25 litrů na osobu? Benzin je příšerně drahý, ale není to tak dávno, co jste ho vůbec nemuseli dostat!

63 komentářů

honza54
20. března • 6:04

jezdím 50 let a o žádném přídělu nic nevím. to je zase kec

Adalberto Sarto
16. března • 7:55

Chudoba a omezování svobody pohybu jsou mocenské nástroje jako kazde jiné. Používají se v kazde době, protože cilem vladnoucich elit není šťastné obyvatelstvo ale vlastní moc a majetky. Lid je třeba drzet trvale vystrašený.

Twan
15. března • 21:38

loučím se s vámi autorevue............klesli jste na úplné dno

Jim
15. března • 12:25

To pamatuji, ale kdo se vyznal, paliva měl kolik chtěl.:-)

Jirka
15. března • 10:58

Jemi 24 a rozhodně se v roce 1990 dal koupit bez problémů benzín, bylo to jen někde na příděl

Richard
18. ledna • 20:19

Je mi 56 a na nic takového si nevzpominám. Lépe řečeno,nic takového v ČSSR nebylo. V NDR ano.

Laco
18. ledna • 11:03

Že benzín bol na prídel je blbosť minimálne na slovensku.Že boli rady pred zdražovaním je pravda.

KarelB
18. ledna • 7:31

Tenkrát jsem byl aktivním motoristou, jezdil jsem ročně kolem 20000 km. Na opatření tehdejšího ministra a dnešního prezidenta nějakého svazu Dlouhého si pamatuji. 15 litrů souhlas, stupidní záznam do velkého TP rovněž, ale o nějakém registračním dokladu slyším poprvé. Nemusím snad zdůrazňovat, že oněch patnáct litrů se dalo obejít bez větší námahy či rizika.

Dilema
17. ledna • 23:12

Jestli se víc rozšíří elektromobily, mohla by být časem na příděl i elektřina? ;-)

/™🗿™\
17. ledna • 23:22

Ano,25 litrů elektřiny a dost.
Takovej větší kyblík elektřiny prosím.

Dilema
18. ledna • 10:46

Tak ono nějaké to odpojování/ vypínání zákazníků s velkým odběrem funguje už docela dlouho. Pokud by někdy bylo nutné dobíjet větší množství elektromobilů, než malé, a nebyla na to připravená rozvodná infrastruktura a zdroje energie, tak by mohl být nějaký přídělový systém vhodný. Např. že by elektromobily, co mají plně nabito a nejsou odpojeny, se začaly vybíjet ve prospěch těch, co jsou také připojeny, ale nabito nemají? ;-)

Jenda
17. ledna • 19:09

Tehdy zase nikdo nestál frontu na pracáku, kdo se oženil a měl rodinu dostal byt zadarmo jebo za pár korun, nelze dobu dnes a tehdy porovnat.

Mirek
17. ledna • 20:39

A že ty jsi tehdy jistě ještě někde skákal se zajíci. Před rokem 1989 jsi nedostal automaticky byt, když jsi se oženil a měl rodinu. Mohl ses zaspat do nějakého pořadníku a čekat, až na tebe přijde řada a nějaký byt se uvolní, případně jsi pracoval ve firmě, která měla vlastní byty a nějaký ti přidělila. A co se týče kvality bytů, tak můj spolupracovník s rodinou (2 děti) dostal po několika letech čekání nový byt 2+kk. Jestli nevíš, co to znamená, tak přímo tento byt byl obyvák 3,5 x3,5 m, ložnice 2,2 x 3,5 m a k tomu kuchyňský a sprchový kout. Vstup do bytu byl do chodby, ze které jsi mohl vstoupit do sprchového koutu, nebo do obyváku. Z obyváku se šlo do kuchyňského koutu s dvouplotýnkovým vařičem, nebo do ložnice. Tedy pidi obyvák se dveřmi v každé stěně a ve čtvrté stěně okno. Ideální byt pro čtyřčlennou rodinu.:-D
Samozřejmě byly i lepší byty, záleželo na štěstí při přidělování, proto se všichni zapisovali do všech možných pořadníků na byty, aby něco časem dostali přidělené.
Na pracáku nikdo nestál, protože pracák neexistoval a všichni měli povinnost pracovat a "pracovali" i ti, co nepracovali. Pořídili si razítko zaměstnavatele do občanky a na práci kašlali, nebo se někde zašívali a tvářili se, že pracují. Vzpomínám si, že jsem ze střední školy, o prázdninách, chodil s kamarádem na brigádu na vykládku vagónů. Tam bylo plno takových "pracujících", co nepracovali. Vedoucí toho spolku je vyhodit nesměl, tak brali brigádníky, kteří to za ty "pracující" udělali, neboť dotyční se sice dostavili do zaměstnání na noční směnu, chodili výhradně na noční směny, ale vyspat se. Brigádníkům stroze oznámili, že jestli je někdo bude budit, tak "uvidí".
https://www.jobs.cz/poradna/5-faktu-o-praci-v... ...

Petr
18. ledna • 23:14

Ty demente a co daň dneska těm mladejm?.Za Komančů bylo jediny dobrý,3mesice si nelámal a šel si do Lichů!

Axel Toronto (xax41)
17. ledna • 21:27

A ti co opravdu pracovat nechteli, ti byli v base za Prizivu, eventuelne za Precin proti pracovni kazni. Dneska se za to nezavira, tak se flakaj na svobode. To jen pro ty, co vychvalujou socialismus a ze nebyli zadni bezdomovci. Bodejt by jo, kdyz jich byly plne kriminaly.

/™🗿™\
18. ledna • 9:14

To jen ten zkurveny komunista Mirek vzpomina na ty sve zlate rude casy bonzovani a kradeni . Takove hovado by meli zavrit i dneska,bez pardonu. Jeste se bude chlubit . Nemoralni kreten.

Mirek
18. ledna • 11:39

Copak ješito, neznáš mě a jen mě zmetku stále urážíš a lžeš. Jestli redakce nezačne důkladně takové zmetky mazat, tak se pouze řadí na tvou úroveň. Divím se, že ti tady ještě nezablokovali přístup. Na jiném webu by sis již dávno ani neškrtl gumo pomatená.

Vážená redakce jste stejní jako tento idiot, nebo ve vás ještě zůstalo alespoň trochu slušnosti? Nezdá se vám, že ty urážky již hodně překračují slušnou mez a vaše povinnost je tomu zamezit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
🗿™
18. ledna • 20:53

Zbavit se takových jako ty,gumo komunistická,to byla povinnost,ale zklamali jsme ve jménu slušnosti. Jinak jste si zasloužili provaz.

/™🗿™\
17. ledna • 19:12

Tohle uz je o roku 1990

pacho
17. ledna • 15:08

riadne hlúposti. Vôbe, nie je pravda že v 1990, bol benzín na prídel. Len pred zdražením zaviedli, že 25l paliva si človek mohol , ale namusel kúpiť za nižšiu cenu. Ono to trvalo cca mesiac. Takže kto chcel kľudne mohol kupovať drahší benzín bez obmedzenia. V konečnom dôsledku na 25 lsa dalo ušetriť daakych 100kčs. Čiže žiaden prídel, a tiež treba podotknúť, že v tom čase už zúril u nás trhový mechanizmus.

jozka
18. ledna • 9:35

Konecne nekdo, kdo to pamatuje a neni blazen.

R
17. ledna • 18:34

to Pacho: ano, píšou o tom jako by to bylo Kuvajtu napadení..----)))) ale bylo to úplně v pohodě na rozdíl od některých dnešních rozhodnutí............. B-]

/™🗿™\
17. ledna • 15:35

Povedal PACHO HYBSKY ZBOJNIK .
Pridel byl zaveden celoplosne ,ale jen Nektera velka mesta mely nedostatek benzinu. Ne vsude se to projevilo,ale nekde proste benzin nebyl. A hadej se jak chces. Samozrejme,ze ty to vis vsechno nejlepe.

pacho
17. ledna • 18:45

ano pacho hybský zbojník vie všetko najlepšie a ty si nepochopil článok, to, že benzínu nebolo ešte neznamená, že bol na prídel. Keď nebol, bolo jedno či si ho chcel za 12Kčs, alebo 16Kčs, proste nebol a nedostal si ho, pochopil???: či potrebuješ ešte niečo vysvetliť??:

/™🗿™\
17. ledna • 19:10

Co to bylo za palenku,co Pacho pijaval pred bojem

Dilema
17. ledna • 23:10

Říkal tomu Frndžalica. Asi je to možné sehnat i v současné době, aspoň podle vyhledávání Google? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
18. ledna • 9:02

Frndzalica sa da kupit. Niekto kupil znacku. Vyraba ju firma Pacho Matrtaj z Hybe.Nerobim si srandu :-)
frndzalica.sk
PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o.
Kapitulská 6
Trnava 917 00, SlovenskoEste pre neznalych slovenskych irecitych terminov... volny preklad 'matrtaj' je 'fuck me' :)

🗿™
18. ledna • 9:24

20 Euro za,0,7 l - tak to je luxusni
FRNDŽALICA je legendární a záhadný nápoj, vyrobený klasickou destilací v lůně kouzelné slovenské přírody, jen z nejčistších přírodních surovin s vysokou energií. Je tajemná, ale silná, v chuti plná, s vůní čokolády, vanilky a stopami jablka. Krémová chuť se decentně prolíná s jemným exotickým kořením. Dochuť je mírně intenzivní a středně dlouhá.Destiluje se na sílu 75% alkoholu a se syrová plní do dubových 200 litrových sudů. Vyzrává v dubových sudech po dobu minimálně 2 roky. Po celém procesu se nakonec ředí pramenitou energeticky čistou vodou na krásných a chutných 50%.

/™🗿™\
17. ledna • 23:21

Doufám,že to nemá nic společného s frndou.

k.ik
17. ledna • 10:36

pamatuji, že před každým ohlášeným zdražení PHM se tvořily na pumpě fronty

JJ
17. ledna • 10:52

Stejně jako i dnes. Při větším rozdílu cen na ONO fronty. Nebo tak 3-4 roky zpět ceny másla :-D to byla bitka o máslo v akci. Jsem tehdy chtěl koupit večer máslo cestou z práce domů a nebylo tehdy ani za 75 to mi hlava nebrala.

Petr
18. ledna • 23:06

Sežer už nějaký prášky nebo si hoď laso,ale prosím už nepiš!!!!!!!!!!!!

Tip
17. ledna • 10:19

Vy dva, /™🗿™\ a
petr r. (petrumr), jste se tak dlouho hledali, až jste se našli. Klidně si diskutujte, nikdo vás nebude rušit. Obsah vaší diskuse o vás vypovídá vše.

/™🗿™\
17. ledna • 10:55

Nedostal jsi povoleni se vyjadrovat,tak zmlkni,zalez do boudy a cekej na rozkazy,loutko .

.
17. ledna • 9:11

Jak již popsal Karel Marx, vše se vrací ve spirále. Státy začínají upravovat legislativu, aby bylo možné vypínat proud. To bude pak napínavé, jestli bude ráno před odjezdem na služebku auto nabité nebo ne? :-D

/™🗿™\
17. ledna • 9:26

Neni blaznem ten,kdo Marxe cetl,neni tak blaznem ten,kdo se ho snazi pochopit ,ale je jiste blaznem ten,kdo ho pochopil.

Mirek
17. ledna • 17:00

Pěkná blbost.
Pokud chceš proti Marxismu bojovat, musíš ho nejdříve pochopit. V opačném případě nevíš proti čemu bojuješ a jsi součásti ovládaného stáda.

A na tebe zjevně platí ještě:
Není hanba narodit se hlupákem. Je jenom hanba jako hlupák zemřít. (Erich Maria Remarque)
Každý má právě tolik ješitnosti, kolik mu chybí rozumu. (Friedrich Nietzsche)

Čus Ješito.

/™🗿™\
17. ledna • 17:17

Tobe opravdu do te hlavy nekdo nasral,protoze to co predvadis,to nema obdoby.
Skurveny komunista tady chce kazat. Jdi do zadele ty ubozaku.
A navic jeste nabada k boji s Marxismem. Nejak to mas uplne pomatene.
Kde to vubec zijes ty blbe. Je rok 2021 .

Mirek
17. ledna • 17:33

A že ti nervy pěkně ruply, že bych trefil hřebíček na hlavičku? :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
17. ledna • 18:08

Spíše hlavičkou o hřebíček.

/™🗿™\
17. ledna • 18:39

Nevim,ktera tecka jsi ,odkud jsi se tu vzala,ale pekne napsano.
Alespon se vy tecky rozlisujte cislem anebo pismenem. Pak nedojde k situace,ze tecka tecky se pta .

.
17. ledna • 22:20

Tím byla míněna tvoje hlavička o hřebíček, je jedno která tečka ti to napsala. Podstatný je, že hlavičku máš od toho hřebíčku děravou a mozek poškozenej ty dvojitej TM.

petr r. (petrumr)
17. ledna • 8:55

Knám na moravu se to, ale nedostalo, možná ve větších měst ano, v té době ještě u nás byl stojan mix čízu vždy sem přetáčel na 50ku1. V té době jsem měl 125p 1500 s dvojitým webrem a tak bych měl ten TP popsaný, stejnak se nesměl vozit.

St.
15. března • 12:22

Měl jsem také Fiata 125P, akorát 1300. Na zapisování do techničáku si nepamatuji, asi to bylo krátce (jezdil jsem dost málo a tzv. na oranžovou - stále mi, jako študákovi, svítila kontrolka benzínu). Bral jsem tak okolo 5 litrů, na víc jsem neměl. Ale pamatuji si, že jsem byl o prázdninách dál (snad Morava) a nebyl k sehnání Super. Na Speciál ten Fiat sice jel, ale do kopců jsem musel řadit dvojku.

/™🗿™\
17. ledna • 9:07

Opravdu Weber , nebyl to SOLEX

petr r. (petrumr)
17. ledna • 9:49

ne byl to weber, možná ho ještě mám na garáži, měnil jsem ho potom za pierburg, který dal chorvatsko i s lodí za 6L. Fiata jsem měl vymazlenýho třeba pouštění páry pod klapky jsem měl jenom já, spínač jsem měl na šajtrpáce, teploměr páry byl z tatrovky a elektromagnetický ventil z ify. Audio ze západu, repráky TVM.

Petr
18. ledna • 22:55

To vymejslis v kazajce na samotce ???

/™🗿™\
17. ledna • 10:00

To jsi tam mel i parni kotel nebo co ?
Jinak asi brko,ten tvuj Fiat. Urcite rarita a zensky se mohly zblaznit.
Proc jsi nemel Ladu 1600 ?

Petr
18. ledna • 23:02

Ty už máš v hlavě kovid jak vánočku !!!!!! Už si asi jedou z Bohnic.

petr r. (petrumr)
17. ledna • 11:32

ladu jsem nemohl mět, nebot jsem byl antikomunista. Baby jsem chytal na motorky a na tu plachetnici. Jednou se strýcem jsme dali závod trenčín-nový město a já jsem to vyhrál on volha kombi taxi trenčín. Parní kotel tam skoro byl, měděný trubičky kolem parohů a v nádobě žhaviče z bufiku, prostě co dílna dala, potom jsem to začal sundávat a montovat turbo, ale koupě Renaultu 5 sem na to zanevřel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
/™🗿™\
17. ledna • 12:29

TURBO na ten Fiat 1500 ?

petr r. (petrumr)
17. ledna • 15:07

ano.

/™🗿™\
17. ledna • 8:11

Nafta bez omezení.
Kolik asi jezdilo privátních ropáků v tom roce ?

petr r. (petrumr)
17. ledna • 8:46

nafta byla u stojanů bezplatně-tzv. na stojanech nebylo ani kolik korun, vyměnovala se za poukázky.

/™🗿™\
17. ledna • 9:09

Tak kolik tech privatnich ropozroutu mohlo jezdit v te dobe ?

petr r. (petrumr)
17. ledna • 9:35

co sem znal mašinfíry v té době, tak jeden měl mercedesa, druhý volhu a ti na benzince nebrali, jenom nákladáky některých firem, ale kde třeba strýc kupoval naftu(topný olej) do kamen v baťově baráčku nevím.

/™🗿™\
17. ledna • 9:44

Takže černý trh. S naftou se kšeftovalo už i tehdy.
Film Pumpaři od Zlaté podkovy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. ledna • 10:01

v té době asi jsem začínal u čsad a tomu filmu jsem se smáli,vždyt ještě tak 18-15 let jels a normálně u pumpy jsi dostal peníze, jenom řekls kolik litrů, stačilo sjet z dálnice. A mašinfíři..to byla sorta, každý týden na vozíku tak 1500L, ale zase bylo to o zdraví, když fíru poslali na elektriku.

Peter(Charouz)
15. března • 10:46

V tom případě ti musí být tak kolem 80 let. Po škole jsem pracoval v ostravském depu a když jsem se v r 1984 vrátil z vojny tak jsem pracoval jako strojvedoucí a opravdu nevím o tom, že by si někdo tahal na vozíku 1500 litrů nafty domů.

petr r. (petrumr)
15. března • 20:10

jsem mladší, tohle se nestáčelo v depu, ale kde lokotka nocovala, podívej se na trať 303 a kde cargo nocuje, ale jak jsem psal go lokotek u cz loko to znemožnují, nejvíce ohlasů zažil schark ja zloději fíři ho nechtěli pro ten měřič nafty. Já jsem třeba na vojně prodával naftu aji s kanystrama, ale né z lokotek, to je věcí fíry a ty jako mechanik ti to bylo taky cizí a jako fíra nechceš říci nebo ses nechal kolegou okrádat. U autobusů to bylo snažší, jeden řidič a nocoval v dědině u svojeho baráku. Zájezdáci zase u čerpaček, natankoval, řekl litry navíc a dostal peníze na ruku-čistou. Jak začali karty, tak se přešlo na přečerpávání a jak začli počítače a gps, tak byl konec jedné ery.

/™🗿™\
17. ledna • 10:34

Tak ted uz chapu,ze nekteri meli naftove /ci co to ty lokomotivy spalovaly / topeni v baraku.
A elektriku si na vozik nenalozis. To muselo byt kriku , kravalu a bonzovani jeden na druheho,aby se udrzeli na diesel masinach .

Dilema
17. ledna • 23:04

Někdo už tuším "vymyslel" bateriový vozík pro údajné prodloužení dojezdu elektromobilů. Takže elektriku si na vozík naložíš, vždyť i dávno před r. 1990 jezdily akumulátorové vozíky na nádražích ...;-)

petr r. (petrumr)
17. ledna • 11:24

V batových domkách byly naftáky od postavení, olyn se natahoval až potom. Třeba soused dal výpověd a řekl, že se elektriky bojí a nepůjde a nepůjde. Stou elektrikou opatrně, na lokomotivách jsou obvody, které se dají použít i na domcích. Ale včil náhrada škodováckých motorů za Caterpillar s měřičem spotřeby na dálku je taky dobrý počin.

Doporučujeme

Články odjinud