Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

mpolan  |  01. 03. 2017 13:13

"Navíc toto palivo dokáže již znečištěné ventily opět vyčistit," Máme se těšit na zanášení motorů bordelem uvolněným z usazenin?
Benzinu mám nejblíž k domu, ale zjevně ji zcela vyřadím ze zájmu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 03. 2017 13:46

Benzinu dlouhodobe ignoruji. Podobne jako napr mladoboleslavska Skoda ma obvykle nasazene dost 'sebevedome' ceny. Nepotrebuji za kazdou cenu usetrit korunu na kazdem litru, ale je to spise otazka principu.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 03. 2017 14:11

Nejsem škudlil, ale škudlím, je to tak správně přeloženo ?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 03. 2017 14:38

Ne, nejdu po nejnizsi cene, nevyhledavam nejlevnejsi cerpaci stanice, neplanuji nakup PHM, pouze ignoruji domaci - a podle mych zkusenosti obvykle nejdrazsi - znacku

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  01. 03. 2017 17:53

Tak to ja mam opacnou zkusenost. Benzina z tech velkych je nejsolidnejsi. Shell naopak ma nejdyl "stare zasoby".

Odpovědět  |   | 
M  |  11. 04. 2017 19:30

Souhlas mám 3.forda a motory jsou na naftu citlivé, do všech beru mnoho let právě jen u Benziny a většinou vervu diesel a nikdy jsem neměl problém.
Bral jsem oni mol a taky v cajku.Jinde neberu

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 03. 2017 18:23

Verva 100 zvláště, když máš easy tank kartu, tak vyjde levnějši než MaxxMotion 100 nebo Shell VPower Nitro.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 03. 2017 14:09

Myslíte usazování usazenin ? Učit se, učit se , učit se, to někdy pomáhá, když se myslí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 03. 2017 17:19

Tak logicky, jestliže nová paliva usazeniny netvoří, tak stará je tvořit musela, ne? Usazeniny se novým palivem postupně rozpustí, tím pádem se budou dostávat do vstřikovačů, do oleje a vše bude o to rychleji degradovat...

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  01. 03. 2017 17:40

Což je právě žádoucí chování, protože olej se mění snáz, než manuálně mechanicky čistí motor od již vzniklých pevných usazenin. Samozřejmě že olej je pak potřeba měnit o něco častěji, tím se předejde nadměrnému opotřebení částí motoru.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 03. 2017 20:23

Ano, častěji měnit... což je přesně smrťák pro firemní auta, kde se intervaly jezdí na hranu.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  01. 03. 2017 20:41

Což ovšem není problém toho paliva - nemůžete chtít po výrobci paliva aby řešil debilitu uživatelů při užívání či údržbě vozidla nedoporučovaným či nedovoleným způsobem. Jestliže chce někdo jezdit autem, tak k tomu má být dostatečně vybaven jak vlohami a dovednostmi, tak vědomostmi. Každý ví, že v motoru má být olej a že se musí pravidelně měnit, učí se to v autoškole, že to někdo nedělá už je čistě jen a pouze jeho věc a jeho (ne)zodpovědnost, nic víc. Nemůže většina donekonečna doplácet na blbost pár jedinců (kteří navíc zůstanou blbí dál, bez ohledu na jakákoliv opatření).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 03. 2017 21:41

Nevšiml jsem si, že bych kdekoli mluvil o překračování intervalů. Ty chceš, aby uživatel nad rámec stanoveného řešil nesmyslnost chování paliva či čistidla.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  01. 03. 2017 22:34

"nad rámec stanoveného", "nesmyslnost chování paliva či čistidla" - můžeš to prosímtě trochu víc rozvést? Nějak z toho nechápu, co by na tom mělo být nesmyslného...

Když výrobce paliva jasně deklaruje nadstandardní čistící účinek a já se rozhodnu, že tento nadstandard svému vozu dopřeji, tak mi z toho taky logicky plyne nadstandardní péče o tento vůz a právě čištěný motor, a to tomu účinku adekvátní. Nepotřebuju na toto zákon, vyhlášku ani výslovnou zmínku v návodu, jestli ty ano, pak mi to jako odpověď stačí a mám úplně jasno.

A jinak to, čím se snažíš argumentovat už od počátku, platí i naopak - žádnej "Pepa Vohnout" tohle palivo do firemní kraksny nikdy nenalije, ono je totiž o pár korun dražší.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 03. 2017 08:16

Jestliže to nahradí normální Natural, pochybuji, že bude z tolik dražší. Nebavíme se tady, pokud sis stále nevšiml, o prémiových palivech, ale o naprostém základu.
Nic, nejevíš snahu o pochopení, končím.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  02. 03. 2017 16:45

To je samozřejmě otázka nakolik je to jen PR a nebo jestli je skutečně namícháno výrazně lepší složení, nezbyde než vyzkoušet, ale - nevím jaký článek jsi četl ty, ovšem tento, který jsem četl já, o lepším složení a o čistících účincích hovoří, cituji: „Cisterny již začaly se zavážením nových typů paliv, které jsou na rozdíl od těch dosavadních aditivované. Obsahují mimo jiné také detergenty, které zabraňují utváření a usazování karbonů.” Jestli to někdo nazve palivem prémiovým, nadstandardním nebo třeba fialovým je mi tak nějak úplně šumák, já se s tím nebudu fotit na Facebook ale naliju to do auta. Záleží tedy na funkčních a prodejních vlastnostech - na ceně a na účinku. Očekávám v jistých mezích víceméně přímou úměrnost.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  01. 03. 2017 19:23

Jak píšu níže - ve svém autě používám již několik let VIF SUPER BENZIN ADITIV. Auto mojí manželky se mě s touto přísadou podařilo naprosto nečekaně a neplánovaně "vyléčit". Když už jsem tuto přísadu používal ve svém autě, řekl jsem si, proč to nepoužívat i ve druhém. Manželka má Toyotu Corolla z r. 2001. Auto často pod plynem cukalo, původně jsem si myslel, že už budou špatné kabely ke svíčkám. Po vyjetí několika nádrží s touto přísadou se tento jev úplně vytratil, což bylo pro mě velké překvapení. Já myslím že to opravdu pozitivně funguje. Nezabrání to ale usazování karbonu na sacích ventilech přímovstřikových motorů. Zde to může pozitivně působit pouze na vstřikovače a spalovací prostor.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  02. 03. 2017 07:09

No mohlo by to pomoci i u přímovstřiků. Pokud mají EGR ventil nebo vnitřní EGR, pak se část aditiv dostane zpět do válce přes ventily.

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  02. 03. 2017 12:16

Zkus tam davat rovnou Vervu a nebudes muset nasledne nic rozpoustet

Odpovědět  |   | 
supravizor  |  03. 06. 2017 20:41

Tiež používam VIF SUPER BENZIN ADITIV. Tento týždeň som načínal novú plechovku, keď som si pripravoval dávku na tankovanie, lebo zo starej mi už nevyšlo. A všimol som si, že nová plechovka obsahovala redšiu a bledšiu substanciu v porovnaní s tou predchádzajúcou, ktorú som už mal preliatu do fľaštičky. Dúfam len, že práve "nevylepšili" receptúru na úkor zákazníka.

Odpovědět  |   | 

Nejen že je snadné vyměnit olej i s filtrem, ale rozpouštění karbonových usazenin je postupné a žádná částice po oddělení aditivy ze shluku nemůže uškodit na své další pouti motorem, protože je mikroskopická. Představy některých nedouků jsou groteskní...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 03. 2017 19:26

Poleno, ty porste musis ze sebe udelat deb*ila nejenom na mobilmanii a zive, ale i zde. Ko*kot k pohledani, fakt.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  01. 03. 2017 19:59

asi to má prostě v sobě :D

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 03. 2017 20:25

Poleno... Hm, to jsem slýchával naposledy na prvním stupni. Takže víme, že ti je maximálně deset let, to je dobré. Asi takovou váhu má tvůj názor. Informace žádná, slušnost záporná... Co z tebe vyroste...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  02. 03. 2017 07:11

Nechte ho. On za to nemůže. Je to takový místní maskot

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 03. 2017 08:19

Maskot, který vás všechny bez problémů strčí inteligenčně do kapsy. A vy nemáte nic jiného, než nadávky a urážky, jak ty děti ze základní školy.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  02. 03. 2017 08:48

A proč s námi marníte svůj drahocený čas mistře? To nemáte nic lepšího na práci než diskutovat s bandou idiotů na bulvárním serveru?

Ale možná jen máte o sobě příliš vysoké mínění

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 03. 2017 10:19

A co třeba prostě proto, že MŮŽU?
A nikdo, zejména ne ty, mi to nemůže zakazovat...
Okrajové výhody takových diskusí tu ani rozebírat nebudu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 03. 2017 10:48

Na druhou stranu... neboj, dlouho tu už "otravovat" nebudu.
Vzhledem k bulvárnímu charakteru a nízké informační hodnotě článků na zdejším webu (a dalších přidružených k této skupině) nenacházím mnoho důvodů, proč sem chodit.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  02. 03. 2017 11:41

Je řada věcí, které dělat můžete, ale zcela jistě je neděláte (např. proto, že nechcete).

Takže "Protože můžu..." není odpověď na otázku

Odpovědět  |   | 
thnl  |  30. 05. 2017 09:53

Pred tydnem jsem tankoval na benzine efectu 95 po dvou dnech auto zacalo spatne startovat
hledal jsem zavadu vzdy naskocilo az na podruhe a jeste sem musel slapat na plyn aby vubec chytlo po vyjeti te sracky od Beziny jsem vzal Natural 95 a auto bezi bez problemu jako driv startuje hned na poprve i bez pridani plynu .Efecta je sracka stejne jako bezina a pokud chcete cistit motor tak jedine 100 oktanovy benzin a pumpam benzina se nyni vyhybam obloukem
doporucuji to vsem co maji radi sve auto!!!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 03. 2017 14:17

Klidně ať třeba zavřou, u Benziny už jsem nečepoval 20 let.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 03. 2017 14:27

Na Benzine som tankoval 2x - v Breclavi plnu nadrz 100 oktanoveho benzinu. Vsetko bolo v poriadku.

Ten isty benzin, to iste auto, Benzina Vlasim... nikdy viac.

Myslim, ze som este nezazil taky diametralny rozdiel v kvalite benzinu na cerpackach tej istej znacky.

Odpovědět  |   | 
Alchemix  |  01. 03. 2017 16:13

Jaký byl problém s tím stooktanovým benzinem ve Vlašimi?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 03. 2017 16:43

Několik roků nazpět jsme s kamarádem jeli směr Slovensko, každý svým autem. Cestou jsme se rozhodli vzít benzín v Rožnově pod Radhoštěm, na Benzině. Po načerpání najednou auto zkrátka nejelo. V cíli jsem se chtěl kamaráda zeptat, jestli neměl stejný pocit a než jsem cokoliv řekl, tak na mne vyhrkl, že na Benzině už nebude nikdy brát benzín, že tak blbě mu motor ještě nikdy netáhnul.
Nevím, jak to chtějí dělat, ale jestli mne nešálí paměť, tak Benzina nemá žádné své sklady paliv a budou tedy odebírat stejný benzín jako jiné benzinky, jen do toho asi něco přimíchají. Teď jen zbývá, jestli ty aditiva sem tam nezapomenou přidat...

Odpovědět  |   | 
Roman  |  01. 03. 2017 19:05

Přidávám již několik let VIF SUPER BENZIN ADITIV a mám jistotu, že tam ty čistící aditiva opravdu mám. A oproti lepšímu benzínu to vyjde na zlomek ceny. Kupuji kanystr 5 l za cca 1300,- Kč, takže navýšení na 1 l paliva dělá cca 0,25 Kč.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 03. 2017 22:23

Benzina v Rožnově p.R je už nějakou dobu úplně nová...tam bych se tankovat fakt nebál

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  01. 03. 2017 22:50

Ako pise Mirek... auto nejelo. Pomalsie reakcie na plyn a asi o liter (23%) vyssia spotreba. Pripominalo mi to reakcie mojej starej Mazdy 3, ktore som zazil po nudzovom natankovani 'extra ethanoloveho specialu' v Nemecku, pretoze na pumpe nic ine nemali.

Odpovědět  |   | 
thomaso  |  01. 03. 2017 14:58

Takže vy si myslíte že vám blokery reklam zablokujou reklamu u nás na webu? Nasrat! Od teď budou články reklamy. A Adblock nebude mít co žrát.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  01. 03. 2017 15:09

...len aby to nebola Defecta...

Odpovědět  |   | 
jcb  |  01. 03. 2017 16:25

...a z ní defekace.

Odpovědět  |   | 
your.god  |  01. 03. 2017 19:24

Chá chá - Defecta bylo první co mě napadlo

Odpovědět  |   | 
DDT  |  01. 03. 2017 18:20

efekta s lihovou sračkou od bureše...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 03. 2017 18:26

Proto zásadně tankuju 100 oktanová paliva.

Odpovědět  |   | 
Henten  |  01. 03. 2017 19:44

...se stejnym obsahem bioslozky jako v jinem beznem benzinu..

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 03. 2017 19:55

Pokud vím, tak 100 oktany jsou bez biosložky - Verva a MaxxMotion. U Shell to bude asi podobné.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  02. 03. 2017 08:16

prdel je, že na to přimíchávání biosložky neexistuje přesná norma, takže to prakticky funguje tak, že to musí jen statisticky sedět v součtu.
ani na ten akt neexistuje mixer, všechno od oka, takže jednou se toho tam chrstne 20%, jindy 5%, nebo někdo prodává jedno palivo bez příměsí a na úkor toho to další "okoření" o to více.
hlavně že to potom v ročním výkazu sedí...
a výrobce těch bio sraček si mne ruce, pač výrobní cenu si stanoví sám, pochopitelně násobně vyšší než majirotní surovina z rafinerie, a všichni prodejci phm to musí dle zákona odebírat a v daném procentu k celkové výtoči prodávat...

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  19. 12. 2018 14:27

Nebo já v Polsku SUPER 98, ještě levnější než BA95 v českým zlodějstánu !

Odpovědět  |   | 
Rak  |  02. 03. 2017 11:52

Předpokládám správně že to o čištění ventilů neplatí pro přímovstřikové motory?

Odpovědět  |   | 
ernie  |  02. 03. 2017 12:13

JJ, pisu o haklivych modernych motoroch - a ventily v labaku cistia na nejakom MPI...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  02. 03. 2017 16:26

Lenže zanášanie ventilov na spodnej strane ťa nejak trápiť nemusí. Problém je bordel z EGR, ktorý sa usádza na otvorených ventiloch a tam sa palivo pri priamo vstreku nedostane. Jedine to čo z neho zostalo opäť cez EGR.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 03. 2017 19:45

Nějak nerozumím části obsahu v článku:

Během šedesáti minut provozu motoru spalujícího klasické palivo vzniklo na nových ventilech 205 miligramů usazenin a při použití paliva Efecta pouhé tři miligramy. "Navíc toto palivo dokáže již znečištěné ventily opět vyčistit..."

Takže pokud se s novým palivem vytvářejí usazeniny také, tak nechápu, jak může odstarňovat staré usazeniny. To si jako usazeniny prohodí místo? Nejprve odstarní staré, aby mohly vzniknout nové?

Odpovědět  |   | 
jsou to šmejdi  |  02. 03. 2017 22:51

Hlavní důvod je, aby běžný člověk nepoznal co tankuje. Dovolím si tvrdit, že většina zákazníků co u nich nekupují pravidelně budou mít problém rozlišit ""verta disesel" a "efecta diesel". Do nedávna nebylo moc hlupák co by ten drahý koupili, ale teď se jejich poměr zvýší protože spousta lidí se prostě splete.

Jezdim po celé Evropě a musím říct, že u některých pump člověk i čuchá k pistoli aby si byl jistý, že to je nafta ... .

Hlavně že má EU ekologickou známku a normu i na psí bobek, ale to že lidi očmuchávající pistole a maji za oknem sbírku ekologických plaket nikoho nezajímá.

Odpovědět  |   | 
Hapšapšut  |  03. 12. 2017 17:47

Natankoval jsem efectu 95, po několika dnech auto při jízdě začalo poškubávat, až jsem se obrátil na servis. Na závadu nemohli přijít. Po vyjetí paliva jsem tankoval opět natural a závada zmizela. Auto jezdí bez problémů. Pokud máte někdo podobné zkušenosti, ozvěte se mi.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A