Vzpomínáte si, když byl benzin na příděl? Lidé byli naštvaní, čekali ve frontách

/™🗿™\  |  17. 01. 2021 08:11

Nafta bez omezení.
Kolik asi jezdilo privátních ropáků v tom roce ?

Odpovědět  |   | 

nafta byla u stojanů bezplatně-tzv. na stojanech nebylo ani kolik korun, vyměnovala se za poukázky.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 09:09

Tak kolik tech privatnich ropozroutu mohlo jezdit v te dobe ?

Odpovědět  |   | 

co sem znal mašinfíry v té době, tak jeden měl mercedesa, druhý volhu a ti na benzince nebrali, jenom nákladáky některých firem, ale kde třeba strýc kupoval naftu(topný olej) do kamen v baťově baráčku nevím.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 09:44

Takže černý trh. S naftou se kšeftovalo už i tehdy.
Film Pumpaři od Zlaté podkovy

Odpovědět  |   | 

v té době asi jsem začínal u čsad a tomu filmu jsem se smáli,vždyt ještě tak 18-15 let jels a normálně u pumpy jsi dostal peníze, jenom řekls kolik litrů, stačilo sjet z dálnice. A mašinfíři..to byla sorta, každý týden na vozíku tak 1500L, ale zase bylo to o zdraví, když fíru poslali na elektriku.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 10:34

Tak ted uz chapu,ze nekteri meli naftove /ci co to ty lokomotivy spalovaly / topeni v baraku.
A elektriku si na vozik nenalozis. To muselo byt kriku , kravalu a bonzovani jeden na druheho,aby se udrzeli na diesel masinach .

Odpovědět  |   | 

V batových domkách byly naftáky od postavení, olyn se natahoval až potom. Třeba soused dal výpověd a řekl, že se elektriky bojí a nepůjde a nepůjde. Stou elektrikou opatrně, na lokomotivách jsou obvody, které se dají použít i na domcích. Ale včil náhrada škodováckých motorů za Caterpillar s měřičem spotřeby na dálku je taky dobrý počin.

Odpovědět  |   | 
Dilema  |  17. 01. 2021 23:04

Někdo už tuším "vymyslel" bateriový vozík pro údajné prodloužení dojezdu elektromobilů. Takže elektriku si na vozík naložíš, vždyť i dávno před r. 1990 jezdily akumulátorové vozíky na nádražích ...

Odpovědět  |   | 

Knám na moravu se to, ale nedostalo, možná ve větších měst ano, v té době ještě u nás byl stojan mix čízu vždy sem přetáčel na 50ku1. V té době jsem měl 125p 1500 s dvojitým webrem a tak bych měl ten TP popsaný, stejnak se nesměl vozit.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 09:07

Opravdu Weber , nebyl to SOLEX

Odpovědět  |   | 

ne byl to weber, možná ho ještě mám na garáži, měnil jsem ho potom za pierburg, který dal chorvatsko i s lodí za 6L. Fiata jsem měl vymazlenýho třeba pouštění páry pod klapky jsem měl jenom já, spínač jsem měl na šajtrpáce, teploměr páry byl z tatrovky a elektromagnetický ventil z ify. Audio ze západu, repráky TVM.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 10:00

To jsi tam mel i parni kotel nebo co ?
Jinak asi brko,ten tvuj Fiat. Urcite rarita a zensky se mohly zblaznit.
Proc jsi nemel Ladu 1600 ?

Odpovědět  |   | 

ladu jsem nemohl mět, nebot jsem byl antikomunista. Baby jsem chytal na motorky a na tu plachetnici. Jednou se strýcem jsme dali závod trenčín-nový město a já jsem to vyhrál on volha kombi taxi trenčín. Parní kotel tam skoro byl, měděný trubičky kolem parohů a v nádobě žhaviče z bufiku, prostě co dílna dala, potom jsem to začal sundávat a montovat turbo, ale koupě Renaultu 5 sem na to zanevřel.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 12:29

TURBO na ten Fiat 1500 ?

Odpovědět  |   | 

ano.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 01. 2021 23:02

Ty už máš v hlavě kovid jak vánočku !!!!!! Už si asi jedou z Bohnic.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 01. 2021 22:55

To vymejslis v kazajce na samotce ???

Odpovědět  |   | 
.  |  17. 01. 2021 09:11

Jak již popsal Karel Marx, vše se vrací ve spirále. Státy začínají upravovat legislativu, aby bylo možné vypínat proud. To bude pak napínavé, jestli bude ráno před odjezdem na služebku auto nabité nebo ne?

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 09:26

Neni blaznem ten,kdo Marxe cetl,neni tak blaznem ten,kdo se ho snazi pochopit ,ale je jiste blaznem ten,kdo ho pochopil.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 01. 2021 17:00

Pěkná blbost.
Pokud chceš proti Marxismu bojovat, musíš ho nejdříve pochopit. V opačném případě nevíš proti čemu bojuješ a jsi součásti ovládaného stáda.

A na tebe zjevně platí ještě:
Není hanba narodit se hlupákem. Je jenom hanba jako hlupák zemřít. (Erich Maria Remarque)
Každý má právě tolik ješitnosti, kolik mu chybí rozumu. (Friedrich Nietzsche)

Čus Ješito.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 17:17

Tobe opravdu do te hlavy nekdo nasral,protoze to co predvadis,to nema obdoby.
Skurveny komunista tady chce kazat. Jdi do zadele ty ubozaku.
A navic jeste nabada k boji s Marxismem. Nejak to mas uplne pomatene.
Kde to vubec zijes ty blbe. Je rok 2021 .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 01. 2021 17:33

A že ti nervy pěkně ruply, že bych trefil hřebíček na hlavičku?

Odpovědět  |   | 
.  |  17. 01. 2021 18:08

Spíše hlavičkou o hřebíček.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 18:39

Nevim,ktera tecka jsi ,odkud jsi se tu vzala,ale pekne napsano.
Alespon se vy tecky rozlisujte cislem anebo pismenem. Pak nedojde k situace,ze tecka tecky se pta .

Odpovědět  |   | 
.  |  17. 01. 2021 22:20

Tím byla míněna tvoje hlavička o hřebíček, je jedno která tečka ti to napsala. Podstatný je, že hlavičku máš od toho hřebíčku děravou a mozek poškozenej ty dvojitej TM.

Odpovědět  |   | 
Tip  |  17. 01. 2021 10:19

Vy dva, /™🗿™\ a
petr r. (petrumr), jste se tak dlouho hledali, až jste se našli. Klidně si diskutujte, nikdo vás nebude rušit. Obsah vaší diskuse o vás vypovídá vše.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 10:55

Nedostal jsi povoleni se vyjadrovat,tak zmlkni,zalez do boudy a cekej na rozkazy,loutko .

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  17. 01. 2021 10:36

pamatuji, že před každým ohlášeným zdražení PHM se tvořily na pumpě fronty

Odpovědět  |   | 
JJ  |  17. 01. 2021 10:52

Stejně jako i dnes. Při větším rozdílu cen na ONO fronty. Nebo tak 3-4 roky zpět ceny másla to byla bitka o máslo v akci. Jsem tehdy chtěl koupit večer máslo cestou z práce domů a nebylo tehdy ani za 75 to mi hlava nebrala.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 01. 2021 23:06

Sežer už nějaký prášky nebo si hoď laso,ale prosím už nepiš!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
pacho  |  17. 01. 2021 15:08

riadne hlúposti. Vôbe, nie je pravda že v 1990, bol benzín na prídel. Len pred zdražením zaviedli, že 25l paliva si človek mohol , ale namusel kúpiť za nižšiu cenu. Ono to trvalo cca mesiac. Takže kto chcel kľudne mohol kupovať drahší benzín bez obmedzenia. V konečnom dôsledku na 25 lsa dalo ušetriť daakych 100kčs. Čiže žiaden prídel, a tiež treba podotknúť, že v tom čase už zúril u nás trhový mechanizmus.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 15:35

Povedal PACHO HYBSKY ZBOJNIK .
Pridel byl zaveden celoplosne ,ale jen Nektera velka mesta mely nedostatek benzinu. Ne vsude se to projevilo,ale nekde proste benzin nebyl. A hadej se jak chces. Samozrejme,ze ty to vis vsechno nejlepe.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  17. 01. 2021 18:45

ano pacho hybský zbojník vie všetko najlepšie a ty si nepochopil článok, to, že benzínu nebolo ešte neznamená, že bol na prídel. Keď nebol, bolo jedno či si ho chcel za 12Kčs, alebo 16Kčs, proste nebol a nedostal si ho, pochopil???: či potrebuješ ešte niečo vysvetliť??:

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 19:10

Co to bylo za palenku,co Pacho pijaval pred bojem

Odpovědět  |   | 
Dilema  |  17. 01. 2021 23:10

Říkal tomu Frndžalica. Asi je to možné sehnat i v současné době, aspoň podle vyhledávání Google?

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 23:21

Doufám,že to nemá nic společného s frndou.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 01. 2021 09:02

Frndzalica sa da kupit. Niekto kupil znacku. Vyraba ju firma Pacho Matrtaj z Hybe.

Nerobim si srandu
frndzalica.sk
PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o.
Kapitulská 6
Trnava 917 00, Slovensko

Este pre neznalych slovenskych irecitych terminov... volny preklad 'matrtaj' je 'fuck me' :)

Odpovědět  |   | 
🗿™  |  18. 01. 2021 09:24

20 Euro za,0,7 l - tak to je luxusni
FRNDŽALICA je legendární a záhadný nápoj, vyrobený klasickou destilací v lůně kouzelné slovenské přírody, jen z nejčistších přírodních surovin s vysokou energií. Je tajemná, ale silná, v chuti plná, s vůní čokolády, vanilky a stopami jablka. Krémová chuť se decentně prolíná s jemným exotickým kořením. Dochuť je mírně intenzivní a středně dlouhá.

Destiluje se na sílu 75% alkoholu a se syrová plní do dubových 200 litrových sudů. Vyzrává v dubových sudech po dobu minimálně 2 roky. Po celém procesu se nakonec ředí pramenitou energeticky čistou vodou na krásných a chutných 50%.

Odpovědět  |   | 
R  |  17. 01. 2021 18:34

to Pacho: ano, píšou o tom jako by to bylo Kuvajtu napadení..----)))) ale bylo to úplně v pohodě na rozdíl od některých dnešních rozhodnutí.............

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 01. 2021 09:35

Konecne nekdo, kdo to pamatuje a neni blazen.

Odpovědět  |   | 
Jenda  |  17. 01. 2021 19:09

Tehdy zase nikdo nestál frontu na pracáku, kdo se oženil a měl rodinu dostal byt zadarmo jebo za pár korun, nelze dobu dnes a tehdy porovnat.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 19:12

Tohle uz je o roku 1990

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 01. 2021 20:39

A že ty jsi tehdy jistě ještě někde skákal se zajíci. Před rokem 1989 jsi nedostal automaticky byt, když jsi se oženil a měl rodinu. Mohl ses zaspat do nějakého pořadníku a čekat, až na tebe přijde řada a nějaký byt se uvolní, případně jsi pracoval ve firmě, která měla vlastní byty a nějaký ti přidělila. A co se týče kvality bytů, tak můj spolupracovník s rodinou (2 děti) dostal po několika letech čekání nový byt 2+kk. Jestli nevíš, co to znamená, tak přímo tento byt byl obyvák 3,5 x3,5 m, ložnice 2,2 x 3,5 m a k tomu kuchyňský a sprchový kout. Vstup do bytu byl do chodby, ze které jsi mohl vstoupit do sprchového koutu, nebo do obyváku. Z obyváku se šlo do kuchyňského koutu s dvouplotýnkovým vařičem, nebo do ložnice. Tedy pidi obyvák se dveřmi v každé stěně a ve čtvrté stěně okno. Ideální byt pro čtyřčlennou rodinu.
Samozřejmě byly i lepší byty, záleželo na štěstí při přidělování, proto se všichni zapisovali do všech možných pořadníků na byty, aby něco časem dostali přidělené.
Na pracáku nikdo nestál, protože pracák neexistoval a všichni měli povinnost pracovat a "pracovali" i ti, co nepracovali. Pořídili si razítko zaměstnavatele do občanky a na práci kašlali, nebo se někde zašívali a tvářili se, že pracují. Vzpomínám si, že jsem ze střední školy, o prázdninách, chodil s kamarádem na brigádu na vykládku vagónů. Tam bylo plno takových "pracujících", co nepracovali. Vedoucí toho spolku je vyhodit nesměl, tak brali brigádníky, kteří to za ty "pracující" udělali, neboť dotyční se sice dostavili do zaměstnání na noční směnu, chodili výhradně na noční směny, ale vyspat se. Brigádníkům stroze oznámili, že jestli je někdo bude budit, tak "uvidí".
https://www.jobs.cz/poradna/5-faktu-o-praci-v... ...

Odpovědět  |   | 

A ti co opravdu pracovat nechteli, ti byli v base za Prizivu, eventuelne za Precin proti pracovni kazni. Dneska se za to nezavira, tak se flakaj na svobode. To jen pro ty, co vychvalujou socialismus a ze nebyli zadni bezdomovci. Bodejt by jo, kdyz jich byly plne kriminaly.

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  18. 01. 2021 09:14

To jen ten zkurveny komunista Mirek vzpomina na ty sve zlate rude casy bonzovani a kradeni . Takove hovado by meli zavrit i dneska,bez pardonu. Jeste se bude chlubit . Nemoralni kreten.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 01. 2021 11:39

Copak ješito, neznáš mě a jen mě zmetku stále urážíš a lžeš. Jestli redakce nezačne důkladně takové zmetky mazat, tak se pouze řadí na tvou úroveň. Divím se, že ti tady ještě nezablokovali přístup. Na jiném webu by sis již dávno ani neškrtl gumo pomatená.

Vážená redakce jste stejní jako tento idiot, nebo ve vás ještě zůstalo alespoň trochu slušnosti? Nezdá se vám, že ty urážky již hodně překračují slušnou mez a vaše povinnost je tomu zamezit?

Odpovědět  |   | 
🗿™  |  18. 01. 2021 20:53

Zbavit se takových jako ty,gumo komunistická,to byla povinnost,ale zklamali jsme ve jménu slušnosti. Jinak jste si zasloužili provaz.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 01. 2021 23:14

Ty demente a co daň dneska těm mladejm?

.Za Komančů bylo jediny dobrý,3mesice si nelámal a šel si do Lichů!

Odpovědět  |   | 
Dilema  |  17. 01. 2021 23:12

Jestli se víc rozšíří elektromobily, mohla by být časem na příděl i elektřina?

Odpovědět  |   | 
/™🗿™\  |  17. 01. 2021 23:22

Ano,25 litrů elektřiny a dost.
Takovej větší kyblík elektřiny prosím.

Odpovědět  |   | 
Dilema  |  18. 01. 2021 10:46

Tak ono nějaké to odpojování/ vypínání zákazníků s velkým odběrem funguje už docela dlouho. Pokud by někdy bylo nutné dobíjet větší množství elektromobilů, než malé, a nebyla na to připravená rozvodná infrastruktura a zdroje energie, tak by mohl být nějaký přídělový systém vhodný. Např. že by elektromobily, co mají plně nabito a nejsou odpojeny, se začaly vybíjet ve prospěch těch, co jsou také připojeny, ale nabito nemají?

Odpovědět  |   | 
KarelB  |  18. 01. 2021 07:31

Tenkrát jsem byl aktivním motoristou, jezdil jsem ročně kolem 20000 km. Na opatření tehdejšího ministra a dnešního prezidenta nějakého svazu Dlouhého si pamatuji. 15 litrů souhlas, stupidní záznam do velkého TP rovněž, ale o nějakém registračním dokladu slyším poprvé. Nemusím snad zdůrazňovat, že oněch patnáct litrů se dalo obejít bez větší námahy či rizika.

Odpovědět  |   | 
Laco  |  18. 01. 2021 11:03

Že benzín bol na prídel je blbosť minimálne na slovensku.Že boli rady pred zdražovaním je pravda.

Odpovědět  |   | 
Richard  |  18. 01. 2021 20:19

Je mi 56 a na nic takového si nevzpominám. Lépe řečeno,nic takového v ČSSR nebylo. V NDR ano.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Lada Niva Travel je už k mání i v Česku. Není drahá, technika off-roadu jí nechybí

Lada Niva Travel je už k mání i v Česku. Ne…

Pokud byste chtěli novou Ladu taky v Česku, nezávislý dovozce z Brna vám klidně splní přání.

6.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
4x4Ruská autaCenyLada
Vzácná Tatra JK 2500 je nádherný skvost z Československa. Nikdo neví, kde je teď

Vzácná Tatra JK 2500 je nádherný skvost z Č…

Kupé s tvary tehdejší evropské sportovní smetánky byste mohli nazvat nejhezčím autem Československa.

27.  3.  2021 |
Daniel Fuglevič
TatraSportovní autaRetro
Nádherná Škoda 440 Karosa měla být jen experiment. Navzdory osudu žije dodnes

Nádherná Škoda 440 Karosa měla být jen expe…

Experimentování může občas vyústit i v jednu z nejhezčích škodovek vůbec. Přitom z Mladé Boleslavi vlastně úplně nepochází.

10.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
ŠkodaKabrioletyRetro
Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový spe…

Vzpomínáme na siláckou „felinu“, která byla neúmyslnou předzvěstí budoucích sportovních modelů Škody.

19.  3.  2021 |
Daniel Fuglevič
Škoda FeliciaHot HatchRetro
Legendární Slovenská strela podstupuje ostré testy. I na trati je krásná, podívejte

Legendární Slovenská strela podstupuje ostr…

Rozsáhlá renovace je v těchto dnech zakončována testováním v provozu. Rudý vlak totiž nečeká pouze stání v muzeu.

7.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
RenovaceTatraVideo