No, rad by som aj ja prispel svojim nazorom. Som podnikatel zo Slovenska a pred mesiacom som si jeden Phaeton zaobstaral. Presnejsie V10TDI. Mal som moznost vyskusat si navyssiu triedu Mercedesov, Nove Audi A8, BMW 7xx a podla mojich subjektivnich pocitov som sa najlepsie citil prave v tolko zatracovanom Phaetone. Pocit pri riadeni je podla mna najlepsi. Jediny sa mu mohol vyrovnal len MB, ale poskusenostiach s predoslou s500 uz MB nechcem, bol viac v service ako doma. Nikdy som nebol ziaden autickar a je my jedno ze je to len VW, ale podla mna sa v nom vozi urcite lepsie ako v A8 nad ktorou som uvazoval najviac a stravil som v nej viac nez jeden tyzden a priblizne 1000 km. Reakcia okolia bola tiez ina ako by sa dalo cakat. A8 si uz skoro nikto nevsimal. Phaetona si prisiel obzriet kazdy, i ked je to "len" VW.
Este nieco na koniec. Bol som az zhrozeny s priemernej spotreby pri poslednej pohodne rychlej jazdy (cca 400km, asi 50 dialnica), ktora bola 9,5 l/100km, co ma fakt prekvapilo.
Phaeton je bílá vrána. Dělá se už hodně dlouhou dobu a dosud jsem ho ještě neviděl. Na rozdíl od Touaregů kterých jezdí spousta. Btw.není stejný propadák náhodou Maybach ????
Já už jsem Phaetony viděl dva. Jednoho na Manhattanu, druhého v Německu. Nevypadá to špatně, ale jak už napsali jiní - je IMHO blbost dělat luxusní záležitost pod značkou Volkswagen, když je přitom v koncernu dost značek, kam by to zaměřením pasovalo více.Jestli je Maybach propadák, to nevím. Ale tam si aspoň uvědomili, že Mercedes už svoji exklusivitu prošustroval a tak znovuoživili legendu, to je IMHO o něčem jiném než Phaeton.
nevim ale phaetonu jezdi po cr relativne dost. a maybach uz jsem videl v PZE jeden - klasika postarsi parecek DE, ale to auto ma fakt tezkou noblesu a to nemuselo nejak zavodit stacilo aby stalo v zacne na magistrale:)
Jo, já věřím, že jich v ČR pár je, ale já tam nebydlím... A Holanďani jsou spíš na Jaguary, takže tady jsem Phaetona ještě neviděl.
Vraj uspech moze zaistit rozsirenie ponuky modelovv segmente malych aut. Na Slovensku sa asi snaziao neuspech. Na Slovensku uz v cennikunenajdeme Polo s motorom vykonnejsim ako 55kW. Ziaden1.4 74kW, ani 1.4 FSI a ani 1.9TDI. Tieto motory su uzlen pre Polo Fun, ale to si kupi malokto pri cene od519000 SKK za Polo Fun 1.2 47kW. Bola by sranda, kebyto iste urobili s Fabiou. Mozno si myslia, ze akniekto bol ochotny dat 500000SKK za Polo 1.9TDI, takje ochotny dat 600000SKK za novy Golf 1.4 55kW.Alebo co tak davat do Fabie len 1.2 40kW a 47kWa do Pola 1.9SDI 47kW a 1.4 55kW ?
neúspěch si můžeme vyložit pouhým rozkladem názvu Volskwagen: volks - lidový wagen - vůz, zkrátka lidovůz. Je Phaeton lidovůz?
Ford znamená brod. Mají Fordy zvýšenou brodivost? Pokud vím Ssangyoung znamená korejsky dvouhlavý drak, ale prý v showroomech žádného nemají...
madpete myslim,ze nemas az tak pravdu,ford je automobilka pojmenovana po henrym fordovi a VW v zacatcich mel vyrabet levne masove vozy pro lidi-odtud jeji nazev...ale stejne si myslim,ze neuspech phaetonu nema s vyznamem jmena VW zadnou souvislost...
Ale jistě, že znám Henry Forda, to byla jen taková lehká provokačka, páč mě štvou lidi čekající, že charakter vozů asi nutně musí korespondovat se jménem jejich značky, nebo co. Já si nejsem jist, jestli to úplně na začátku nebylo jen jméno projektu (Hitlerovou) vládou dotovanejch lidovejch vozů-Brouků. Každopádně si nevzpomínám na žádnou značku, která by si, tedy alespoň v poválečný historii, změnila jméno.
A k neúspěchu Phaetona-byl sem v Gläserne Fabrik a musim uznat, že to je působivý divadlo, otázkou je, jestli působí i na cílovou skupinu zákazníků (obávám se že ne). Čet sem názory, že Phaeton byl hodně osobním dítkem ješitnýho Piecha, pro kterýho to byla skužba svýmu egu než automobilce. Ale nemluvil sem s ním o tom...
zmena jmena?
a co takhle Datsun na Nissan?
A, na to sem zapomněl, vidíš. Tak já napíšu Berndovi, ať si změněj konečně jméno na "Teuerwagen"
S tim Audi je to zajímavá poznámka, to mě nikdy nenapadlo. Asi sem málo sekal latinu...
tak ja o jednej viem: Horch - Audiaj ked si vlastne len prelozili nazov do latinciny
No lze trochu polemizovat o tom Fordu prece jeno Henry Ford taky nebyl zadnej brod, ale neznam zadnyho Helmuta Volkswagena ....
"Úspěch automobilky podle Volkerta pomůže zajistit rozšíření nabídky modelů v segmentu malých vozů a jiná koncepce nových modelů."
Samozřejmě, úspěch Touarega a neúspěch Phaetonu jasně ukázal, kam vývoj vede: lidi chtějí auta 4x4. Kdyby VW vyráběl ještě menšího Touarega (projekt Marrakesh), lidi by mu ruce utrhali.
Jsou to dacani, koncern má x-leté zkušenosti s 4x4 (quattro, 4motion, syncro) a nedokáže to využít. Nechali se předběhnout ostatními na trhu, zejm. Japonci a Korejci. Holt Němci, technice rozumí, marketingu ne.
Nebyl ten Marrakesh spíš projekt Fiatu na podvozku nové Pandy? Nebo je to jen shoda jmen? Že by VW spolupracoval s Fiatem?! Docela by mě to zajímalo.
Zkus tohle: http://popularmechanics.com/automotive/spy_reports/2003/1/europe_spy_report/print.phtml
Neco o VW Marrakesh se pise obcas v 4x4 magazinech a AutoBild zverejnil i nejake hypoteticke obrazky. Vsechno se da dohledat na internetu. Podobne j. Audi Steppenwolf.
Subjektivne mam pocit, ze Audi bylo s vyvojem ctyrkolek asi mnohem dal, ale VW mu to zakazal, nez prijde s vlastnimi modely (Touareg vs. Pikes Peak, Marrakesh vs. Steppenwolf apod.). Holt v koncernu kanibalizuji nejen na trhu, ale i mezi sebou (asi jako Skodovka nema zadouci volnost).
Mirko: Dík. Asi je to jen shoda jmen. Já našel zas tohle a to určitě nebude mít motor 3.2 z Audi - http://www.italiaspeed.com/news_2003/geneva_report/news_2003_043_15marrakesh.html
to ze VW vyraba jedine SUV je preto ze F.Piechma averziu voci SUV, MPV a roadsterom. Proste ich ignoroval a naivne dufal ze to nebude mat negatviny dopad. Za stav koncernu nieje zodpovedny Pischetsrieder ale Piech ktory to zavinil svojimi megalomanskymi cielmi a pozabudol na bezne auta
Aby značka byla úspěšná, musí být spjata se zaměřením na jistý typ produktu, jistý typ zákazníka. Je chybou snažit se dělat auta "úplně pro všechny". Značka musí být něčím definována. VolksWagen přece znamená lidový vůz a v tomto duchu značka vyrostla: dělala spolehlivá auta za dobrou cenu. Na tuto koncepci dnes ale docela kašle a snaží se konkurovat Mercedesům, Audi apod. Ztrácí body tam, kde si získala uznání, ale v konkurenci luxusních aut je nemůže získat. Luxusní Volkswagen je dokonce v Němčině protimluv... luxusní lidový vůz ... Trochu to působí tak, že značce VW ubližují ambice a pýcha strategického vedení.
Když se o totéž pokoušela Toyota, dala vzniknout značce Lexus a ta si svůj respekt docela vydobyla. Koncern VW je na tom ještě líp: má už zavedenou značku Audi ... tím méně je pak pochopitelný nápad jménem "Phaeton".
To je docela rozdíl. Phaetonu 6000 a ještě 3000 z toho by jinak byli zákazníci Audi. Toaregu se vyrábí 60000 za rok a ještě rozšiřujou výrobu
I ja jsem zastancem toho, ze image se musi vybudovat, sama neprijde. Proto si myslim, ze vyroba luxusniho sedanu neni nesmysl. Fakt ale je, ze Audi je asi lepsi (osobni zkusenost abych porovnal nemam) a proto neni v koncernu pro druhy luxusni kousek misto.Takze, tesme se na nove a snad i levnejsi automobily.
No, když je A8 levnější, lehčí, výkonější, s nižší spotřebou, prestižnější atd, tak kdopak by si kupoval Phaetona, .... pár jedinců, což nestojí za řeč. Nechápu, jak mohlo napadnout vyrábět auto ve stejné třídě jako je A8 s tak horšími parametry (Phaeton) ? A ještě k tomu ve stejném koncernu......! Tady asi přišla na řadu pýcha.... a někdo uvažoval něčím jiným než mozkem.
No Phaeton byl koncipovan jako luxusnejsi A8. Ma rozsahlejsi vybavu, vypada majestnatneji, ve ctyrsedadlove verzi ma vzadu lepsi sedacky i nez A8L. Nicmene je skutecne dost nelogicke, ze neco takoveho vyrabeji jako Volkswagen, logictejsi by bylo to oznacit jako A9 a nabidnout to pouze s maximalnimi motoracemi tem, kterym se zda A8 prilis obycejna. Takovy si ale samozrejme nekoupi VW. Myslim, ze to byla jen prosazena prilisna ambice nekoho ze sefu VW (jako znacky) o ukazku co vsechno vyrobce lidovych vozidel dokaze.
Tak trochu to zavání zemanovským komplexem: Zeman za sebe dosadil Špidlu, aby po svém odchodu ukázal, že on byl ten kdo na to měl a po jeho odchodu to jde do kytek. A jak se ukazuje, dokonale trefil. Analogie u VW: Piech dostal na trh A2, Lupo, Phaeton a jeho následník Bernie si s tím neví rady. Podobnost "čistě náhodná".
Mezi námi, přijít současně na trh s Phaetonem, který je sice povedený, ale upřímně přiznejme, že je konkurentem nejvýše jen Lexusu LS430 v době, kdy se dokončovala mimořádně povedená inovace A8, to by asi ustál skutečně jen geniální Piech. Pokud jeden koncern vrhne v průběhu jediného roku na trh A8, Phaeton a k tomu Touareg, kterého ani letošních 90 tisíc kusů nebude stačit pokrýt poptávku, a nemá přitom v čele osobu úrovně pana Piecha, je jsané, že ten nejslabší asi nevyhraje. Nicméně Phaeton V10TDI, byl-li by za 66 tisíc Euro, a prodávali a servisovali jej všichni koncesionáři, šel by na odbyt dobře. Za 130 tisíc EUR tu jsou ale o dost lepší stroje a hlavně auta s tradicí a bez prodejních a servisních obstrukcí stylu Rolls & Phaeton. Kdyby Touareg nastoupil na trh za 100-120 tisíc Euro s jediným prodejcem a servisem každých 500km , taky by se neprodával.
Ve fotbale se při neúspěchu obvykle neobětuje mužstvo ale trenér, většinou to pomůže. A trenér mužstva VW v současné době zralý na výměnu rozhodně je.
Máš 100% pravdu. Phaeton není špatné auto, jen přišlo ve špatnou dobu, se zbytečnou hrou na něco extra a za nesmyslnou cenu ve zbytečném sortimentu motorů a pohonů. Jeden benzínový motor buď VR6 3,2 nebo V8 4,2 a báječný V10TDI, sériově 4x4 a cena od 1,6 do 2 milionů ve slušné výbavě by z něj udělalo na startu slušně prodávanou novinku. A za dva roky mohli přidat dvanáctiválec, sedadla s odáváním pšouků, dřevo saharské trnky a přidat dva miliony na ceně a u top modelu dělat prodejní a servisní extrabuřty typu jeden prodejce v Praze, čtyři servisy v Německu a podobně. Začít ale tímhle od konce byl u novinky bez tradice nesmysl. Asi jako Daewoo Chairman, to byla stejná blamáž.
Právě japonci s Lexusem, který je přesně to samé, slušné auto ale žádná superbomba, to udělali rozumně a dávno je z něj v USA trhák. Ostatně Audi kdysi s V8 našlapovalo taky zpočátku opatrně, bez pompy a vyplatilo se to.
koncern :))))))))) jenom nechápu, jak je možné, že mu někdo z dozorčí rady žral při uvádění na trh ty kecy o tom, jak není důležité kolik se prodá Phaetonů, ale že záleží na tom o kolik se zvednou prodeje předraženejch Golfů R32 a podobnejch pseudoautomobilů, pro který se údajně zákazníci jenom pohrnou, když se jim prostřednictvím výroby Phaetonů a jejich presence na silnicích dodá zdání, že kupujou kvalitní vozy od etablovaného výrobce :))))
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.