Náhlý odchod šéfa Škodovky nemá jasný důvod. Prohrál Maier boj s vedením VW?

Náhlý odchod úspěšného šéfa Škody samozřejmě vzbuzuje otázky o důvodu jeho konce. Koncern VW ani česká značka totiž žádnou příčinu neuvádí.

V mladoboleslavské Škodě dochází ke změnám ve vedení. Českou značku opouští z pozice předsedy představenstva téměř po pěti letech úspěšného působení Bernhard Maier. Nástupce ještě neznáme a ve včerejší tiskové zprávě automobilky nebyl uveden ani důvod Maierova odchodu. Pod střechou koncernu VW se tak za poslední dobu jedná o další velkou změnu na vyšších místech společnosti.

Maier se ujal vedení Škody 1. listopadu 2015, když tímto nahradil své místo člena představenstva v Porsche. U koncernu VW působí již 19 let. Mladoboleslavskou automobilku oficiální opustí k 31. červenci 2020. Nelze ovšem říct, že by za svou dobu působení české značce jakkoliv uškodil, ba naopak.

Bernhard Maier končí ve vedení automobilky Škoda Auto

Bernhard Maier končí ve vedení automobilky Škoda Auto

Pod vedením německého manažera Škoda dosáhla rekordních tržeb i provozního zisku a také zvýšila dodávky zákazníkům na přibližně 1,3 milionu vozů ročně. Jako jedna z mála značek koncernu se pak Škoda držela nad vodou i nyní během koronavirové pandemie.

Pro zajímavost, v novodobé historii měla česká značka pod křídly VW pouze dva české předsedy představenstva. Nejprve Ludvíka Kalmu (1991–1996), kterého po jeho tragické smrti nahradil Vratislav Kulhánek (1997–2004). Odchod současného šéfa Škody přitom také nemá být zrovna hladký.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Německý deník Handelsblatt tak uvádí, že se Maier stal „obětí mocenského boje v koncernu Volkswagen“. Zmiňuje se tedy jeho až přílišná úspěšnost Škody pod jeho vedením, která se nemusela vyšším představitelům koncernu líbit, a vytvářela silnou konkurenci samotnému Volkswagenu.

Škoda nechce důvod odchodu Maiera podle serveri iDNES.cz komentovat a překvapivě neuvádí ani jeho údajné vypršení kontraktu v české automobilce. K náhlosti změny ve vedení Škody přidává i fakt, že pro místo šéfa zatím neexistuje náhrada. Nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva značky v srpnu 2020.

V Turecku se Škodovky vyrábět nebudou. Přesun Superbu do Bratislavy je stále ve hře

V Turecku se Škodovky vyrábět nebudou. Přesun Superbu do Bratislavy je stále ve hře

Mezi možnými nástupci se podle iDNES.cz objevují jména jako Martin Jahn (bývalý člen představenstva české automobilky), Christian Strube (zodpovědný za oblast vývoje Škody) nebo Michael Oeljeklaus (nyní v čele oblasti výroby a logistiky Škody).

O budoucnosti Maiera pod střechou VW se prý zatím vedou diskuze, zcela možný je však i scénář, že po svém místě ve Škodě už německý koncern nadobro opustí. Server iDNES.cz totiž uvádí, že mezi Maierem a ředitelem celého koncernu Herbertem Diessem panovalo po celou dobu velké napětí.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků