Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

Fanouškům automobilů se zřejmě tyto řádky nebudou číst dobře: italská karosárna Bertone se nachází před krachem, tentokrát už možná definitivním.
Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

S nástupem hospodářské krize na konci první dekády 21. století a s ním spojeným důrazem kladeným na redukci nákladů světové automobilky více než kdy před tím stahovaly své projekty od specializovaných firem do vlastních studií. To dále zkomplikovalo život legendárním italským karosárnám, jež se s větší či menší úspěšností obracely buď k zákazníkům z rozvojových zemí, nebo zcela mimo branži, často směrem k užitému designu.

Premiéry | Sportovní auta | Zajímavosti | Kombi | Design | Aston Martin

Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Bertone hrobníkovi z lopaty utekl v poslední době už několikrát, naposledy v letech 2007 a 2011, ale nyní to už vypadá opravdu nepříliš dobře. V průběhu roku 2013 sice firma Bertone zaznamenala hlavně díky zakázkám z Číny tržby přes 20 milionů eur, ale vlastní továrnu prodala už před lety Fiatu a na sklonku loňského roku propustila přes 160 svých zaměstnanců. V současnosti dluží mzdy, neplatí dodavatelům a hledá nového majitele. Nabídek je několik, jistá turecká společnost prý nabízí 2,7 milionu dolarů, ovšem s ohledem na současná aktiva společnosti lze předpokládat, že případný nový vlastník bude mít zájem hlavně o slavnou značku, resp. její legendární jméno.

Jaguar

Jaguar Bertone B 99: tak by mohl vypadat „malý” Jaguar

Studio Bertone o sobě v posledních letech dalo vědět řadou pozoruhodných staveb, vzpomeňme třeba koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plně funkční studii Bertone Nuccio (2012) nebo přesně před rokem představený, opět plně provozuschopný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku jistého britského sběratele. A to raději nevzpomínejme starší stavby jako Lamborghini Miura, Volvo 780 nebo Škoda Favorit, jinak by zřejmě srdce milovníka automobilů muselo zaplakat…
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků