Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

Fanouškům automobilů se zřejmě tyto řádky nebudou číst dobře: italská karosárna Bertone se nachází před krachem, tentokrát už možná definitivním.
Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

S nástupem hospodářské krize na konci první dekády 21. století a s ním spojeným důrazem kladeným na redukci nákladů světové automobilky více než kdy před tím stahovaly své projekty od specializovaných firem do vlastních studií. To dále zkomplikovalo život legendárním italským karosárnám, jež se s větší či menší úspěšností obracely buď k zákazníkům z rozvojových zemí, nebo zcela mimo branži, často směrem k užitému designu.

Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Bertone hrobníkovi z lopaty utekl v poslední době už několikrát, naposledy v letech 2007 a 2011, ale nyní to už vypadá opravdu nepříliš dobře. V průběhu roku 2013 sice firma Bertone zaznamenala hlavně díky zakázkám z Číny tržby přes 20 milionů eur, ale vlastní továrnu prodala už před lety Fiatu a na sklonku loňského roku propustila přes 160 svých zaměstnanců. V současnosti dluží mzdy, neplatí dodavatelům a hledá nového majitele. Nabídek je několik, jistá turecká společnost prý nabízí 2,7 milionu dolarů, ovšem s ohledem na současná aktiva společnosti lze předpokládat, že případný nový vlastník bude mít zájem hlavně o slavnou značku, resp. její legendární jméno.

Jaguar Bertone B 99: tak by mohl vypadat „malý” Jaguar

Jaguar Bertone B 99: tak by mohl vypadat „malý” Jaguar

Studio Bertone o sobě v posledních letech dalo vědět řadou pozoruhodných staveb, vzpomeňme třeba koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plně funkční studii Bertone Nuccio (2012) nebo přesně před rokem představený, opět plně provozuschopný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku jistého britského sběratele. A to raději nevzpomínejme starší stavby jako Lamborghini Miura, Volvo 780 nebo Škoda Favorit, jinak by zřejmě srdce milovníka automobilů muselo zaplakat…
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků