Benzin nebo diesel, ptá se AAA

Ceny benzínu a nafty se v posledních týdnech drží prakticky na stejné hranici. Za automobil vybavený dieselovým motorem ovšem stále zaplatíme podstatně víc, než za stejný vůz s motorem benzínovým. Jakou variantu zvolit, aby vaše rozhodnutí bylo ekonomicky výhodné?

Cenový rozdíl mezi naftovou a benzinovou verzí stejného modelu auta může u ojetých vozů dosáhnout až několika desítek tisíc korun. Prvním faktorem podle kterého se bude zákazník rozhodovat pro volbu zážehového, nebo vznětového motoru, by proto měl být počet průměrně ujetých kilometrů. Pokud své auto využíváte pouze na městskou jízdu za nákupy, nebo na víkendový výlet na chatu, klidně můžete auto s dieselovým motorem oželet. V takovém případě pro vás bude určitě optimálnější, pořídit si menší benzínový vůz. Desetiletý Hyundai Accent, Fiat Punto, Ford Fiesta, nebo Citroen Saxo pořídíte u společnosti AAA AUTO za méně než 50 tisíc korun a kombinovaná spotřeba benzínu u většiny těchto modelů zpravidla nepřesáhne hranici sedmi litrů na 100 kilometrů.

Opačná situace nastává v případě, kdy vůz užíváte k dennímu dojíždění do zaměstnání, pravidelným služebním cestám, nebo jiným dlouhým jízdám. Pokud najedete ročně více než 30 tisíc kilometrů, rozhodně byste o pořízení dieselového automobilu měli uvažovat. Známé tvrzení o tom, že benzinové motory předčí diesely v dynamice už dávno neplatí. Pokud se rozhodnete pro vůz se zřejmě nejoblíbenějším motorem 1,9 TDi, nepocítíte prakticky žádný rozdíl oproti benzinové verzi. Desetiletý Seat Toledo vybavený tímto typem motoru pořídíte u společnosti AAA AUTO za necelých 60 tisíc korun, zhruba stejnou částku zaplatíte za Fiat Brava s podobným typem agregátu.

Důležitou roli hraje i životnost motoru. Obecně platí, že dieselové agregáty vydrží déle než benzínové, je ovšem třeba se o ně náležitě starat. Běžná údržba je u benzínových i dieselových motorů cenově srovnatelná, větší opravy vznětových motorů bývají dražší. Při dobré péči se vám na druhou stranu odmění dlouhou životností – výjimkou není ani to, že silný dieselový motor najede bez větších zásahů i 400 tisíc kilometrů.

Pohon vašeho vozu bychom zkrátka měli vybírat podle toho, k čemu auto budeme používat. Velký offroad přímo vybízí k výběru dieselové varianty, sportovní kupé bude opravdovým „sporťákem“ jen s benzinovým motorem. Společnost AAA AUTO nabízí svým zákazníkům stálý výběr z více než 4 tisíc kvalitních prověřených vozů s oběma typy motorů a v různých modelových provedeních. Zájem o velkoprostorové offroady, i sportovní vozy přitom s blížícím se létem každým dnem roste.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků