Benzin nebo diesel, ptá se AAA

Ceny benzínu a nafty se v posledních týdnech drží prakticky na stejné hranici. Za automobil vybavený dieselovým motorem ovšem stále zaplatíme podstatně víc, než za stejný vůz s motorem benzínovým. Jakou variantu zvolit, aby vaše rozhodnutí bylo ekonomicky výhodné?

Cenový rozdíl mezi naftovou a benzinovou verzí stejného modelu auta může u ojetých vozů dosáhnout až několika desítek tisíc korun. Prvním faktorem podle kterého se bude zákazník rozhodovat pro volbu zážehového, nebo vznětového motoru, by proto měl být počet průměrně ujetých kilometrů. Pokud své auto využíváte pouze na městskou jízdu za nákupy, nebo na víkendový výlet na chatu, klidně můžete auto s dieselovým motorem oželet. V takovém případě pro vás bude určitě optimálnější, pořídit si menší benzínový vůz. Desetiletý Hyundai Accent, Fiat Punto, Ford Fiesta, nebo Citroen Saxo pořídíte u společnosti AAA AUTO za méně než 50 tisíc korun a kombinovaná spotřeba benzínu u většiny těchto modelů zpravidla nepřesáhne hranici sedmi litrů na 100 kilometrů.

Opačná situace nastává v případě, kdy vůz užíváte k dennímu dojíždění do zaměstnání, pravidelným služebním cestám, nebo jiným dlouhým jízdám. Pokud najedete ročně více než 30 tisíc kilometrů, rozhodně byste o pořízení dieselového automobilu měli uvažovat. Známé tvrzení o tom, že benzinové motory předčí diesely v dynamice už dávno neplatí. Pokud se rozhodnete pro vůz se zřejmě nejoblíbenějším motorem 1,9 TDi, nepocítíte prakticky žádný rozdíl oproti benzinové verzi. Desetiletý Seat Toledo vybavený tímto typem motoru pořídíte u společnosti AAA AUTO za necelých 60 tisíc korun, zhruba stejnou částku zaplatíte za Fiat Brava s podobným typem agregátu.

Důležitou roli hraje i životnost motoru. Obecně platí, že dieselové agregáty vydrží déle než benzínové, je ovšem třeba se o ně náležitě starat. Běžná údržba je u benzínových i dieselových motorů cenově srovnatelná, větší opravy vznětových motorů bývají dražší. Při dobré péči se vám na druhou stranu odmění dlouhou životností – výjimkou není ani to, že silný dieselový motor najede bez větších zásahů i 400 tisíc kilometrů.

Pohon vašeho vozu bychom zkrátka měli vybírat podle toho, k čemu auto budeme používat. Velký offroad přímo vybízí k výběru dieselové varianty, sportovní kupé bude opravdovým „sporťákem“ jen s benzinovým motorem. Společnost AAA AUTO nabízí svým zákazníkům stálý výběr z více než 4 tisíc kvalitních prověřených vozů s oběma typy motorů a v různých modelových provedeních. Zájem o velkoprostorové offroady, i sportovní vozy přitom s blížícím se létem každým dnem roste.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků