Benzínový osmiválec od Porsche se dostane i do Audi a Bentley

Novou generaci Porsche Panamera pohání i zbrusu nové pohonné jednotky. Teď ale bude řeč výhradně o benzínovém osmiválci, který najdete ve verzi Turbo. Zuffenhausenská automobilka si ho vyvíjela sama zcela od začátku, má objem čtyř litrů, výkon 404 kW (550 k) v 5750 ot./min. a točivý moment 770 Nm v rozmezí 1960 až 4500 ot./min.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Zajímavostí je, že turbodmychadla jsou umístěná mezi řadami válců, což zrychluje reakce motoru a zároveň zmenšuje prostorové nároky na jeho uložení. Pro snížení spotřeby dokáže pohonná jednotka v případě mírnějšího zatížení deaktivovat polovinu válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V nově otevřené továrně Porsche se rodí výhradně osmiválcové motory, a to jak benzínové, tak i vznětové

Abyste si udělali představu o tom, jak je tento motor výkonný (pokud se nebudete snažit o co nejnižší spotřebu), s Panamerou Turbo dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede jí až na 306 km/h. Není proto divu, že ho koncern Volkswagen plánuje rozšířit i do ostatních modelů svých prémiových značek.

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

V dohledné době by se tedy měl objevit na palubě nové generace Audi A8 i chystaného Bentley Continental GT. Výroba pak bude probíhat ve zbrusu nové továrně určené výhradně na produkci osmiválcových motorů, kterou Porsche vybudovalo blízko ústředí v Zuffenhausenu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků