Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Čas od času se objeví i v seriozních médiích na první pohled „ulítlé“ zprávy, které se týkají takzvaných zelených paliv. Poslední taková vyšla v deníku The Telegraph. Podle ní prý britská firma Air Fuel Synthesis (AFS) našla revoluční způsob, jak z vody a vzduchu „vytvořit benzin“.
Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Celou metodu popsal v Londýně novinářům osmapadesátiletý Peter Harrison, šéf malé společnosti sídlící v severoanglickém Teesside. „Naše metoda spočívá v získávání oxidu uhličitého ze vzduchu a vodíku z vody. Jejich sloučením a dalším zpracováním vzniká metanol, který je pak přeměněn v benzin.“

Inženýři společnosti uvedli, že za tři měsíce vyrobili v malé rafinérii v Stockton-on-Tees pět litrů syntetického benzinu. Zákazníci se ale k tomuto „zelenému“ benzinu zatím nedostanou. "Nemůžeme ho vyrábět za cenu na čerpacích stanicích, nakonec ale budeme," tvrdil deníku Peter Harrison.

Na projektu, který stál dosud zhruba 30 milionů korun a který sponzoruje skupina anonymních filantropů, pracují zaměstnanci AFS dva roky. Prý by tato výrobní metoda mohla být v budoucnosti využitelná ve větším měřítku.  

Mnozí o novince - benzinu z „ničeho“, jen ze vzduchu a vody – už dnes nadšeně hovoří jako o „spasiteli“ pro svět zmítaný energetickou krizí. Dokonce i někteří vědci, které deník oslovil.

„Vypadá to a je to cítit jako benzin, ale je to mnohem čistší,“ řekl Peter Harrison. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků