Benzínový osmiválec od Porsche se dostane i do Audi a Bentley

Novou generaci Porsche Panamera pohání i zbrusu nové pohonné jednotky. Teď ale bude řeč výhradně o benzínovém osmiválci, který najdete ve verzi Turbo. Zuffenhausenská automobilka si ho vyvíjela sama zcela od začátku, má objem čtyř litrů, výkon 404 kW (550 k) v 5750 ot./min. a točivý moment 770 Nm v rozmezí 1960 až 4500 ot./min.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Zajímavostí je, že turbodmychadla jsou umístěná mezi řadami válců, což zrychluje reakce motoru a zároveň zmenšuje prostorové nároky na jeho uložení. Pro snížení spotřeby dokáže pohonná jednotka v případě mírnějšího zatížení deaktivovat polovinu válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V nově otevřené továrně Porsche se rodí výhradně osmiválcové motory, a to jak benzínové, tak i vznětové

Abyste si udělali představu o tom, jak je tento motor výkonný (pokud se nebudete snažit o co nejnižší spotřebu), s Panamerou Turbo dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede jí až na 306 km/h. Není proto divu, že ho koncern Volkswagen plánuje rozšířit i do ostatních modelů svých prémiových značek.

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

V dohledné době by se tedy měl objevit na palubě nové generace Audi A8 i chystaného Bentley Continental GT. Výroba pak bude probíhat ve zbrusu nové továrně určené výhradně na produkci osmiválcových motorů, kterou Porsche vybudovalo blízko ústředí v Zuffenhausenu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků