Benzínový osmiválec od Porsche se dostane i do Audi a Bentley

Novou generaci Porsche Panamera pohání i zbrusu nové pohonné jednotky. Teď ale bude řeč výhradně o benzínovém osmiválci, který najdete ve verzi Turbo. Zuffenhausenská automobilka si ho vyvíjela sama zcela od začátku, má objem čtyř litrů, výkon 404 kW (550 k) v 5750 ot./min. a točivý moment 770 Nm v rozmezí 1960 až 4500 ot./min.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Zajímavostí je, že turbodmychadla jsou umístěná mezi řadami válců, což zrychluje reakce motoru a zároveň zmenšuje prostorové nároky na jeho uložení. Pro snížení spotřeby dokáže pohonná jednotka v případě mírnějšího zatížení deaktivovat polovinu válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V nově otevřené továrně Porsche se rodí výhradně osmiválcové motory, a to jak benzínové, tak i vznětové

Abyste si udělali představu o tom, jak je tento motor výkonný (pokud se nebudete snažit o co nejnižší spotřebu), s Panamerou Turbo dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede jí až na 306 km/h. Není proto divu, že ho koncern Volkswagen plánuje rozšířit i do ostatních modelů svých prémiových značek.

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

V dohledné době by se tedy měl objevit na palubě nové generace Audi A8 i chystaného Bentley Continental GT. Výroba pak bude probíhat ve zbrusu nové továrně určené výhradně na produkci osmiválcových motorů, kterou Porsche vybudovalo blízko ústředí v Zuffenhausenu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků