Bertone Genesis: Netradiční kombinace MPV a dvanáctiválce Lamborghini

Italská společnost Bertone představila v roce 1988 pořádný úlet. Podařilo se jí zkombinovat minivan a dvanáctiválcový motor vypůjčený z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole.

Tento červený koncept na první pohled rozhodně zaujme svým vzhledem. To ale rozhodně není vše, co nabízel. O netradiční minivan se postarala slavná italská karosárna Bertone. Pojmenovala jej Genesis a představila v roce 1988 na autosalonu v italském Turíně.

Netradiční MPV fascinuje dodnes. Pod tento fakt se rozhodně nepodepsal jen jeho vzhled či přední boční dveře vyklápějící se vzhůru. Velkým úletem bylo hlavně využití dvanáctiválce vypůjčeného z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole. Motor spolupracoval třístupňovou automatickou převodovkou a poháněl pouze zadní nápravu. Celkově dosahoval výkonu 455 koní. S hmomtností zhruba 1800 kilogramů nicméně nepatřil tento vůz mezi nejrychlejší.

Toto je první elektrické BMW. Zrodilo se dávno před i3 a mělo jediný úkol

Toto je první elektrické BMW. Zrodilo se dávno před i3 a mělo jediný úkol

Pohonná jednotka byla v konceptu umístěná v přední části. Také proto došlo k netradičnímu řešení interiéru. Díky šířce 2000 mm ale nebyl problém umístit mohutný středový tunel a po jeho stranách zůstalo dost místa pro řidiče a spolujezdce.

Sedadla vynikala nejen svých velice netradičním designem. Byla elektricky ovládaná a pomáhala dotvářet velice flexibilní prostor. Přední sedadla se dala navíc otočit o 180 stupňů pro kontakt s cestujícími na těch zadních. Celý interiér se nesl v kombinace červené a béžový barvy. Nabízel také dokonce nastavitelné opěrky nohou a televizi. 

Bertone Genesis

Debut: Turínský autosalon v roce 1988

Specifikace: Dvanáctiválec s výkonem 455 koňských sil, pohon zadních kol,  třístupňová automatická převodovka.

Proč si jej pamatovat: Koncept představoval skutečně netradiční spojení minivanu s vyklápěcími předními dveřmi a motoru z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole. 

Celkově na minivanu pracovali technici italské společnosti Bertone více než 30.000 hodin. Model Genesis ale zůstal pouze konceptem. Nikdy se masové produkce nedočkal. Rozhodně by bylo velkým překvapením, pokud by  Lamborghini v té době s výrobou podobného kousku souhlasilo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků