Berlín jde tvrdě proti starým dieselům. Pokutu dostanete i za čtyři roky staré auto

127 komentářů

Sophia Gray
2. prosince • 9:20

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamka pro dоspělé, kteří сhtějí najít seхuálníhо pаrtnerа

Robert
30. listopadu • 8:17

Tento problém se nedá škatulkovat,na jedné straně je sice hezké jezdit elektroautem,ale výroba jak baterie tak i elektřiny která je u nás z většiny z uhelných a nebo jaderných elektráren není dvakrát eko.

bzzz
30. listopadu • 11:58

Jadro je ve finale (tim spise ve strovnani s fosilnimi palivy) celkem cista energie. Technologie, bezpecnost, provoz, za plotem JE namerite prirozene pozadi. Priroda/vesmir a nektere 'umele/civilizacni' zdroje vas ozaruji nesrovnatelne vice.

OnlyTruth
28. listopadu • 16:35

takto eko buzeracia raz uz musi skoncit.... o 100 rokov zas bude problem kam vsetky baterky zahrabat ...

Honzík
28. listopadu • 0:27

Aby ty skopčáky už šlak trefil. Je to ten nejodpornější národ na světě. Všechny vykastrovat, aby byl od nich už jednou provždy pokoj !!!

OTTO
28. listopadu • 1:16

Tak ty jsi tu opravdu chyběl. Z každého tvého příspěvku výše lze dovodit, že sračky (tvé oblíbené) se nacházejí především v tvé infantilní makovici.

Tom
28. listopadu • 7:01

Tak to jste se, vy dva, hledali.

27. listopadu • 19:59

Přesně jak píšete. Tak já třeba mám na nové auto. Ale proč bych ho kupoval když mi ho za rok zakázou? Proto si žádné nekoupím a budu jezdit taxíkem. Kde budu platit bez účtu a podporovat šedou ekonomiku. Když to tak chtěj tak prosím. Ps: Vždy sem měl auto na benzín nafta patří do kamen. Ale od doby ekomaniakú sem prodal své 7 let staré auto na benzín a koupil 19 let starého peugeota na naftu a jezdím vesele po Praze. Teď mi dejte třeba 1000000 minusu.

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 20:53

proč bychom dávali mínusy, existuje snad nějaká ucta k postiženým.

OTTO
28. listopadu • 1:17

Přesně! Ten píčus zaslouží spíš politovat, za minus rozhodně nestojí.

Li
27. listopadu • 15:09

Bože Vy jste kreteni

miloslav
27. listopadu • 14:41

A co traktory, ty smějí?

Wtf?
27. listopadu • 13:33

Úhel pohledu. Mercedes Benz hlásí propouštění cca 10 tisíc zaměstnanců. Podobně Audi, Continental, a brzy další výrobci, zejména koncern VW. Automobilky se spojují, jen aby přežily. Dojde i na subdodavatele. Naroste obrovsky nezaměstnanost. A lidi? 99% si ponechá a bude lepit do poslední chvíle své staré křápy, protože na nové, předražené elektrické krámy už nikdy nenašetří. Velká města, kam se dojíždí za prací, a za dalšími stovkami důvodů, nebo jen projíždí, chtějí zakazovat vjezd a trestat tím navíc spoluobčany. Namísto toho,aby jejich zástupci vykonali to, co konat mají a za co jsou oplaceni. Obchvaty měst, smysluplnou MHD s ekologickými vozidly a na okrajích velkých měst záchytné parkoviště. Jedno bez druhého je pouhá tupá pakárna a nic se nezmění k lepšímu. Stát, a obce, které zakazují a omezují lidi na svobodě, svými opatřeními, jsou ti špatní. Chceš mé "neekologické, či jen staré auto"? Zaplať mi takové, které bude ekologické a odpovídajícími vlastnostmi a já to staré, neekologické, hodím rád do šrotu. Jinak, mi státe a města, polibte.

Neurotic
27. listopadu • 12:40

Lidi co mají staré auto si nepůjdou koupit nové, protože na něj nemají, ale oni vlastně ted nebudou mít důvod ani vyměnit to 20 let staré za 10 let staré, protože nikdo při smyslech nebude vrážet peníze do auta, když neví jestli s ním bude moci jezdit i zítra. Takže jediný efekt bude, že lidi omezí investice do aut na úplné minimum, protože dávat peníze do projektu, u kterého záleží jak se politici vyspí je šílenost...
Narozdíl od nástupu chřípky bude, ale chvíli trvat než se to projeví takže se bude některým zdát, že to "funguje" no a pak se nebudou stačit divit:-D

Toscana
27. listopadu • 15:55

A pak přijde krize.

OTTO
27. listopadu • 15:13

Vtip je v tom, že ti lidé na nové třeba i mají, ale místo nového Sandera za 179tis holt jdou radši do Passata z německého dieselgejtového výprodeje za stejnou částku.
Jinak se tu ale stále bavíme o centrech měst. Tu urputnost s jakou se někdo dožaduje práva zasmradit centrum města dvojkovým dieselovým Golfem prostě nepochopím. Vždyť jemu samotnému by to mělo být trapné. A už vůbec nechápu, jak takové počínání může někdo schvalovat a vydávat to za nějaké občanské svobody! Co takle právo na zdraví lidí stojících na chodníku? Nebo ti nemají žádná práva?

Tom
28. listopadu • 7:00

Mechapu, jak se nekdo muze dozadovat nejake vyjimky jen proto, ze je z mesta. Bud vsude nebo nikde.

Honzík
28. listopadu • 0:40

Lidí je jak sraček, musí se to trochu vytřídit blbe.

HRD
28. listopadu • 8:04

A začal bych s tebou, blbe.

Brouk
27. listopadu • 10:57

Já mám vypěstovaný pavlovův reflex na staré TDI. Jakmile zahlédnu Sharan, Passat, Transporter, Superb a všchny ostatní mrdky z koncernu, okamžitě sahám po tlačítku "vnitřní cirkulace". Omezit tuto zhoubu je správná cesta.

Tom
28. listopadu • 6:58

Prozradim ti tajemstvi, tahle auta mela i benzinove motory.

Honzík
28. listopadu • 0:28

Ty jsi ozaj velké kokotisko !

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 17:16

já mám v bramboře na cirkulaci A-jako automat. Němci na to šli vždy chytře.

OTTO
28. listopadu • 1:13

Tak to má snad každý koncernový climatronic, ale nemám pocit, že by to fungovalo. Ve městě to mám zavřené radši pořád a mimo město tak min 50% času. V podstatě když jedu sám, otevírám přívod vzduchu jen zřídka, ve více lidech to samozřejmě nejde (i když "otravu" CO2 snad auto taky nějak hlídá :-D )

OTTO
27. listopadu • 11:16

To mám taky, ale jsou i horší. TDCi od Fordu, Volva, dále cokoliv staršího 10ti let.

Ef
27. listopadu • 9:25

U města ovládanému ultralevičáky mě to vůbec nepřekvapuje. Co si obyvatelé zvolili to mají. To je největší slabina demokracie-tupý volič..

Honzík
28. listopadu • 0:38

U nás je to zcela jasně vidět !

Machala
27. listopadu • 15:57

Ovladanemu, neprekvapi .... a co ti ostatni? Ja Babise a jeho StBacky Agrarni Fertilizer v cele se zaklekavackou konkurencnich firem take nevolil, presto ho musim snaset. Nemyslim si, ze kazdy Berlinan chtel toto. Je to jen prumyslova lobby majici za cil, aby lide znovu a znovu nakupovali nepotrebna auta. Misto toho aby vyrobci vymysleli nebo dali na trh neco poradneho, tak se jen toci v kruhu jako psi za ocasy. Stara auta nejezdi hur, tak se jim musi alespon hazet klacky pod nohy.

JaSo
27. listopadu • 9:22

To je skodolibost. Na jedne strane nekdo vyrabi vyrobek, tedy automobil. Ihned si jej vsichni kupte, beda jak jeden kvartal grafy odbytu a zisku nestoupaji. Jak se trh nasyti a prodeje jiz raketove nestoupaji. Tak se zase zavede, ze to je nevyhovujici. A vsichni si musi koupit zatim diskutabilni elektro. Hadejte co se stane az vetsina bude mit elektromobil?:-D Nene, mi stacil cirkus s lekarnickama, kdy jsme nahrazovali stare funkcni komunisticke nejakyma komercnima nefunkcnima, ktere uz zase nemusi byt.

Kevil
27. listopadu • 8:10

Tlak Zelených a Pirátů na snižování emisí aut je nesmysl, škodí a jen poškozují automobilový průmysl. Auta se na "znečišťování" podílí max. jen cca 1%.https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnac... ... Zlatej GMC Yukon XL V8 6,2L HEMI 420 HP se kterým jsem loni jezdil na Aljašce :-D.

Kuk Vykuk
27. listopadu • 7:48

Rakovinomety jdou do hrobu. Fůnus je v plném proudu. B-]

Tom
28. listopadu • 6:57

Nevsiml jsem si, ze by nekdo zakazal spalovaci motory.

Takurcite
26. listopadu • 19:51

Kreteni.
Kolik lidi zemre v dojclandu rocne na chripku?

Honzík
28. listopadu • 0:37

Já doufám, že do konce týdne všichni !!!!!!!!!

Cargos
26. listopadu • 18:44

A koukal jste na průměrné stáří vámi chváné MHD? A jaké emisní třídy splňují?

Rejpal
26. listopadu • 21:58

Tak minimálně s NOx mají i ty 10 let staré autobusy emise úplně jinde, než 3 roky staré Škodovky, když v nákladní a autobusové dopravě není používání AdBlue žádnou novinkou.

Gouda
26. listopadu • 19:33

One je to celkem jedno. Jak 20 let starý autobus, tak uhelnou elektrárnou poháněná tramvaj mají nesrovnatelně menší emise na pasažéra, než nová auta.

MM
26. listopadu • 22:25

Když za tím autobusem jedu tak ten pocit úplně nemám.

Michal
26. listopadu • 22:42

1auto 1člověk(proto je tolik kolon-všichni se máme dobře) emise 6l spotřeba 150g emisí/1bus průměr 20lidí na každou jízdu spotřeba 18l.Takže s emisemi je autobus na člověka 7krát lepší.

Toscana
27. listopadu • 15:52

Autobus 18 litrů? Sporťák mi bral 15.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
27. listopadu • 17:11

autobus na mhd i 40L, dálkáč soukromníka asi 22-24L. 18L brala karosa 700.

Machala
27. listopadu • 16:02

Autobus zere v mestskem cyklu vetsinou 30+, ale jiste, mhd nebo alespon sdilena doprava by mela z tohoto pohledu vychazet lepe nez individualni. Paradoxne vodni a vlakova je pri mensim vytizeni na kratke vzdalenosti horsi, nez autobusova. Presto ze se obecne uci, vlak a voda zn ideal.

Rejpal
27. listopadu • 18:45

Těch 30l to nebude ve chvíli, kdy veze pouze 20 lidí a nejsou tak obsazené ani všechny sedačky.

Michal
26. listopadu • 23:37

Vim, ze je pozde, ale rad bych osvetlil ten vypocet, nejz vyjde to “7x lepe”. Dik.

OTTO
26. listopadu • 18:52

Jako emisní třídy metra a tramvají? Nekoukal, ale tak nějak tuším, že nebudou špatné.
Jinak autobusy (osobně jsem proti nim a mnohem radši bych viděl trolejbusy) by měly být převážně Euro 5 a 6 (a tím že u autobusů snad emisní skandál Euro 5 NOx nebyl), poslední vraky s Euro 2 snad už odstavili.

Ďoďo
26. listopadu • 18:34

Najnovšia nemecká študia dokazuje, že nie je žiadna súvislosť medzi zákazom vjazdu dieslov do miest a znečistením ovzdušia.Tzv. ekológovia iba rozširujú poplašné správy a paniku medzi ľudí. Už by ich niekto mal čo najskôr umlčať, pretože už napachali ohromné množstvo škôd,ktoré sa čím ďalej zväčšujú. https://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/f... ...

Honzík
28. listopadu • 0:35

Ty kokot drevený ! Na to není potřeba žádná studie, ale jen zdravý rozum, ale kam se vytratil co ?

vzpomínka
27. listopadu • 15:09

Ve Stuttgartu dokonce zjistili, že moderní dieslové motory tam díky svým filtrům zachycují pevné částice ze vzduchu, takže se tím vzduch ve městě vlastně čistí - viz https://www.auto-motor-und-sport.de/news/dieselabgase-partike... ...
Uvidíme, jestli k takovým závěrům po nějakém čase nedojdou i přímo v Berlíně? ;-)

OTTO
28. listopadu • 18:08

Ani v Berlíně ty moderní dieselové motory nezakazují.

OTTO
28. listopadu • 1:07

Nj, je to teď prý velká móda, v bohatých rodinách používají dieselová SUV jako čističky vzduchu do dětských pokojíčků (sání do ulice, výfuk do postýlky) :-P

Ota
28. listopadu • 6:31

Ty jsi prostě úplný vůl... Marný

HRD
28. listopadu • 7:58

OTTO není vůl. Jediný z vás tady má rozum. Nejvíc tu kopou nožičkama právě majitelé starých smradlavých sazometů. Žádné Euro nemění nic na tom, že dýzl smrdí. Je mi u prdele, kolik má NO, Co, a jiných sraček. Pro mě je důležité, že než dojdu z domu na bus tak jsem přiotrávenej smradem z ochcávek TDi ale i z nových rakoviňáků. Dýzl prostě smrdí, to je bez diskuze.

Toscana
27. listopadu • 15:49

Tak to říkali i u Light cigaret.

OTTO
26. listopadu • 18:42

Ona v Německu jsou taková opatření paradoxně trochu zbytečná, tady ve východní Evropě by byl účinek mnohem markantnější (v ČR jsou auta oproti Německu téměř dvojnásobně starší).

Michal
26. listopadu • 18:26

Kdyby aspoň cajti odstavovali a posílali na ME ty dýmovnice co jezdí po silnicích.

OTTO
26. listopadu • 18:28

ME je v Česku synonymum pro korupci, takže tady může pomoci leda plošný zákaz...

Michal
26. listopadu • 22:35

Zn.ideál je ten vůz rovnou sešrotovat-to by si pak majitelé nelajzli vyjet na silnici.

OTTO
26. listopadu • 23:46

Ten případný zákaz je tak jako tak lokální a auta nikdo nikomu nekonfiskuje.

Tom
27. listopadu • 9:49

Ano, ale kdyz reknu A, mel bych rict i B a treba postavit vic P+R parkovist.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
27. listopadu • 11:10

Jako souhlas, ale je taky potřeba říct i C:
Není až tak problém Prahy, že se středočeši nastěhovali do levných baráků kamsi do polí 30 km od Prahy, kde nic není (tím míň pracovní příležitosti) a teď každodenně dojíždí autem do práce.

Tom
28. listopadu • 6:55

Ja jsem pro, auto nemam a vyuzivam mhd a nohy. Proto jsem pro zakaz vjezdu vsech aut, mimo zasobovani obchodu a remeslniky. Samozrejme dusledne kontrolovat, ze tam nekdo nejede jen tak. A protoze pak nebude auta kam davat, tak nejlepsi zrusit moznost soukrome vlastnit auto, nechat jen pro izs apod. FO muzou chodit pesky nebo vyuzivat verejnou dopravu. Nevim, proc bych mel dychat smrady z nejakych aut euro 6.

OTTO
28. listopadu • 18:06

Nepoznám, jestli je to ironie a nebo prezentace opačného extrému, ale tak jako tak nesouhlasím.

Michal
28. listopadu • 16:47

Typický čech..Nemám já tak nebudeš mít ani ty a že jich tady máme že ...

El Chapo
26. listopadu • 17:30

Příští ekonomická krize to vyřeší, vtip je v tom, že se právě těmito nařízenímy blíží ještě rychleji

OTTO
26. listopadu • 17:45

Naopak, vyhozením starého auta (no spíše než o vyhození půjde o jeho prodej do Babišistánu) a pořízením nového se HDP výrazně zvýší. Je to tedy protikrizové opatření :-).

MM
26. listopadu • 17:55

Lidi jezdí starými auty z určitých důvodů. Někdo kdo musí jezdit 15 let starým autem si nepoběží koupit nové, protože mu to někdo nařídí. On na něj nebude mít.

Honzík
28. listopadu • 0:33

A ještě jedna věc. Dnešní nová auta jsou takové sračky, že je až neuvěřitelné, že vůbec jezdí. Nechci nový auto ani zadarmo ! Poslední auta, co za něco stála, se vyráběla na konci minulýho století !

OTTO
26. listopadu • 18:22

Nemusí si kupovat nové, může si koupit buď starší splňující pravidla hry a nebo taky žádné. Lidé jezdí starými diesely zejména proto, že jsou to totální ignoranti (kdyby měli svůj výfuk před sebou, viděli by to hned jinak). Nepochopím proč se furt někdo dožaduje nějakých privilegií (jako třeba zabíjet spoluobčany dieselovým smradem) jenom proto, že je chudý.

Toscana
27. listopadu • 15:44

Největší odpůrci aut jsou lidi co chodí pěšky. Ti i kdyby auto jezdilo na vzduch, tak budou nadávat. Třeba že víří prach. To můžou být i ti, kteří nedávno ječeli že nemůžou chodit do hospody protože se tam kouří. A že by tam chodili kdyby byly všechny nekuřácké. A bylo jim šumák že o kousek dál je nekuřácká a je tam prázdno. Oni prostě chtěli jít zrovna tam, kde se kouřilo. Hospody poté prázdné. Nekuřáci nikde. Teď chodí kouřit ven. A nekuřáci? Právě bojují proti kouření na zahrádkách. Proč? Protože oni chtějí sedět přeci na předzahrádkách. No a tyhle hony na tzv. znečišťovatele se dějí všude. A bude hůř. Vyhraje ten, který nebude mít nic? Ani hospodu, ani auto, ani kouřící dům. Ale Babišovy chemičky a podobné budou mít výjimky a ještě dostanou dotace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
27. listopadu • 15:57

Tak jako je fakt, že když jedu po městě autem, tak mám permanentně přepnuto na vnitřní ventilaci a ovzduší se nezdá být tak hrozné. Z pozice chodce je soužití s dieselovými smradláky daleko obtížnější. Nicméně i chodec má právo na život...

Rejpal
27. listopadu • 18:41

Ale tady mýcháte dohromady dvě úplně nesouvisející práva. Právo na život, a svobodu dělat si se svým majetkem (ať autem, nebo cigaretou) co chci.
Zijeme ve svobodném světě, a každý přeci ví, co je důležitější. Jestli svoboda nebo právo na zdraví.

OTTO
27. listopadu • 20:06

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Takže klidně ať je možné jezdit auty bez katalyzátoru nebo bez dpf, ale ať vede výfuk do interiéru a své smrady ať si každý odveze hezky pěkně domů (vyvětrat si je může v garáži nebo do obýváku, ložnice, dětského pokoje, prostě svobodně dle libosti).

Neurotic
27. listopadu • 12:43

Pokud je 15 let staré auto v pořádku tak splňuje pravidla hry úplně stejně jako 5 let staré, které je v pořádku. Ted se ovšem nabízí otázka proč by někdo měnil 15 let staré auto za 5 let staré auto, když pravidla hry byla změněna a ničím si tedy nepomůže kromě toho, že bude mít v peněžence méně penězB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
27. listopadu • 15:02

Tak ona se pravidla hry prostě občas mění. Dříve bylo velice oblíbené DDT, PCB, azbest a podobné ňamky a teď jsou zakázané. Stejně tak dřív v centrech měst nebyly pěší zóny a teď jsou. Takže zóny bez starších dieselů (nebo starých aut obecně) mi nepřipadají jako něco neústavního. Samozřejmě by bylo nepřijatelné měnit pravidla příliš často (třeba ten německý zákaz dieselů s Euro5 je už trošku na hraně), ale jednou za (rozumě dlouhý) čas v tom nevidím problém.

Kankunen
26. listopadu • 17:22

Tak tvrdě, že je to 4 km ulic, které se dají objet, takže nasmradíš více.

OTTO
26. listopadu • 17:12

Nepochopím, proč se nemůžeme inspirovat a zatím třeba alespoň v Praze to zavést také. Klidně i v nějaké mírnější formě, tzn. podvodné NOx dieselgejty s Euro 5 třeba ještě i pustit, ale dieselům bez filtru (tzn. Euro 4 a starší) dát rezolutně stopku. Pro lokální životní prostředí by to byl obrovský posun k lepšímu. A kdo nemá na lepší, ať si jezdí na benzin a nebo mhd (mhd funguje dobře!).Nebo ještě větší kompromis: zavést výše uvedené alespoň pro firemní auta (dodávky, taxi a spol.). Zatím se nedělá nic a pražský magistrát "vymyslel" akorát systém sudých a lichý značek (tzn. debilitu k pohledání).

Vencl
1. prosince • 17:15

OTTO :
A jak jste přišel na to, že vozidla plnící normu EURO 4 nemají DPF filtr ?
To snad záleží jestli ten daný tip filtr měl či nikoliv.
Já mám Octavii rok 2007 s DPF filtrem.........

Ota
28. listopadu • 6:28

Ty jsi ale úplný vůl..

Honzík
28. listopadu • 0:31

Jseš jenom provokatér nebo naprostej debil kokote ?

Derick
27. listopadu • 10:11

OTTO :A jak jste přišel na to, že vozidla s emisní normou EURO 4 nemají filtr ?
Vy toho asi moc o autech nevíte, co ?:-D

mrazik
27. listopadu • 14:52

Mel jsem Avensis D4D 93kW. plnil Euro4 a nemel DPF. Ten samy model v DE mel filtr - mozna plnil uz Euro5, nevim.

bzzz
27. listopadu • 17:38

Ktery typ/rok? Nas (T25, 2008) stejna motorizace filtr pevnych castic ma.

OTTO
27. listopadu • 11:04

Jednak nechápu, proč mi vykáš a druhak nepochopím tohle neustálé zpochybňování daných faktů. Normu Euro 4 bylo možné splnit i bez filtru, takže ho naprostá většina aut prostě nemá. Málokdo byl tenkrát tak uvědomělí, aby si ho (jako potenciálně problémovou záležitost) připlatil jako prvek výbavy na přání (u aut, kde to bylo možné (např. BMW)).

OTTO
27. listopadu • 16:05

-lý

Petr
26. listopadu • 18:06

Je už dokázáno, že benzínové motory vypouštějí mnohem více nebezpečných splodin, než naftová, tak se proberte. Pokud chceme čistější ovzduší v centrech měst, je potřeba zavést absolutní zákaz vjezdu všech vozidel včetně elektrosraček.

OTTO
26. listopadu • 18:18

Na to tvrzení "benzínové motory vypouštějí mnohem více nebezpečných splodin" sem hoď nějaký relevantní odkaz, ty prober se.

Rejpal
26. listopadu • 22:14

No, ono to do nařízení bezolovnatého benzínu platilo vždy. Od té doby lze porovnat Diesel s Euro 6.2 (s funkčním DPF a vstřikováním močoviny) a Benzin s Euro 4 (na spodní hranici normy bez DPF) a u většiny sledovaných škodlivin na tom bude ten Diesel lépe.

Dan
27. listopadu • 0:41

:-D:-D:-D Proč? Protože Diesel nikdy nebyl ekologický motor ten kdo tomu veří tak nema ponětí co dieselův pekelny stroj produkuje a vzdy produkoval. Mozná tak kdyz ho budeme srovnavat s Dvoutaktem nebo se starým karburatorem bez jakekoli upravy vyfukových plynů tak s privrenym okem by se mohl zdat ekologický ..... Diesel je hnus a vždy byl .... génie

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lakouš
27. listopadu • 7:05

Ve studii se uvádí, že výroba elektrických vozů je ve srovnání s konvenčními auty energeticky náročnější až o 74 % především díky komponentům motoru i samotných baterií. Další významnou položkou při výrobě jsou vzácné kovy, které jsou nedílnou součástí magnetů v motoru a bateriích. Tyto kovy jsou čím dál vzácnější, a jsou tak jednou z překážek, která brání elektromobilům ve finanční dostupnosti a masovému rozšíření na poli osobní dopravy. Mezi tyto vzácné prvky patří například neodym, dysprosium, samarium nebo kobalt. Co se tedy týče výroby, elektromobil má větší dopad na životní prostředí, než je tomu u automobilů na benzín a naftu.
https://www.e15.cz/byznys/fleet-special/elek... ...

OTTO
26. listopadu • 23:44

Olovnatý benzin? Dieselová Euro 6 proti zážehové Euro 4? Proč?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
29. listopadu • 23:48

Proč?
Třeba proto, že zážehový motor Euro 4 do centra města může, ale diesel Euro 4 a Euro 5 ne.
Třeba proto, že těch starých benzínových motorů jezdí po městě hodně, a nejsou k ovzduší nijak šetrné a pokud mají zelenou známku i benzínová auta s Euro 2, tak je třeba srovnávat nejhorší benzín s nejlepším dieslem v ulici.

Benzín
9. prosince • 17:30

Jestli ono to, že benzín E4 leckde může a nafta E4 ne, nebude právě souviset s tou čistotou co?? Kdepak je třeba srovnávat emisní systémy dle roků výroby, né jak se to komu hodí. Obě normy nafta/benzín platily ve stejné roky, ale s rozdílnými hodnotami. A tady byla nafta dost dlouho zvýhodňovávána-teď za to naopak trpí.

Rejpal
10. prosince • 9:07

Možná ještě jednou pro nechápavé.
Pokud jsem obyvatel ulice, do které nesmí Diesel s Euro4, ale smí Benzin s Euro2, tak mne vůbec, ale vůbec nezajímá, jaké emise Diesel s Euro4 nebo nižší vypouští. Nezajímá mne to proto, že v mé ulici nejezdí. Takže mne zajímá spíš to, co v mé ulici nejvíc čadí.
A tak se porozhlédnu:- vidím autobus s Euro 5, který má kvalitní filtr a AdBlue - nic necítím, papírově je to dobré
- vidím Picasso s Euro 6, papírově perfektní, nic necítím, asi dobré
- vidím Octavku TDI s Euro 6, bez AdBlue a s šidítkem - a sakra, kouří se z toho, jak z fabriky
- vidím benzinový Mercedes s Euro 5, docela dobrý, trochu smrdí, ale papírově celkem OK
- vidím obstarožního benzinového Golfa s Euro 3, kouří se z toho jak z fabriky, papírově také nic mocNe nechci srovnávat auto, které do mé ulice nesmí s autem, které mi pod oknem čadí. Zajímá mne jenom to čadící.

Benzín
28. listopadu • 15:43

Asi aby mu to líp vycházelo. :-D
Euro 6 podepřenou celou abecedou serepetiček vs. starší benzíňák Euro 4 tak max. se dvěma lambda sondami, ox. třícestným katem a nepřímým vstřikem. A ani tak to nebude nějaký extrémní rozdíl. Proč raději nechce srovnat takovou naftovou Euro 4 vs. benzínovou Euro 4? Nebo rovnou trojku s trojkou? Tam by mu tak vesele nevycházelo. Ale je hezké, že konečně po 20 letech se dostala nafta, na čistotu benzívových motorů. Jen k tomu potřebovala celou abecedu emisních systémů katalyzátor,DPF,EGR,AdBlue. Benzínovým motorům, až teď od E6c, stačí pridat malý filtr pevných částic. Tedy věc kterou musela mít nafta tak před deseti lety. Tolik k čistotě nafta vs. benzín. Nebudu mu do toho motat LPG/CNG.

MM
26. listopadu • 17:54

A jsme si fakt jisti že by změna byla znát? Já nemám tušení kolik takových aut je a kolik se vůbec auta podílejí na znečištění města.

mpolan
26. listopadu • 19:43

Pokud se zákaz omezí jen na centrum města, tak bude vliv minimální. Proudění vzduchu všechny emise tak či tak promíchá a roznese i jinam. Kdyby se zákaz vystavil na celé území města, mohl by výsledek být znatelnější, ale na nulu se rozhodně nedostaneme.

Rejpal
27. listopadu • 18:32

S tím prouděním to není zas až tak důležité.
Představte si situaci ráno před školou v mnohých městech při zhoršených rozptilových podmínkách. Popojíždí tam desítky vozidel, která i několik desítek sekund zůstávají stát se zapnutým motorem. Škodliviny na zdraví chodců i dětí, které už sedí ve škole, mají nezanedbatelný vliv. Pokud by se zakázal vjezd ke škole na tu jedinou hodinu před vyučováním, dětem a chodcům by se velice ulevilo, ale celkový vliv na město by byl po rozptýlení minimální.
Podobně je to s uzavřením centra města, kde je velká frekvence lidí.

OTTO
28. listopadu • 18:01

Přesně tak! Mimochodem stání s natočeným motorem je ilegální a stání s nastartovaným dieselem před školou, to je skoro o přesdržku. Mimochodem stání s natočeným motorem je u majitelů dieselových smradláků vůbec oblíbený koníček (tím častější, čím starší a horší dieselový krumpl mají)

mrazik
26. listopadu • 20:00

Jenze nejak ty lidi do mesta dostat musis a vsude metro nebo tramvaj nevede, takze nastupuji autobusy na naftu, ktere se neustale rozjizdeji, takze emise zustanou stejne.

mpolan
26. listopadu • 21:40

Autobusy na naftu... No jo, staromilci si nic jiného neumí připustit. To pak jakákoli debata ztrácí smysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
27. listopadu • 7:59

Konečně jsi to pochopil a snad už budeš držet hubu. Ty neomarxisto.

bzzz
26. listopadu • 20:16

@autobusy : http://www.dpp.cz/dpp-otestuje-hybridni-aut... ... ... a to ticho uvnitgr vozu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
27. listopadu • 16:59

Od 28,11 bude to jezdit měsíc na mhd v kroměříži, má to baterky které vydrží asi 6let potom jdou do německa kde se používají na akumulaci elektřiny, kde tych 67% kapacity nevadí. Solaris zase má kondenzátory. Joo poláci jedou, to iveco CZ plyn a odpruz jak prase. Už ani na czechbusu nevychvalovali plyn.

OTTO
26. listopadu • 18:15

Snad, když jdu po ulici, tak vidím... A ano, bylo by to hodně znát, o dost více než v Německu, protože:
1. Auta jsou u nás starší
2. Auta jsou u nás v horším technickém stavu

MM
26. listopadu • 20:04

Pokud jdeš po ulici a vidíš, tak seš borec. Udělej si živnosťák a můžeš měřit kvalitu ovzduší bez zbytečného drahého zařízení. Bohužel odpověd tyou jdu a vidím mi je celkem k ničemu. Mě by to fakt vážně zajímalo. Auto po městě nepoužívám, kotel mi jede tak 8 hodin denně.

OTTO
26. listopadu • 20:37

To byla odpověď na hlášku "Já nemám tušení kolik takových aut je" ;-)
(reakce výše je omyl, patřila sem)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
26. listopadu • 22:24

Aha, takže ty jdeš po ulici a z toho sestavíš stáří a složení vozů ve městě. Tak určitě.

Lexa
28. listopadu • 7:47

Jestli máš v pořádku rypák, tak jdeš po ulici a cejtíš…

OTTO
26. listopadu • 23:41

Přesně tak. Prozradím ti tajemství - ty ulice totiž tvoří to město. Už to chápeš?

MM
26. listopadu • 17:56

Kdo se mentálně nezmůže na odpověď ani argument, nechť si svůj mínus nechá.

mpolan
26. listopadu • 19:46

Že tě furt tak baví onanovat nad plusy a minusy. Je ti pět?

MM
26. listopadu • 20:03

Vidím že na odpověď k věci se nezmůže fakt nikdo. Smutný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
26. listopadu • 20:36

To byla odpověď na hlášku "Já nemám tušení kolik takových aut je" ;-)

MM
26. listopadu • 22:23

Ty to tušení taky nemáš, takže proč ta jízlivost?

OTTO
26. listopadu • 23:39

Tak minimálně u koncernových aut vím, kterou normu Euro to které auto cca plní a i u ostatních to člověk dle stáří minimálně odhadne. Jinými slovy i v údajně bohaté Praze jezdí popelnic bez dpf obrovské množství.

Toscana
27. listopadu • 14:52

V Berlíně neměli značky, až budou mít značky, nebudou mít lidi kteří tam budou jezdit. Leda by si vyměnili auta. Nebo chcete říct že si každé 3roky mění auta a staré nechají sešrotovat? Stačí obchvaty kolem každého městečka. Zatímco dříve projíždějící něco zaujalo nebo došli na oběd, dnes se tím nezabývají a uhánějí dál. No co, obchodníci půjdou do továrny a každej si může nakoupit na předražených Alza nebo Mall. Navýší ceny před Black Friday aby dali tu super 80% slevu na kablík k I Phonu nebo počítači. Takže všichni na nákup milionového elektromobilu na splátky. Třeba ještě zůstane na nájem a na rohlík. A až se splatí, odejde aku a bude třeba nové auto. To je všechno voda na mlejn komoušům.

Lexa
28. listopadu • 7:45

Sám seš komouš, ty hňupe.

OTTO
27. listopadu • 16:05

Jinak kdyby všichni jezdili v elektromobilech (nebo alespoň autech plnících nejnovější emisní normy), nebyl by tlak na zřizování tebou odmítaných obchvatů tak velký ;-)

OTTO
27. listopadu • 16:03

Klasická hyperbola - za 3 roky sešrotovat... To přece nikdo nežádá!!! Ale jezdit po městě ve 20 let starém smradláku (to už hyperbola bohužel není, jedničkových Octavií a čtyřkových Golfů jsou města bohužel stále plná) taky není normální. Ideální je nějaký kompromis typu auto po cca deseti letech odprodat někam, kde tolik neškodí (venkov, země s nižší hustotou zalidnění), kde ho mohou ještě 10-15 let používat a teprve potom se sešrotuje.

Twan
28. listopadu • 13:47

Oni jsou ti lidé rádi, že vůbec něčím jezdí. Za ty platy co mají sotva vyjdou a varianta nákupu nového auta je pro ně naprosto nepřijatelná. Tak co poradíte jim, OTTO....MOC RÁD SI TY VAŠE HOVN...teda..RADY POSLECHNU ;-)

OTTO
28. listopadu • 17:56

To je úplně jednoduché: Nejezděte do centra autem, jeďte metrem. Prospěje to životnímu prostředí i vaší peněžence. Lítačka stojí 10 Kč na den. ;-)

Vencl
1. prosince • 17:20

OTTO :
Co jako prospěje životnímu prostředí ?
Tím, že tam nepustíte naftová auta ?
Benzínová tam pustíte, která mají podstatně vyšší spotřeby
protože benzínová auta chlastaj jak protržená
a to je jako ekologické ?
Sundejte si ty černé brýle........

Jenyk
29. listopadu • 17:18

A kde mám ty mudrci zaparkovat???? P+R plné ráno v šest, za posledních deset let nevzniklo ani jediné, modré zóny všude....tyhle ekoidioty miluju.

Twan
28. listopadu • 18:24

Uvědomujete si jaký debil jste nebo žijete v přesvědčení že je chyba na druhé straně..

Puk
26. listopadu • 17:52

Nerkuli, ze neexistuje zadny dukaz toho, ze podvodne NOx ma negativni vliv na lidske zdravi. Jediny problem je v mikrocasticich sazi a na to nema verze 5/6 euro normy vliv.

bzzz
26. listopadu • 20:04

Takze oxidace s ozonem nic? A pokud si pamatuji ze skoly, tak hned nekolik oxidu dusiku je pro cloveka smrtelne nebezpecnych.

OTTO
26. listopadu • 18:27

Oxidy dusíku asi 6 až 10x nebezpečnější než oxid siřičitý.
Jinak výše píšu, že bych zatím Euro5 nechal.

Doporučujeme

Články odjinud