Bertone Nuccio: dárek ke 100. narozeninám

Věhlasná karosárna Bertone v Ženevě představila novou studii. Nese prosté označení Nuccio a vyznačuje se tím nejlepším, čím značka Bertone proslula.

Letos na podzim uplyne přesně 100 let od chvíle, co v Turíně založil Giovanni Bertone svoji dílnu. Ta měla na počátku jen tři zaměstnance, ale během následujících let se stala jednou z nejrespektovanějších karosáren na světě. Hlavním strůjcem těchto úspěchů byl syn zakladatele, Giuseppe „Nuccio“ Bertone, který stvořil mimo jiné také Škodu Favorit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová studie s prostým označením Bertone Nuccio

BERTONE V NOVÝCH RUKOU

Karosárna Bertone byla na sklonku roku 2007 prodána společnosti Gruppo Prototipo. Jedná se o společnost, který má k automobilům velmi blízko a často staví a testuje prototypy pro italské automobilky. Ve své správě má také slavný ovál v Nardo. Značka Bertone díky tomu nezmizela ze světa a pokračuje ve své výrobní i návrhářské činnosti.

A nová studie chce kromě 100. výročí založení Carrozzeria Bertone také uctít památku samotného Nuncia Bertoneho, jednoho z nejvýznamnějších automobilových designérů dvacátého století. Letos je tomu totiž 15 let, co Nuccio zemřel. Stalo se tak v předvečer zahájení ženevského autosalonu v roce 1997.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nuccio na prvních renderech uvolněných těsně před zahájením autosalonu v Ženevě 

„Nuccio je extrémní supersport s citelně pokrokovými stopami, které jsou součástí DNA Bertone,“ zní poněkud nic neříkající heslo v tiskové zprávě. Nicméně je třeba podotknout, že nové Nuccio je opravdu originální a propracované a svým základním profilem odkazuje na Bertoneho studie šedesátých a sedmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůbec první oficiální kresby konceptu Nuccio se objevily v půli února

Prototyp Bertone Nuccio má mít před zadní nápravou uložen výkonný motor, to je ale vše, co k tomu víme. Nuccio je dílem stávajícího šéfdesignéra karosárny Bertone Michaela Robinsona. Po skončení ženevského autosalonu poputuje Bertone Nuccio na autosalon v Pekingu a pak se vrátí do Evropy, aby až do konce léta krášlilo prostory Turínského národního muzea automobilů.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků