Besip: jak správně zapnout bezpečnostní pásy

Kampaň Besipu "Bezpečnostní pásy" připomíná řidičům, že správné zapnutí bezpečnostních pásů trvá pouhé 2 sekundy, které mohou rozhodnout o vašem životě. Besip přikládá i návod, jak pásy správně zapnout.

1.  Upravte si pás tak, aby jeho spodní část seděla nízko a pevně přes vaše boky.
2.  Pás by měl být upevněn přes rameno a hruď, mimo krk.
3.  Nikdy si neumísťujte pás za záda nebo pod paží - může vás to stát život!
4.  Dejte pozor, abyste pod pásy neměli tvrdé a ostré předměty. Při kolizi by totiž mohly probodnout vaše tělo a způsobit vážné zranění.  

Účinnost bezpečnostního pásu na předním sedadle se snižuje, pokud dojde ke střetu a spolujezdec na  zadním sedadle není připoután, neboť může  smrtelně zranit cestující na předních sedadlech! 
Bezpečnostní pásy jsou i pro těhotné ženy, které se mohou pohodlně připoutat. Ramenní pás je veden přes hrudník, mezi prsy a spodní pás se posune co nejníže pod břicho. V tomto okamžiku je chráněna matka i plod.

Typické obrázky z dopravních nehod, při kterých nebyl použit dopravní pás si můžete prohlédnout v přiloženém PDF.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků