Náhlý odchod úspěšného šéfa Škody samozřejmě vzbuzuje otázky o důvodu jeho konce. Koncern VW ani česká značka totiž žádnou příčinu neuvádí.
V mladoboleslavské Škodě dochází ke změnám ve vedení. Českou značku opouští z pozice předsedy představenstva téměř po pěti letech úspěšného působení Bernhard Maier. Nástupce ještě neznáme a ve včerejší tiskové zprávě automobilky nebyl uveden ani důvod Maierova odchodu. Pod střechou koncernu VW se tak za poslední dobu jedná o další velkou změnu na vyšších místech společnosti.
Maier se ujal vedení Škody 1. listopadu 2015, když tímto nahradil své místo člena představenstva v Porsche. U koncernu VW působí již 19 let. Mladoboleslavskou automobilku oficiální opustí k 31. červenci 2020. Nelze ovšem říct, že by za svou dobu působení české značce jakkoliv uškodil, ba naopak.
Pod vedením německého manažera Škoda dosáhla rekordních tržeb i provozního zisku a také zvýšila dodávky zákazníkům na přibližně 1,3 milionu vozů ročně. Jako jedna z mála značek koncernu se pak Škoda držela nad vodou i nyní během koronavirové pandemie.
Pro zajímavost, v novodobé historii měla česká značka pod křídly VW pouze dva české předsedy představenstva. Nejprve Ludvíka Kalmu (1991–1996), kterého po jeho tragické smrti nahradil Vratislav Kulhánek (1997–2004). Odchod současného šéfa Škody přitom také nemá být zrovna hladký.
Německý deník Handelsblatt tak uvádí, že se Maier stal „obětí mocenského boje v koncernu Volkswagen“. Zmiňuje se tedy jeho až přílišná úspěšnost Škody pod jeho vedením, která se nemusela vyšším představitelům koncernu líbit, a vytvářela silnou konkurenci samotnému Volkswagenu.
Škoda nechce důvod odchodu Maiera podle serveri iDNES.cz komentovat a překvapivě neuvádí ani jeho údajné vypršení kontraktu v české automobilce. K náhlosti změny ve vedení Škody přidává i fakt, že pro místo šéfa zatím neexistuje náhrada. Nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva značky v srpnu 2020.
Mezi možnými nástupci se podle iDNES.cz objevují jména jako Martin Jahn (bývalý člen představenstva české automobilky), Christian Strube (zodpovědný za oblast vývoje Škody) nebo Michael Oeljeklaus (nyní v čele oblasti výroby a logistiky Škody).
O budoucnosti Maiera pod střechou VW se prý zatím vedou diskuze, zcela možný je však i scénář, že po svém místě ve Škodě už německý koncern nadobro opustí. Server iDNES.cz totiž uvádí, že mezi Maierem a ředitelem celého koncernu Herbertem Diessem panovalo po celou dobu velké napětí.