Berlín jde tvrdě proti starým dieselům. Pokutu dostanete i za čtyři roky staré auto

Auta s emisní normou Euro 5 se vyráběla až do roku 2015. V takových vozech vás už do některých částí Berlína nepustí. Jsou ale výjimky.

Hlavní město Německa se v letošním roce rozhodlo zlepšit čistotu ovzduší. Podle Spolkového úřadu totiž v Německu zemře ročně 600 lidí na nemoci vyvolané jedním z oxidů dusíku NO2 (oxid dusičitý). Ten je jedním ze složek výfukových plynů, a proto se od minulého pátku nepodíváte na první část německé ulice s naftovým autem splňujícím normu Euro 5.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Toto nařízení mělo původně platit již v září, městu ale chyběly dopravní značky. První ulicí, která je částečně omezená, je Silbersteinstrasse ve čtvrti Neukölln. Omezení v této čtvrti se má v tomto týdnu ještě rozšířit. Tímto způsobem má být ovšem zanedlouho opatřeno celé centrum města.

Za vjezd do těchto zón se zakázaným vozem zaplatí řidič pokutu 25 eur (640 Kč) za osobní automobil. Řidiči nákladních automobilů přitlačí ještě padesátku. Na dodržování zákazu bude dohlížet policie. Výjimku mají třeba tělesně postižení, taxikáři či řemeslníci. Berlín samozřejmě není jediný. Podobná opatření řeší už i v dalších městech.

Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Kritici tohoto řešení poukazují na to, že ovzduší v Německu se tímto krokem nezlepší. Pouze se koncentrace škodlivin přesune na jiná místa, což v případě Berlína bude znamenat jeho okrajové části.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků