Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

Fanouškům automobilů se zřejmě tyto řádky nebudou číst dobře: italská karosárna Bertone se nachází před krachem, tentokrát už možná definitivním.
Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

S nástupem hospodářské krize na konci první dekády 21. století a s ním spojeným důrazem kladeným na redukci nákladů světové automobilky více než kdy před tím stahovaly své projekty od specializovaných firem do vlastních studií. To dále zkomplikovalo život legendárním italským karosárnám, jež se s větší či menší úspěšností obracely buď k zákazníkům z rozvojových zemí, nebo zcela mimo branži, často směrem k užitému designu.

Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Bertone hrobníkovi z lopaty utekl v poslední době už několikrát, naposledy v letech 2007 a 2011, ale nyní to už vypadá opravdu nepříliš dobře. V průběhu roku 2013 sice firma Bertone zaznamenala hlavně díky zakázkám z Číny tržby přes 20 milionů eur, ale vlastní továrnu prodala už před lety Fiatu a na sklonku loňského roku propustila přes 160 svých zaměstnanců. V současnosti dluží mzdy, neplatí dodavatelům a hledá nového majitele. Nabídek je několik, jistá turecká společnost prý nabízí 2,7 milionu dolarů, ovšem s ohledem na současná aktiva společnosti lze předpokládat, že případný nový vlastník bude mít zájem hlavně o slavnou značku, resp. její legendární jméno.

Jaguar Bertone B 99: tak by mohl vypadat „malý” Jaguar

Jaguar Bertone B 99: tak by mohl vypadat „malý” Jaguar

Studio Bertone o sobě v posledních letech dalo vědět řadou pozoruhodných staveb, vzpomeňme třeba koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plně funkční studii Bertone Nuccio (2012) nebo přesně před rokem představený, opět plně provozuschopný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku jistého britského sběratele. A to raději nevzpomínejme starší stavby jako Lamborghini Miura, Volvo 780 nebo Škoda Favorit, jinak by zřejmě srdce milovníka automobilů muselo zaplakat…
 

bazar

Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků