Berlín jde tvrdě proti starým dieselům. Pokutu dostanete i za čtyři roky staré auto

OTTO  |  26. 11. 2019 17:12

Nepochopím, proč se nemůžeme inspirovat a zatím třeba alespoň v Praze to zavést také. Klidně i v nějaké mírnější formě, tzn. podvodné NOx dieselgejty s Euro 5 třeba ještě i pustit, ale dieselům bez filtru (tzn. Euro 4 a starší) dát rezolutně stopku. Pro lokální životní prostředí by to byl obrovský posun k lepšímu. A kdo nemá na lepší, ať si jezdí na benzin a nebo mhd (mhd funguje dobře!).

Nebo ještě větší kompromis: zavést výše uvedené alespoň pro firemní auta (dodávky, taxi a spol.).

Zatím se nedělá nic a pražský magistrát "vymyslel" akorát systém sudých a lichý značek (tzn. debilitu k pohledání).

Odpovědět  |   | 
Puk  |  26. 11. 2019 17:52

Nerkuli, ze neexistuje zadny dukaz toho, ze podvodne NOx ma negativni vliv na lidske zdravi. Jediny problem je v mikrocasticich sazi a na to nema verze 5/6 euro normy vliv.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:27

Oxidy dusíku asi 6 až 10x nebezpečnější než oxid siřičitý.
Jinak výše píšu, že bych zatím Euro5 nechal.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 11. 2019 20:04

Takze oxidace s ozonem nic? A pokud si pamatuji ze skoly, tak hned nekolik oxidu dusiku je pro cloveka smrtelne nebezpecnych.

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 17:54

A jsme si fakt jisti že by změna byla znát? Já nemám tušení kolik takových aut je a kolik se vůbec auta podílejí na znečištění města.

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 17:56

Kdo se mentálně nezmůže na odpověď ani argument, nechť si svůj mínus nechá.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 11. 2019 19:46

Že tě furt tak baví onanovat nad plusy a minusy. Je ti pět?

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 20:03

Vidím že na odpověď k věci se nezmůže fakt nikdo. Smutný.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 20:36

To byla odpověď na hlášku "Já nemám tušení kolik takových aut je"

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 22:23

Ty to tušení taky nemáš, takže proč ta jízlivost?

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 23:39

Tak minimálně u koncernových aut vím, kterou normu Euro to které auto cca plní a i u ostatních to člověk dle stáří minimálně odhadne. Jinými slovy i v údajně bohaté Praze jezdí popelnic bez dpf obrovské množství.

Odpovědět  |   | 
Toscana  |  27. 11. 2019 14:52

V Berlíně neměli značky, až budou mít značky, nebudou mít lidi kteří tam budou jezdit. Leda by si vyměnili auta. Nebo chcete říct že si každé 3roky mění auta a staré nechají sešrotovat? Stačí obchvaty kolem každého městečka. Zatímco dříve projíždějící něco zaujalo nebo došli na oběd, dnes se tím nezabývají a uhánějí dál. No co, obchodníci půjdou do továrny a každej si může nakoupit na předražených Alza nebo Mall. Navýší ceny před Black Friday aby dali tu super 80% slevu na kablík k I Phonu nebo počítači. Takže všichni na nákup milionového elektromobilu na splátky. Třeba ještě zůstane na nájem a na rohlík. A až se splatí, odejde aku a bude třeba nové auto. To je všechno voda na mlejn komoušům.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 16:03

Klasická hyperbola - za 3 roky sešrotovat... To přece nikdo nežádá!!! Ale jezdit po městě ve 20 let starém smradláku (to už hyperbola bohužel není, jedničkových Octavií a čtyřkových Golfů jsou města bohužel stále plná) taky není normální. Ideální je nějaký kompromis typu auto po cca deseti letech odprodat někam, kde tolik neškodí (venkov, země s nižší hustotou zalidnění), kde ho mohou ještě 10-15 let používat a teprve potom se sešrotuje.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  28. 11. 2019 13:47

Oni jsou ti lidé rádi, že vůbec něčím jezdí. Za ty platy co mají sotva vyjdou a varianta nákupu nového auta je pro ně naprosto nepřijatelná. Tak co poradíte jim, OTTO....MOC RÁD SI TY VAŠE HOVN...teda..RADY POSLECHNU

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 17:56

To je úplně jednoduché: Nejezděte do centra autem, jeďte metrem. Prospěje to životnímu prostředí i vaší peněžence. Lítačka stojí 10 Kč na den.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  28. 11. 2019 18:24

Uvědomujete si jaký debil jste nebo žijete v přesvědčení že je chyba na druhé straně..

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  29. 11. 2019 17:18

A kde mám ty mudrci zaparkovat???? P+R plné ráno v šest, za posledních deset let nevzniklo ani jediné, modré zóny všude....tyhle ekoidioty miluju.

Odpovědět  |   | 
Vencl  |  01. 12. 2019 17:20

OTTO :
Co jako prospěje životnímu prostředí ?
Tím, že tam nepustíte naftová auta ?
Benzínová tam pustíte, která mají podstatně vyšší spotřeby
protože benzínová auta chlastaj jak protržená
a to je jako ekologické ?
Sundejte si ty černé brýle........

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 16:05

Jinak kdyby všichni jezdili v elektromobilech (nebo alespoň autech plnících nejnovější emisní normy), nebyl by tlak na zřizování tebou odmítaných obchvatů tak velký

Odpovědět  |   | 
Lexa  |  28. 11. 2019 07:45

Sám seš komouš, ty hňupe.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:15

Snad, když jdu po ulici, tak vidím... A ano, bylo by to hodně znát, o dost více než v Německu, protože:
1. Auta jsou u nás starší
2. Auta jsou u nás v horším technickém stavu

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 20:04

Pokud jdeš po ulici a vidíš, tak seš borec. Udělej si živnosťák a můžeš měřit kvalitu ovzduší bez zbytečného drahého zařízení. Bohužel odpověd tyou jdu a vidím mi je celkem k ničemu. Mě by to fakt vážně zajímalo. Auto po městě nepoužívám, kotel mi jede tak 8 hodin denně.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 20:37

To byla odpověď na hlášku "Já nemám tušení kolik takových aut je"
(reakce výše je omyl, patřila sem)

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 22:24

Aha, takže ty jdeš po ulici a z toho sestavíš stáří a složení vozů ve městě. Tak určitě.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 23:41

Přesně tak. Prozradím ti tajemství - ty ulice totiž tvoří to město. Už to chápeš?

Odpovědět  |   | 
Lexa  |  28. 11. 2019 07:47

Jestli máš v pořádku rypák, tak jdeš po ulici a cejtíš…

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 11. 2019 19:43

Pokud se zákaz omezí jen na centrum města, tak bude vliv minimální. Proudění vzduchu všechny emise tak či tak promíchá a roznese i jinam. Kdyby se zákaz vystavil na celé území města, mohl by výsledek být znatelnější, ale na nulu se rozhodně nedostaneme.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  26. 11. 2019 20:00

Jenze nejak ty lidi do mesta dostat musis a vsude metro nebo tramvaj nevede, takze nastupuji autobusy na naftu, ktere se neustale rozjizdeji, takze emise zustanou stejne.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 11. 2019 20:16

@autobusy : http://www.dpp.cz/dpp-otestuje-hybridni-aut... ... ... a to ticho uvnitgr vozu.

Odpovědět  |   | 

Od 28,11 bude to jezdit měsíc na mhd v kroměříži, má to baterky které vydrží asi 6let potom jdou do německa kde se používají na akumulaci elektřiny, kde tych 67% kapacity nevadí. Solaris zase má kondenzátory. Joo poláci jedou, to iveco CZ plyn a odpruz jak prase. Už ani na czechbusu nevychvalovali plyn.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 11. 2019 21:40

Autobusy na naftu... No jo, staromilci si nic jiného neumí připustit. To pak jakákoli debata ztrácí smysl.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  27. 11. 2019 07:59

Konečně jsi to pochopil a snad už budeš držet hubu. Ty neomarxisto.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  27. 11. 2019 18:32

S tím prouděním to není zas až tak důležité.
Představte si situaci ráno před školou v mnohých městech při zhoršených rozptilových podmínkách. Popojíždí tam desítky vozidel, která i několik desítek sekund zůstávají stát se zapnutým motorem. Škodliviny na zdraví chodců i dětí, které už sedí ve škole, mají nezanedbatelný vliv. Pokud by se zakázal vjezd ke škole na tu jedinou hodinu před vyučováním, dětem a chodcům by se velice ulevilo, ale celkový vliv na město by byl po rozptýlení minimální.
Podobně je to s uzavřením centra města, kde je velká frekvence lidí.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 18:01

Přesně tak! Mimochodem stání s natočeným motorem je ilegální a stání s nastartovaným dieselem před školou, to je skoro o přesdržku. Mimochodem stání s natočeným motorem je u majitelů dieselových smradláků vůbec oblíbený koníček (tím častější, čím starší a horší dieselový krumpl mají)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 11. 2019 18:06

Je už dokázáno, že benzínové motory vypouštějí mnohem více nebezpečných splodin, než naftová, tak se proberte. Pokud chceme čistější ovzduší v centrech měst, je potřeba zavést absolutní zákaz vjezdu všech vozidel včetně elektrosraček.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:18

Na to tvrzení "benzínové motory vypouštějí mnohem více nebezpečných splodin" sem hoď nějaký relevantní odkaz, ty prober se.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  26. 11. 2019 22:14

No, ono to do nařízení bezolovnatého benzínu platilo vždy. Od té doby lze porovnat Diesel s Euro 6.2 (s funkčním DPF a vstřikováním močoviny) a Benzin s Euro 4 (na spodní hranici normy bez DPF) a u většiny sledovaných škodlivin na tom bude ten Diesel lépe.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 23:44

Olovnatý benzin? Dieselová Euro 6 proti zážehové Euro 4? Proč?

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  28. 11. 2019 15:43

Asi aby mu to líp vycházelo.
Euro 6 podepřenou celou abecedou serepetiček vs. starší benzíňák Euro 4 tak max. se dvěma lambda sondami, ox. třícestným katem a nepřímým vstřikem. A ani tak to nebude nějaký extrémní rozdíl. Proč raději nechce srovnat takovou naftovou Euro 4 vs. benzínovou Euro 4? Nebo rovnou trojku s trojkou? Tam by mu tak vesele nevycházelo. Ale je hezké, že konečně po 20 letech se dostala nafta, na čistotu benzívových motorů. Jen k tomu potřebovala celou abecedu emisních systémů katalyzátor,DPF,EGR,AdBlue. Benzínovým motorům, až teď od E6c, stačí pridat malý filtr pevných částic. Tedy věc kterou musela mít nafta tak před deseti lety. Tolik k čistotě nafta vs. benzín. Nebudu mu do toho motat LPG/CNG.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  29. 11. 2019 23:48

Proč?
Třeba proto, že zážehový motor Euro 4 do centra města může, ale diesel Euro 4 a Euro 5 ne.
Třeba proto, že těch starých benzínových motorů jezdí po městě hodně, a nejsou k ovzduší nijak šetrné a pokud mají zelenou známku i benzínová auta s Euro 2, tak je třeba srovnávat nejhorší benzín s nejlepším dieslem v ulici.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  09. 12. 2019 17:30

Jestli ono to, že benzín E4 leckde může a nafta E4 ne, nebude právě souviset s tou čistotou co?? Kdepak je třeba srovnávat emisní systémy dle roků výroby, né jak se to komu hodí. Obě normy nafta/benzín platily ve stejné roky, ale s rozdílnými hodnotami. A tady byla nafta dost dlouho zvýhodňovávána-teď za to naopak trpí.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 12. 2019 09:07

Možná ještě jednou pro nechápavé.
Pokud jsem obyvatel ulice, do které nesmí Diesel s Euro4, ale smí Benzin s Euro2, tak mne vůbec, ale vůbec nezajímá, jaké emise Diesel s Euro4 nebo nižší vypouští. Nezajímá mne to proto, že v mé ulici nejezdí. Takže mne zajímá spíš to, co v mé ulici nejvíc čadí.
A tak se porozhlédnu:

- vidím autobus s Euro 5, který má kvalitní filtr a AdBlue - nic necítím, papírově je to dobré
- vidím Picasso s Euro 6, papírově perfektní, nic necítím, asi dobré
- vidím Octavku TDI s Euro 6, bez AdBlue a s šidítkem - a sakra, kouří se z toho, jak z fabriky
- vidím benzinový Mercedes s Euro 5, docela dobrý, trochu smrdí, ale papírově celkem OK
- vidím obstarožního benzinového Golfa s Euro 3, kouří se z toho jak z fabriky, papírově také nic moc

Ne nechci srovnávat auto, které do mé ulice nesmí s autem, které mi pod oknem čadí. Zajímá mne jenom to čadící.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  27. 11. 2019 00:41

Proč? Protože Diesel nikdy nebyl ekologický motor ten kdo tomu veří tak nema ponětí co dieselův pekelny stroj produkuje a vzdy produkoval. Mozná tak kdyz ho budeme srovnavat s Dvoutaktem nebo se starým karburatorem bez jakekoli upravy vyfukových plynů tak s privrenym okem by se mohl zdat ekologický ..... Diesel je hnus a vždy byl .... génie

Odpovědět  |   | 
Lakouš  |  27. 11. 2019 07:05

Ve studii se uvádí, že výroba elektrických vozů je ve srovnání s konvenčními auty energeticky náročnější až o 74 % především díky komponentům motoru i samotných baterií. Další významnou položkou při výrobě jsou vzácné kovy, které jsou nedílnou součástí magnetů v motoru a bateriích. Tyto kovy jsou čím dál vzácnější, a jsou tak jednou z překážek, která brání elektromobilům ve finanční dostupnosti a masovému rozšíření na poli osobní dopravy. Mezi tyto vzácné prvky patří například neodym, dysprosium, samarium nebo kobalt. Co se tedy týče výroby, elektromobil má větší dopad na životní prostředí, než je tomu u automobilů na benzín a naftu.
https://www.e15.cz/byznys/fleet-special/elek... ...

Odpovědět  |   | 
Derick  |  27. 11. 2019 10:11

OTTO :

A jak jste přišel na to, že vozidla s emisní normou EURO 4 nemají filtr ?
Vy toho asi moc o autech nevíte, co ?

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 11:04

Jednak nechápu, proč mi vykáš a druhak nepochopím tohle neustálé zpochybňování daných faktů. Normu Euro 4 bylo možné splnit i bez filtru, takže ho naprostá většina aut prostě nemá. Málokdo byl tenkrát tak uvědomělí, aby si ho (jako potenciálně problémovou záležitost) připlatil jako prvek výbavy na přání (u aut, kde to bylo možné (např. BMW)).

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 16:05

-lý

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  27. 11. 2019 14:52

Mel jsem Avensis D4D 93kW. plnil Euro4 a nemel DPF. Ten samy model v DE mel filtr - mozna plnil uz Euro5, nevim.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 11. 2019 17:38

Ktery typ/rok? Nas (T25, 2008) stejna motorizace filtr pevnych castic ma.

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:31

Jseš jenom provokatér nebo naprostej debil kokote ?

Odpovědět  |   | 
Ota  |  28. 11. 2019 06:28

Ty jsi ale úplný vůl..

Odpovědět  |   | 
Vencl  |  01. 12. 2019 17:15

OTTO :
A jak jste přišel na to, že vozidla plnící normu EURO 4 nemají DPF filtr ?
To snad záleží jestli ten daný tip filtr měl či nikoliv.
Já mám Octavii rok 2007 s DPF filtrem.........

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  26. 11. 2019 17:22

Tak tvrdě, že je to 4 km ulic, které se dají objet, takže nasmradíš více.

Odpovědět  |   | 
El Chapo  |  26. 11. 2019 17:30

Příští ekonomická krize to vyřeší, vtip je v tom, že se právě těmito nařízenímy blíží ještě rychleji

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 17:45

Naopak, vyhozením starého auta (no spíše než o vyhození půjde o jeho prodej do Babišistánu) a pořízením nového se HDP výrazně zvýší. Je to tedy protikrizové opatření .

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 17:55

Lidi jezdí starými auty z určitých důvodů. Někdo kdo musí jezdit 15 let starým autem si nepoběží koupit nové, protože mu to někdo nařídí. On na něj nebude mít.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:22

Nemusí si kupovat nové, může si koupit buď starší splňující pravidla hry a nebo taky žádné. Lidé jezdí starými diesely zejména proto, že jsou to totální ignoranti (kdyby měli svůj výfuk před sebou, viděli by to hned jinak). Nepochopím proč se furt někdo dožaduje nějakých privilegií (jako třeba zabíjet spoluobčany dieselovým smradem) jenom proto, že je chudý.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  27. 11. 2019 12:43

Pokud je 15 let staré auto v pořádku tak splňuje pravidla hry úplně stejně jako 5 let staré, které je v pořádku. Ted se ovšem nabízí otázka proč by někdo měnil 15 let staré auto za 5 let staré auto, když pravidla hry byla změněna a ničím si tedy nepomůže kromě toho, že bude mít v peněžence méně peněz

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 15:02

Tak ona se pravidla hry prostě občas mění. Dříve bylo velice oblíbené DDT, PCB, azbest a podobné ňamky a teď jsou zakázané. Stejně tak dřív v centrech měst nebyly pěší zóny a teď jsou. Takže zóny bez starších dieselů (nebo starých aut obecně) mi nepřipadají jako něco neústavního. Samozřejmě by bylo nepřijatelné měnit pravidla příliš často (třeba ten německý zákaz dieselů s Euro5 je už trošku na hraně), ale jednou za (rozumě dlouhý) čas v tom nevidím problém.

Odpovědět  |   | 
Toscana  |  27. 11. 2019 15:44

Největší odpůrci aut jsou lidi co chodí pěšky. Ti i kdyby auto jezdilo na vzduch, tak budou nadávat. Třeba že víří prach. To můžou být i ti, kteří nedávno ječeli že nemůžou chodit do hospody protože se tam kouří. A že by tam chodili kdyby byly všechny nekuřácké. A bylo jim šumák že o kousek dál je nekuřácká a je tam prázdno. Oni prostě chtěli jít zrovna tam, kde se kouřilo. Hospody poté prázdné. Nekuřáci nikde. Teď chodí kouřit ven. A nekuřáci? Právě bojují proti kouření na zahrádkách. Proč? Protože oni chtějí sedět přeci na předzahrádkách. No a tyhle hony na tzv. znečišťovatele se dějí všude. A bude hůř. Vyhraje ten, který nebude mít nic? Ani hospodu, ani auto, ani kouřící dům. Ale Babišovy chemičky a podobné budou mít výjimky a ještě dostanou dotace.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 15:57

Tak jako je fakt, že když jedu po městě autem, tak mám permanentně přepnuto na vnitřní ventilaci a ovzduší se nezdá být tak hrozné. Z pozice chodce je soužití s dieselovými smradláky daleko obtížnější. Nicméně i chodec má právo na život...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  27. 11. 2019 18:41

Ale tady mýcháte dohromady dvě úplně nesouvisející práva. Právo na život, a svobodu dělat si se svým majetkem (ať autem, nebo cigaretou) co chci.
Zijeme ve svobodném světě, a každý přeci ví, co je důležitější. Jestli svoboda nebo právo na zdraví.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 20:06

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Takže klidně ať je možné jezdit auty bez katalyzátoru nebo bez dpf, ale ať vede výfuk do interiéru a své smrady ať si každý odveze hezky pěkně domů (vyvětrat si je může v garáži nebo do obýváku, ložnice, dětského pokoje, prostě svobodně dle libosti).

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:33

A ještě jedna věc. Dnešní nová auta jsou takové sračky, že je až neuvěřitelné, že vůbec jezdí. Nechci nový auto ani zadarmo ! Poslední auta, co za něco stála, se vyráběla na konci minulýho století !

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 11. 2019 18:26

Kdyby aspoň cajti odstavovali a posílali na ME ty dýmovnice co jezdí po silnicích.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:28

ME je v Česku synonymum pro korupci, takže tady může pomoci leda plošný zákaz...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 11. 2019 22:35

Zn.ideál je ten vůz rovnou sešrotovat-to by si pak majitelé nelajzli vyjet na silnici.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 23:46

Ten případný zákaz je tak jako tak lokální a auta nikdo nikomu nekonfiskuje.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 11. 2019 09:49

Ano, ale kdyz reknu A, mel bych rict i B a treba postavit vic P+R parkovist.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 11:10

Jako souhlas, ale je taky potřeba říct i C:
Není až tak problém Prahy, že se středočeši nastěhovali do levných baráků kamsi do polí 30 km od Prahy, kde nic není (tím míň pracovní příležitosti) a teď každodenně dojíždí autem do práce.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2019 06:55

Ja jsem pro, auto nemam a vyuzivam mhd a nohy. Proto jsem pro zakaz vjezdu vsech aut, mimo zasobovani obchodu a remeslniky. Samozrejme dusledne kontrolovat, ze tam nekdo nejede jen tak. A protoze pak nebude auta kam davat, tak nejlepsi zrusit moznost soukrome vlastnit auto, nechat jen pro izs apod. FO muzou chodit pesky nebo vyuzivat verejnou dopravu. Nevim, proc bych mel dychat smrady z nejakych aut euro 6.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  28. 11. 2019 16:47

Typický čech..Nemám já tak nebudeš mít ani ty a že jich tady máme že ...

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 18:06

Nepoznám, jestli je to ironie a nebo prezentace opačného extrému, ale tak jako tak nesouhlasím.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  26. 11. 2019 18:34

Najnovšia nemecká študia dokazuje, že nie je žiadna súvislosť medzi zákazom vjazdu dieslov do miest a znečistením ovzdušia.Tzv. ekológovia iba rozširujú poplašné správy a paniku medzi ľudí. Už by ich niekto mal čo najskôr umlčať, pretože už napachali ohromné množstvo škôd,ktoré sa čím ďalej zväčšujú.

https://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/f... ...

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:42

Ona v Německu jsou taková opatření paradoxně trochu zbytečná, tady ve východní Evropě by byl účinek mnohem markantnější (v ČR jsou auta oproti Německu téměř dvojnásobně starší).

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  27. 11. 2019 15:09

Ve Stuttgartu dokonce zjistili, že moderní dieslové motory tam díky svým filtrům zachycují pevné částice ze vzduchu, takže se tím vzduch ve městě vlastně čistí - viz https://www.auto-motor-und-sport.de/news/dieselabgase-partike... ...
Uvidíme, jestli k takovým závěrům po nějakém čase nedojdou i přímo v Berlíně?

Odpovědět  |   | 
Toscana  |  27. 11. 2019 15:49

Tak to říkali i u Light cigaret.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 01:07

Nj, je to teď prý velká móda, v bohatých rodinách používají dieselová SUV jako čističky vzduchu do dětských pokojíčků (sání do ulice, výfuk do postýlky)

Odpovědět  |   | 
Ota  |  28. 11. 2019 06:31

Ty jsi prostě úplný vůl... Marný

Odpovědět  |   | 
HRD  |  28. 11. 2019 07:58

OTTO není vůl. Jediný z vás tady má rozum. Nejvíc tu kopou nožičkama právě majitelé starých smradlavých sazometů. Žádné Euro nemění nic na tom, že dýzl smrdí. Je mi u prdele, kolik má NO, Co, a jiných sraček. Pro mě je důležité, že než dojdu z domu na bus tak jsem přiotrávenej smradem z ochcávek TDi ale i z nových rakoviňáků. Dýzl prostě smrdí, to je bez diskuze.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 18:08

Ani v Berlíně ty moderní dieselové motory nezakazují.

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:35

Ty kokot drevený ! Na to není potřeba žádná studie, ale jen zdravý rozum, ale kam se vytratil co ?

Odpovědět  |   | 
Cargos  |  26. 11. 2019 18:44

A koukal jste na průměrné stáří vámi chváné MHD? A jaké emisní třídy splňují?

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  26. 11. 2019 18:52

Jako emisní třídy metra a tramvají? Nekoukal, ale tak nějak tuším, že nebudou špatné.
Jinak autobusy (osobně jsem proti nim a mnohem radši bych viděl trolejbusy) by měly být převážně Euro 5 a 6 (a tím že u autobusů snad emisní skandál Euro 5 NOx nebyl), poslední vraky s Euro 2 snad už odstavili.

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  26. 11. 2019 19:33

One je to celkem jedno. Jak 20 let starý autobus, tak uhelnou elektrárnou poháněná tramvaj mají nesrovnatelně menší emise na pasažéra, než nová auta.

Odpovědět  |   | 
MM  |  26. 11. 2019 22:25

Když za tím autobusem jedu tak ten pocit úplně nemám.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 11. 2019 22:42

1auto 1člověk(proto je tolik kolon-všichni se máme dobře) emise 6l spotřeba 150g emisí/1bus průměr 20lidí na každou jízdu spotřeba 18l.Takže s emisemi je autobus na člověka 7krát lepší.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 11. 2019 23:37

Vim, ze je pozde, ale rad bych osvetlil ten vypocet, nejz vyjde to “7x lepe”. Dik.

Odpovědět  |   | 
Toscana  |  27. 11. 2019 15:52

Autobus 18 litrů? Sporťák mi bral 15.

Odpovědět  |   | 
Machala  |  27. 11. 2019 16:02

Autobus zere v mestskem cyklu vetsinou 30+, ale jiste, mhd nebo alespon sdilena doprava by mela z tohoto pohledu vychazet lepe nez individualni. Paradoxne vodni a vlakova je pri mensim vytizeni na kratke vzdalenosti horsi, nez autobusova. Presto ze se obecne uci, vlak a voda zn ideal.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  27. 11. 2019 18:45

Těch 30l to nebude ve chvíli, kdy veze pouze 20 lidí a nejsou tak obsazené ani všechny sedačky.

Odpovědět  |   | 

autobus na mhd i 40L, dálkáč soukromníka asi 22-24L. 18L brala karosa 700.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  26. 11. 2019 21:58

Tak minimálně s NOx mají i ty 10 let staré autobusy emise úplně jinde, než 3 roky staré Škodovky, když v nákladní a autobusové dopravě není používání AdBlue žádnou novinkou.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  26. 11. 2019 19:51

Kreteni.
Kolik lidi zemre v dojclandu rocne na chripku?

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:37

Já doufám, že do konce týdne všichni !!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  27. 11. 2019 07:48

Rakovinomety jdou do hrobu. Fůnus je v plném proudu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2019 06:57

Nevsiml jsem si, ze by nekdo zakazal spalovaci motory.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  27. 11. 2019 08:10

Tlak Zelených a Pirátů na snižování emisí aut je nesmysl, škodí a jen poškozují automobilový průmysl. Auta se na "znečišťování" podílí max. jen cca 1%.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnac... ...

Zlatej GMC Yukon XL V8 6,2L HEMI 420 HP se kterým jsem loni jezdil na Aljašce .

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  27. 11. 2019 09:22

To je skodolibost. Na jedne strane nekdo vyrabi vyrobek, tedy automobil. Ihned si jej vsichni kupte, beda jak jeden kvartal grafy odbytu a zisku nestoupaji. Jak se trh nasyti a prodeje jiz raketove nestoupaji. Tak se zase zavede, ze to je nevyhovujici. A vsichni si musi koupit zatim diskutabilni elektro. Hadejte co se stane az vetsina bude mit elektromobil? Nene, mi stacil cirkus s lekarnickama, kdy jsme nahrazovali stare funkcni komunisticke nejakyma komercnima nefunkcnima, ktere uz zase nemusi byt.

Odpovědět  |   | 
Ef  |  27. 11. 2019 09:25

U města ovládanému ultralevičáky mě to vůbec nepřekvapuje. Co si obyvatelé zvolili to mají. To je největší slabina demokracie-tupý volič..

Odpovědět  |   | 
Machala  |  27. 11. 2019 15:57

Ovladanemu, neprekvapi .... a co ti ostatni? Ja Babise a jeho StBacky Agrarni Fertilizer v cele se zaklekavackou konkurencnich firem take nevolil, presto ho musim snaset. Nemyslim si, ze kazdy Berlinan chtel toto. Je to jen prumyslova lobby majici za cil, aby lide znovu a znovu nakupovali nepotrebna auta. Misto toho aby vyrobci vymysleli nebo dali na trh neco poradneho, tak se jen toci v kruhu jako psi za ocasy. Stara auta nejezdi hur, tak se jim musi alespon hazet klacky pod nohy.

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:38

U nás je to zcela jasně vidět !

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  27. 11. 2019 10:57

Já mám vypěstovaný pavlovův reflex na staré TDI. Jakmile zahlédnu Sharan, Passat, Transporter, Superb a všchny ostatní mrdky z koncernu, okamžitě sahám po tlačítku "vnitřní cirkulace".

Omezit tuto zhoubu je správná cesta.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 11:16

To mám taky, ale jsou i horší. TDCi od Fordu, Volva, dále cokoliv staršího 10ti let.

Odpovědět  |   | 

já mám v bramboře na cirkulaci A-jako automat. Němci na to šli vždy chytře.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 01:13

Tak to má snad každý koncernový climatronic, ale nemám pocit, že by to fungovalo. Ve městě to mám zavřené radši pořád a mimo město tak min 50% času. V podstatě když jedu sám, otevírám přívod vzduchu jen zřídka, ve více lidech to samozřejmě nejde (i když "otravu" CO2 snad auto taky nějak hlídá )

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:28

Ty jsi ozaj velké kokotisko !

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2019 06:58

Prozradim ti tajemstvi, tahle auta mela i benzinove motory.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  27. 11. 2019 12:40

Lidi co mají staré auto si nepůjdou koupit nové, protože na něj nemají, ale oni vlastně ted nebudou mít důvod ani vyměnit to 20 let staré za 10 let staré, protože nikdo při smyslech nebude vrážet peníze do auta, když neví jestli s ním bude moci jezdit i zítra. Takže jediný efekt bude, že lidi omezí investice do aut na úplné minimum, protože dávat peníze do projektu, u kterého záleží jak se politici vyspí je šílenost...
Narozdíl od nástupu chřípky bude, ale chvíli trvat než se to projeví takže se bude některým zdát, že to "funguje" no a pak se nebudou stačit divit

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 11. 2019 15:13

Vtip je v tom, že ti lidé na nové třeba i mají, ale místo nového Sandera za 179tis holt jdou radši do Passata z německého dieselgejtového výprodeje za stejnou částku.
Jinak se tu ale stále bavíme o centrech měst. Tu urputnost s jakou se někdo dožaduje práva zasmradit centrum města dvojkovým dieselovým Golfem prostě nepochopím. Vždyť jemu samotnému by to mělo být trapné. A už vůbec nechápu, jak takové počínání může někdo schvalovat a vydávat to za nějaké občanské svobody! Co takle právo na zdraví lidí stojících na chodníku? Nebo ti nemají žádná práva?

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:40

Lidí je jak sraček, musí se to trochu vytřídit blbe.

Odpovědět  |   | 
HRD  |  28. 11. 2019 08:04

A začal bych s tebou, blbe.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2019 07:00

Mechapu, jak se nekdo muze dozadovat nejake vyjimky jen proto, ze je z mesta. Bud vsude nebo nikde.

Odpovědět  |   | 
Toscana  |  27. 11. 2019 15:55

A pak přijde krize.

Odpovědět  |   | 
Wtf?  |  27. 11. 2019 13:33

Úhel pohledu. Mercedes Benz hlásí propouštění cca 10 tisíc zaměstnanců. Podobně Audi, Continental, a brzy další výrobci, zejména koncern VW. Automobilky se spojují, jen aby přežily. Dojde i na subdodavatele. Naroste obrovsky nezaměstnanost. A lidi? 99% si ponechá a bude lepit do poslední chvíle své staré křápy, protože na nové, předražené elektrické krámy už nikdy nenašetří. Velká města, kam se dojíždí za prací, a za dalšími stovkami důvodů, nebo jen projíždí, chtějí zakazovat vjezd a trestat tím navíc spoluobčany. Namísto toho,aby jejich zástupci vykonali to, co konat mají a za co jsou oplaceni. Obchvaty měst, smysluplnou MHD s ekologickými vozidly a na okrajích velkých měst záchytné parkoviště. Jedno bez druhého je pouhá tupá pakárna a nic se nezmění k lepšímu. Stát, a obce, které zakazují a omezují lidi na svobodě, svými opatřeními, jsou ti špatní. Chceš mé "neekologické, či jen staré auto"? Zaplať mi takové, které bude ekologické a odpovídajícími vlastnostmi a já to staré, neekologické, hodím rád do šrotu. Jinak, mi státe a města, polibte.

Odpovědět  |   | 
miloslav  |  27. 11. 2019 14:41

A co traktory, ty smějí?

Odpovědět  |   | 
Li  |  27. 11. 2019 15:09

Bože Vy jste kreteni

Odpovědět  |   | 
 |  27. 11. 2019 19:59

Přesně jak píšete. Tak já třeba mám na nové auto. Ale proč bych ho kupoval když mi ho za rok zakázou? Proto si žádné nekoupím a budu jezdit taxíkem. Kde budu platit bez účtu a podporovat šedou ekonomiku. Když to tak chtěj tak prosím. Ps: Vždy sem měl auto na benzín nafta patří do kamen. Ale od doby ekomaniakú sem prodal své 7 let staré auto na benzín a koupil 19 let starého peugeota na naftu a jezdím vesele po Praze. Teď mi dejte třeba 1000000 minusu.

Odpovědět  |   | 

proč bychom dávali mínusy, existuje snad nějaká ucta k postiženým.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 01:17

Přesně! Ten píčus zaslouží spíš politovat, za minus rozhodně nestojí.

Odpovědět  |   | 
Honzík  |  28. 11. 2019 00:27

Aby ty skopčáky už šlak trefil. Je to ten nejodpornější národ na světě. Všechny vykastrovat, aby byl od nich už jednou provždy pokoj !!!

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 11. 2019 01:16

Tak ty jsi tu opravdu chyběl. Z každého tvého příspěvku výše lze dovodit, že sračky (tvé oblíbené) se nacházejí především v tvé infantilní makovici.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2019 07:01

Tak to jste se, vy dva, hledali.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  28. 11. 2019 16:35

takto eko buzeracia raz uz musi skoncit.... o 100 rokov zas bude problem kam vsetky baterky zahrabat ...

Odpovědět  |   | 
Robert  |  30. 11. 2019 08:17

Tento problém se nedá škatulkovat,na jedné straně je sice hezké jezdit elektroautem,ale výroba jak baterie tak i elektřiny která je u nás z většiny z uhelných a nebo jaderných elektráren není dvakrát eko.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 11. 2019 11:58

Jadro je ve finale (tim spise ve strovnani s fosilnimi palivy) celkem cista energie. Technologie, bezpecnost, provoz, za plotem JE namerite prirozene pozadi. Priroda/vesmir a nektere 'umele/civilizacni' zdroje vas ozaruji nesrovnatelne vice.

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamka pro dоspělé, kteří сhtějí najít seхuálníhо pаrtnerа

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 102 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A