Bertone Nuccio: dárek ke 100. narozeninám

Věhlasná karosárna Bertone v Ženevě představila novou studii. Nese prosté označení Nuccio a vyznačuje se tím nejlepším, čím značka Bertone proslula.

Letos na podzim uplyne přesně 100 let od chvíle, co v Turíně založil Giovanni Bertone svoji dílnu. Ta měla na počátku jen tři zaměstnance, ale během následujících let se stala jednou z nejrespektovanějších karosáren na světě. Hlavním strůjcem těchto úspěchů byl syn zakladatele, Giuseppe „Nuccio“ Bertone, který stvořil mimo jiné také Škodu Favorit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová studie s prostým označením Bertone Nuccio

BERTONE V NOVÝCH RUKOU

Karosárna Bertone byla na sklonku roku 2007 prodána společnosti Gruppo Prototipo. Jedná se o společnost, který má k automobilům velmi blízko a často staví a testuje prototypy pro italské automobilky. Ve své správě má také slavný ovál v Nardo. Značka Bertone díky tomu nezmizela ze světa a pokračuje ve své výrobní i návrhářské činnosti.

A nová studie chce kromě 100. výročí založení Carrozzeria Bertone také uctít památku samotného Nuncia Bertoneho, jednoho z nejvýznamnějších automobilových designérů dvacátého století. Letos je tomu totiž 15 let, co Nuccio zemřel. Stalo se tak v předvečer zahájení ženevského autosalonu v roce 1997.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nuccio na prvních renderech uvolněných těsně před zahájením autosalonu v Ženevě 

„Nuccio je extrémní supersport s citelně pokrokovými stopami, které jsou součástí DNA Bertone,“ zní poněkud nic neříkající heslo v tiskové zprávě. Nicméně je třeba podotknout, že nové Nuccio je opravdu originální a propracované a svým základním profilem odkazuje na Bertoneho studie šedesátých a sedmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůbec první oficiální kresby konceptu Nuccio se objevily v půli února

Prototyp Bertone Nuccio má mít před zadní nápravou uložen výkonný motor, to je ale vše, co k tomu víme. Nuccio je dílem stávajícího šéfdesignéra karosárny Bertone Michaela Robinsona. Po skončení ženevského autosalonu poputuje Bertone Nuccio na autosalon v Pekingu a pak se vrátí do Evropy, aby až do konce léta krášlilo prostory Turínského národního muzea automobilů.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků