Besip: jak správně zapnout bezpečnostní pásy

Kampaň Besipu "Bezpečnostní pásy" připomíná řidičům, že správné zapnutí bezpečnostních pásů trvá pouhé 2 sekundy, které mohou rozhodnout o vašem životě. Besip přikládá i návod, jak pásy správně zapnout.

1.  Upravte si pás tak, aby jeho spodní část seděla nízko a pevně přes vaše boky.
2.  Pás by měl být upevněn přes rameno a hruď, mimo krk.
3.  Nikdy si neumísťujte pás za záda nebo pod paží - může vás to stát život!
4.  Dejte pozor, abyste pod pásy neměli tvrdé a ostré předměty. Při kolizi by totiž mohly probodnout vaše tělo a způsobit vážné zranění.  

Účinnost bezpečnostního pásu na předním sedadle se snižuje, pokud dojde ke střetu a spolujezdec na  zadním sedadle není připoután, neboť může  smrtelně zranit cestující na předních sedadlech! 
Bezpečnostní pásy jsou i pro těhotné ženy, které se mohou pohodlně připoutat. Ramenní pás je veden přes hrudník, mezi prsy a spodní pás se posune co nejníže pod břicho. V tomto okamžiku je chráněna matka i plod.

Typické obrázky z dopravních nehod, při kterých nebyl použit dopravní pás si můžete prohlédnout v přiloženém PDF.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků