli tvrdé a ostré předměty. Při kolizi by totiž mohly probodnout vaše tělo a způsobit vážné zranění.  

Účinnost bezpečnostního pásu na předním sedadle se snižuje, pokud dojde ke střetu a spolujezdec na  zadním sedadle není připoután, neboť může  smrtelně zranit cestující na předních sedadlech! 
Bezpečnostní pásy jsou i pro těhotné ženy, které se mohou pohodlně připoutat. Ramenní pás je veden přes hrudník, mezi prsy a spodní pás se posune co nejníže pod břicho. V tomto okamžiku je chráněna matka i plod.

Typické obrázky z dopravních nehod, při kterých nebyl použit dopravní pás si můžete prohlédnout v přiloženém PDF.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků