Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

54 komentářů

Hapšapšut
3. prosince • 17:47

Natankoval jsem efectu 95, po několika dnech auto při jízdě začalo poškubávat, až jsem se obrátil na servis. Na závadu nemohli přijít. Po vyjetí paliva jsem tankoval opět natural a závada zmizela. Auto jezdí bez problémů. Pokud máte někdo podobné zkušenosti, ozvěte se mi.

jsou to šmejdi
2. března • 22:51

Hlavní důvod je, aby běžný člověk nepoznal co tankuje. Dovolím si tvrdit, že většina zákazníků co u nich nekupují pravidelně budou mít problém rozlišit ""verta disesel" a "efecta diesel". Do nedávna nebylo moc hlupák co by ten drahý koupili, ale teď se jejich poměr zvýší protože spousta lidí se prostě splete.Jezdim po celé Evropě a musím říct, že u některých pump člověk i čuchá k pistoli aby si byl jistý, že to je nafta ... .Hlavně že má EU ekologickou známku a normu i na psí bobek, ale to že lidi očmuchávající pistole a maji za oknem sbírku ekologických plaket nikoho nezajímá.

Mirek
2. března • 19:45

Nějak nerozumím části obsahu v článku:Během šedesáti minut provozu motoru spalujícího klasické palivo vzniklo na nových ventilech 205 miligramů usazenin a při použití paliva Efecta pouhé tři miligramy. "Navíc toto palivo dokáže již znečištěné ventily opět vyčistit..."Takže pokud se s novým palivem vytvářejí usazeniny také, tak nechápu, jak může odstarňovat staré usazeniny. To si jako usazeniny prohodí místo? Nejprve odstarní staré, aby mohly vzniknout nové?

Rak
2. března • 11:52

Předpokládám správně že to o čištění ventilů neplatí pro přímovstřikové motory?:-/

ernie
2. března • 12:13

JJ, pisu o haklivych modernych motoroch - a ventily v labaku cistia na nejakom MPI...:-D

Niemand
2. března • 16:26

Lenže zanášanie ventilov na spodnej strane ťa nejak trápiť nemusí. Problém je bordel z EGR, ktorý sa usádza na otvorených ventiloch a tam sa palivo pri priamo vstreku nedostane. Jedine to čo z neho zostalo opäť cez EGR.

DDT
1. března • 18:20

efekta s lihovou sračkou od bureše...

Sir CHerokee
1. března • 18:26

Proto zásadně tankuju 100 oktanová paliva.

Luděk
19. prosince • 14:27

Nebo já v Polsku SUPER 98, ještě levnější než BA95 v českým zlodějstánu !:-))

Henten
1. března • 19:44

...se stejnym obsahem bioslozky jako v jinem beznem benzinu..

Sir CHerokee
1. března • 19:55

Pokud vím, tak 100 oktany jsou bez biosložky - Verva a MaxxMotion. U Shell to bude asi podobné.

DDT
2. března • 8:16

prdel je, že na to přimíchávání biosložky neexistuje přesná norma, takže to prakticky funguje tak, že to musí jen statisticky sedět v součtu.
ani na ten akt neexistuje mixer, všechno od oka, takže jednou se toho tam chrstne 20%, jindy 5%, nebo někdo prodává jedno palivo bez příměsí a na úkor toho to další "okoření" o to více.
hlavně že to potom v ročním výkazu sedí...
a výrobce těch bio sraček si mne ruce, pač výrobní cenu si stanoví sám, pochopitelně násobně vyšší než majirotní surovina z rafinerie, a všichni prodejci phm to musí dle zákona odebírat a v daném procentu k celkové výtoči prodávat...

Antiautomat
1. března • 15:09

...len aby to nebola Defecta...

your.god
1. března • 19:24

Chá chá - Defecta bylo první co mě napadlo :-D

jcb
1. března • 16:25

...a z ní defekace.

thomaso
1. března • 14:58

Takže vy si myslíte že vám blokery reklam zablokujou reklamu u nás na webu? Nasrat! Od teď budou články reklamy. A Adblock nebude mít co žrát.

Kuk Vykuk
1. března • 14:17

Klidně ať třeba zavřou, u Benziny už jsem nečepoval 20 let.

Joe Doe
1. března • 14:27

Na Benzine som tankoval 2x - v Breclavi plnu nadrz 100 oktanoveho benzinu. Vsetko bolo v poriadku.Ten isty benzin, to iste auto, Benzina Vlasim... nikdy viac.Myslim, ze som este nezazil taky diametralny rozdiel v kvalite benzinu na cerpackach tej istej znacky.

Alchemix
1. března • 16:13

Jaký byl problém s tím stooktanovým benzinem ve Vlašimi?

John Doe
1. března • 22:50

Ako pise Mirek... auto nejelo. Pomalsie reakcie na plyn a asi o liter (23%) vyssia spotreba. Pripominalo mi to reakcie mojej starej Mazdy 3, ktore som zazil po nudzovom natankovani 'extra ethanoloveho specialu' v Nemecku, pretoze na pumpe nic ine nemali.

Mirek
1. března • 16:43

Několik roků nazpět jsme s kamarádem jeli směr Slovensko, každý svým autem. Cestou jsme se rozhodli vzít benzín v Rožnově pod Radhoštěm, na Benzině. Po načerpání najednou auto zkrátka nejelo. V cíli jsem se chtěl kamaráda zeptat, jestli neměl stejný pocit a než jsem cokoliv řekl, tak na mne vyhrkl, že na Benzině už nebude nikdy brát benzín, že tak blbě mu motor ještě nikdy netáhnul.
Nevím, jak to chtějí dělat, ale jestli mne nešálí paměť, tak Benzina nemá žádné své sklady paliv a budou tedy odebírat stejný benzín jako jiné benzinky, jen do toho asi něco přimíchají. Teď jen zbývá, jestli ty aditiva sem tam nezapomenou přidat...

Tom
5. března • 22:23

Benzina v Rožnově p.R je už nějakou dobu úplně nová...tam bych se tankovat fakt nebál ;-)

Roman
1. března • 19:05

Přidávám již několik let VIF SUPER BENZIN ADITIV a mám jistotu, že tam ty čistící aditiva opravdu mám. A oproti lepšímu benzínu to vyjde na zlomek ceny. Kupuji kanystr 5 l za cca 1300,- Kč, takže navýšení na 1 l paliva dělá cca 0,25 Kč.

mpolan
1. března • 13:13

"Navíc toto palivo dokáže již znečištěné ventily opět vyčistit," Máme se těšit na zanášení motorů bordelem uvolněným z usazenin?
Benzinu mám nejblíž k domu, ale zjevně ji zcela vyřadím ze zájmu.

thnl
30. května • 9:53

Pred tydnem jsem tankoval na benzine efectu 95 po dvou dnech auto zacalo spatne startovat
hledal jsem zavadu vzdy naskocilo az na podruhe a jeste sem musel slapat na plyn aby vubec chytlo po vyjeti te sracky od Beziny jsem vzal Natural 95 a auto bezi bez problemu jako driv startuje hned na poprve i bez pridani plynu .Efecta je sracka stejne jako bezina a pokud chcete cistit motor tak jedine 100 oktanovy benzin a pumpam benzina se nyni vyhybam obloukem
doporucuji to vsem co maji radi sve auto!!!

Petr
1. března • 19:26

Poleno, ty porste musis ze sebe udelat deb*ila nejenom na mobilmanii a zive, ale i zde. Ko*kot k pohledani, fakt.

qwertz
2. března • 7:11

Nechte ho. On za to nemůže. Je to takový místní maskot :-D

mpolan
2. března • 8:19

Maskot, který vás všechny bez problémů strčí inteligenčně do kapsy. :-) A vy nemáte nic jiného, než nadávky a urážky, jak ty děti ze základní školy.

qwertz
2. března • 8:48

A proč s námi marníte svůj drahocený čas mistře? To nemáte nic lepšího na práci než diskutovat s bandou idiotů na bulvárním serveru?Ale možná jen máte o sobě příliš vysoké mínění:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
2. března • 10:19

A co třeba prostě proto, že MŮŽU?
A nikdo, zejména ne ty, mi to nemůže zakazovat...
Okrajové výhody takových diskusí tu ani rozebírat nebudu.

qwertz
2. března • 11:41

Je řada věcí, které dělat můžete, ale zcela jistě je neděláte (např. proto, že nechcete).Takže "Protože můžu..." není odpověď na otázku;-)

mpolan
2. března • 10:48

Na druhou stranu... neboj, dlouho tu už "otravovat" nebudu.
Vzhledem k bulvárnímu charakteru a nízké informační hodnotě článků na zdejším webu (a dalších přidružených k této skupině) nenacházím mnoho důvodů, proč sem chodit.

mpolan
1. března • 20:25

Poleno... Hm, to jsem slýchával naposledy na prvním stupni. Takže víme, že ti je maximálně deset let, to je dobré. Asi takovou váhu má tvůj názor. Informace žádná, slušnost záporná... Co z tebe vyroste...

alambert
1. března • 19:59

asi to má prostě v sobě :D

neodborník
1. března • 14:09

Myslíte usazování usazenin ? Učit se, učit se , učit se, to někdy pomáhá, když se myslí.

mpolan
1. března • 17:19

Tak logicky, jestliže nová paliva usazeniny netvoří, tak stará je tvořit musela, ne? Usazeniny se novým palivem postupně rozpustí, tím pádem se budou dostávat do vstřikovačů, do oleje a vše bude o to rychleji degradovat...

Petr Ježek
31. října • 14:45

Nejen že je snadné vyměnit olej i s filtrem, ale rozpouštění karbonových usazenin je postupné a žádná částice po oddělení aditivy ze shluku nemůže uškodit na své další pouti motorem, protože je mikroskopická. Představy některých nedouků jsou groteskní...

Roman
1. března • 19:23

Jak píšu níže - ve svém autě používám již několik let VIF SUPER BENZIN ADITIV. Auto mojí manželky se mě s touto přísadou podařilo naprosto nečekaně a neplánovaně "vyléčit". Když už jsem tuto přísadu používal ve svém autě, řekl jsem si, proč to nepoužívat i ve druhém. Manželka má Toyotu Corolla z r. 2001. Auto často pod plynem cukalo, původně jsem si myslel, že už budou špatné kabely ke svíčkám. Po vyjetí několika nádrží s touto přísadou se tento jev úplně vytratil, což bylo pro mě velké překvapení. Já myslím že to opravdu pozitivně funguje. Nezabrání to ale usazování karbonu na sacích ventilech přímovstřikových motorů. Zde to může pozitivně působit pouze na vstřikovače a spalovací prostor.

supravizor
3. června • 20:41

Tiež používam VIF SUPER BENZIN ADITIV. Tento týždeň som načínal novú plechovku, keď som si pripravoval dávku na tankovanie, lebo zo starej mi už nevyšlo. A všimol som si, že nová plechovka obsahovala redšiu a bledšiu substanciu v porovnaní s tou predchádzajúcou, ktorú som už mal preliatu do fľaštičky. Dúfam len, že práve "nevylepšili" receptúru na úkor zákazníka.

Bouce
2. března • 12:16

Zkus tam davat rovnou Vervu a nebudes muset nasledne nic rozpoustet

qwertz
2. března • 7:09

No mohlo by to pomoci i u přímovstřiků. Pokud mají EGR ventil nebo vnitřní EGR, pak se část aditiv dostane zpět do válce přes ventily.

kolemjdoucí 2
1. března • 17:40

Což je právě žádoucí chování, protože olej se mění snáz, než manuálně mechanicky čistí motor od již vzniklých pevných usazenin. Samozřejmě že olej je pak potřeba měnit o něco častěji, tím se předejde nadměrnému opotřebení částí motoru.

mpolan
1. března • 20:23

Ano, častěji měnit... což je přesně smrťák pro firemní auta, kde se intervaly jezdí na hranu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
1. března • 20:41

Což ovšem není problém toho paliva - nemůžete chtít po výrobci paliva aby řešil debilitu uživatelů při užívání či údržbě vozidla nedoporučovaným či nedovoleným způsobem. Jestliže chce někdo jezdit autem, tak k tomu má být dostatečně vybaven jak vlohami a dovednostmi, tak vědomostmi. Každý ví, že v motoru má být olej a že se musí pravidelně měnit, učí se to v autoškole, že to někdo nedělá už je čistě jen a pouze jeho věc a jeho (ne)zodpovědnost, nic víc. Nemůže většina donekonečna doplácet na blbost pár jedinců (kteří navíc zůstanou blbí dál, bez ohledu na jakákoliv opatření).

mpolan
1. března • 21:41

Nevšiml jsem si, že bych kdekoli mluvil o překračování intervalů. Ty chceš, aby uživatel nad rámec stanoveného řešil nesmyslnost chování paliva či čistidla.

kolemjdoucí 2
1. března • 22:34

"nad rámec stanoveného", "nesmyslnost chování paliva či čistidla" - můžeš to prosímtě trochu víc rozvést? Nějak z toho nechápu, co by na tom mělo být nesmyslného...Když výrobce paliva jasně deklaruje nadstandardní čistící účinek a já se rozhodnu, že tento nadstandard svému vozu dopřeji, tak mi z toho taky logicky plyne nadstandardní péče o tento vůz a právě čištěný motor, a to tomu účinku adekvátní. Nepotřebuju na toto zákon, vyhlášku ani výslovnou zmínku v návodu, jestli ty ano, pak mi to jako odpověď stačí a mám úplně jasno.A jinak to, čím se snažíš argumentovat už od počátku, platí i naopak - žádnej "Pepa Vohnout" tohle palivo do firemní kraksny nikdy nenalije, ono je totiž o pár korun dražší.

mpolan
2. března • 8:16

Jestliže to nahradí normální Natural, pochybuji, že bude z tolik dražší. Nebavíme se tady, pokud sis stále nevšiml, o prémiových palivech, ale o naprostém základu.
Nic, nejevíš snahu o pochopení, končím.

kolemjdoucí 2
2. března • 16:45

To je samozřejmě otázka nakolik je to jen PR a nebo jestli je skutečně namícháno výrazně lepší složení, nezbyde než vyzkoušet, ale - nevím jaký článek jsi četl ty, ovšem tento, který jsem četl já, o lepším složení a o čistících účincích hovoří, cituji: „Cisterny již začaly se zavážením nových typů paliv, které jsou na rozdíl od těch dosavadních aditivované. Obsahují mimo jiné také detergenty, které zabraňují utváření a usazování karbonů.” Jestli to někdo nazve palivem prémiovým, nadstandardním nebo třeba fialovým je mi tak nějak úplně šumák, já se s tím nebudu fotit na Facebook ale naliju to do auta. Záleží tedy na funkčních a prodejních vlastnostech - na ceně a na účinku. Očekávám v jistých mezích víceméně přímou úměrnost.

bzzz
1. března • 13:46

Benzinu dlouhodobe ignoruji. Podobne jako napr mladoboleslavska Skoda ma obvykle nasazene dost 'sebevedome' ceny. Nepotrebuji za kazdou cenu usetrit korunu na kazdem litru, ale je to spise otazka principu.

neodborník
1. března • 14:11

Nejsem škudlil, ale škudlím, je to tak správně přeloženo ?

bzzz
1. března • 14:38

Ne, nejdu po nejnizsi cene, nevyhledavam nejlevnejsi cerpaci stanice, neplanuji nakup PHM, pouze ignoruji domaci - a podle mych zkusenosti obvykle nejdrazsi - znacku ;-)

Sir CHerokee
1. března • 18:23

Verva 100 zvláště, když máš easy tank kartu, tak vyjde levnějši než MaxxMotion 100 nebo Shell VPower Nitro.

Ludek_II
1. března • 17:53

Tak to ja mam opacnou zkusenost. Benzina z tech velkych je nejsolidnejsi. Shell naopak ma nejdyl "stare zasoby".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M
11. dubna • 19:30

Souhlas mám 3.forda a motory jsou na naftu citlivé, do všech beru mnoho let právě jen u Benziny a většinou vervu diesel a nikdy jsem neměl problém.
Bral jsem oni mol a taky v cajku.Jinde neberu

Doporučujeme

Články odjinud