Benzín a nafta stále zdražují, ale pomaleji

13 komentářů

xandy
18. května • 22:21

to se mi nechce verit. Nenasel bys ten link prosimte?

predem dik

LeonardoCupranek
19. dubna • 9:46

Kdo na tom (bezpracne) vydelava? No samozrejme stat! Pri zvyseni ceny (bez DPH) o kurunu si prijde temer na dvacetnik na kazdem litru. Cimpak si stat takovy rust prijmu zaslouzil?

Cintamani
19. dubna • 12:54

Leonarado> presne tak. Vem si to ze arabaci hrajou nato ze pro amiky kteri maji 1/2 ceny muzou zvysovat o 100% a nic zasadniho se nestane pac oni jezdit musej a v pripade evropy pocitaji ze vlady budou muset rrochu snizit zdaneni aby minimalizovali vliv na hospodarstvi takze ceny budou jen rust i kdyz pozvolne - nehlede nato ze ropa v podstate dosla.

Nechci tady delat haury, ale jestli mash diesla tak ten se da normalne koupit i za 15Kc/l v Lidlu nebo vyrobit doma za 8-10Kc/l - zarizeni s vykonem do 5000l rocne stoji par desitek tisic korun takze pokud to vyrabis pro vic aut v rodine nebo se domluvis se sousedama tak se ta 'domaci rafinerie' zaplati velice rychle. Hlavne at se to nedomakne Skromach a podobny existence ty by to hned chteli zdanit mrchy..

Enzo
19. dubna • 13:43

O jakém zařízení to mluvíš, a kde bys vzal v Lidlu diesel za 15.

Cintamani
19. dubna • 14:05

Hledej smudlo
Napovim neni diesel jako diesel, zkus si precist na co puvodne byl diesel urcenej nez to ukradl naftarskej prumysl.
Ve statech, ale uz i v nemecku a jinde tahle vec ted buji jax svina -> naplno to tady sirit nebudu protoze napr. v anglii se stat s lidma soudil ze si vyrabi 'pohonny hmoty' sami a nezdanujou to protoze kdyby to udelala jen 1/5 ridicu tak to bude pekna sekera ve Skromachovim rozpoctu. Ale myslim ze nekde je uz narodni legislativa ze kolem tech 5000l rocne a pro vlastni spotrebu snad danit nemusis snad to bude brzo i vsude po EU. Trosku obdoba domaciho paleni chlastu kdy chtej financove po lidech co to maj ciste pro vlastni spotrebu aby se sami udali a nahlasili dane atd - stat je swine..

V podstate se da jezdit i temer 'zadarmo' ale ten proces je trochu vic casove narocnejsi a ne tak elegantni..

Cintamani
19. dubna • 14:59

Takze co jsem zatim zjistil: Irsko, Nemecko, Francie je to legalni zadny extra dane. Takze Skromacha, Simonovskeho a dalsi mafiany ven! Diesel za 0-15korun za liter paliva parada! Ale musi se pricist par korun na mineralni diesel kterym se zapina na minutu pred a po zapnuti motoru aby se pristroj zahral..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LeonardoCupranek
19. dubna • 16:19

Kdyz jsem mel "stary osvedceny" TDI 66kW, taky mi nedelalo problem do toho nalejt kdejakou sragoru (tedy BioDiesel). Kdybych mel nejakej starej atmosferickej trilitrovej diesel bez jakekoli slozitejsi techniky (takove ty stare pekace od Mercedesu), tak do toho asi taky leju pouzitej fritovaci olej, jako je to bezne v Britanii (kde se stat se spotrebni dani uz snad vylozene posral).
Mam kamose, ktery ma zdroj na levne LTO a znamou na dopravnim vejzkumaku, ktera mu ve flaskach od Dobre vody nosi aditiva, takze si doma vyrabi naftu kvalitativne srovnatelnou s tou od stojanu. Jenze ten ma taky starou atmosferickou velkoobjemovou plecku.
Ale ja tezko budu do sveho vystaveneho 1.9TDI 136kW lejt Vitol ci Vegetol, kdyz tam uzkostlive leju jen ty nejlepsi 0W-30 synteticke oleje.... To si proste netroufnu. Kdybych si nekde klapal pri 1800ot/min po okreskach s historickou 2.5d, tak proc ne, ale pri tomto to riskovat nechci: http://garaz.autorevue.cz/images/avatars/967566619425b94bd3f574.jpg
 

Cintamani
19. dubna • 16:33

Leonardo> To jsem si nejprve myslel taky, ale TDIcka a hlavne ty od VW! fungujou uplne super dokonce uz to umi montovat do tech poslednich comonrailu - v Anglii i US nebo nemecku to maj zmaknuty. Trik je v tom ze pouzivaj hybridni/dual nadrz cili mas tam klasickou tovarni nadrz na mineralni diesel, ale pak mas jeste jednu malou jako kanystrik nebo toroidni misto rezervy a zni cucas rostlinare ne biodiesel z pumpy ten je na hovno. Abyto ale fungovalo musis docilit vizkozitu dieslu cili jak v nadrzi tak tesne pred vstrikem do motoru jsou medeny prutokovy nekdy jen el. ohrivacky a pak to funguje paradne s rostlinarem i v mrazech. Podivej se na to po webu - kitu uz je na trhu dost a prestavit muze kazdy sam nebo mu automechanik udela za odpoledne.. Problem u nas je ze zemedelci nejdou s cenou pod 15l i pri velkym objemu xxx litru coz je furt 1/2 ceny na pumpe ale slo by levnejc hah. Clovek si to muze lisovat sam, ale chce to dobrou aparaturu aby v tom nebyla voda pac potom muzes odpalit motor..na to mam zatim bobky, ale da se to sehnat centrifuga na odstredeni vody nebo to nechat sedat casem par tydnu a cepovat je olej ze shora kade..

Cintamani
19. dubna • 16:40

Uh jo to hlavni sem zapomel - proste prvni 1-3min se to zahreje na diesel a pak prepnes na rostlinare kterej uz je zahratej a tece rychle jako normalni kapalina pred koncem se t o zas prepne na diesel. Nektery ty kity uz to maj rizeny elektronicky. Plna nadrz dieslu vystaci vic nez narok pri normalnim jezdeni. No a pak hlavni palivo rostlinare tankujes normalne bud nekde v diskontu/potravinach kdyz maj velky baleni nebo dobrou cenu nebo u zemedelcu. ALE POZOR rozhodne NE FRITAK ten je uplne nekde jinde ten NEPOUZIVAT.

jozef
20. dubna • 10:01

? Cintamani, hovoris napriklad o tychto nemeckych kitoch:
http://www.diesel-therm.de/poel-umruestsatz.htm
http://www.diesel-therm.com/veggie-kit.htm

Ako je s homologizaciou v Cesku a na Slovensku?

Cintamani
20. dubna • 12:08

Jozef> jo tohle ATG je jedna z moznosti, ale myslim ze jsou i jine varianty s trosku lepsim predehrivanim..
Homologace u nas nevim - kdyz to ma homologaci v jinejch statech EU tak by to slo okecat i unas ja bych to neresil - na technicky to nepoznaj a na emisich staci prepnout na vetsi smrady z normalniho dieselu aby nemeli kecy ze je to podezrele moc cisty. Jedinej problem je pojisteni, ale zas jen v pripade totalni bouracky takze to bych taky neresil. Jinak rostlinar hori az o 100C vejs nez diesel takze dusicka muze mit klid. Koukal jsem nedavno na nejaky lisy na oleje a celkem levne se to vyrabi v cine (220$ model co zvladne 250l/den) takze si asi vyhledove necham poslat takovou mensi linku (lis a filtrace) a predbezne mam zamluvenejch par metraku (1/3 bude olej) slunecnicovyho semena na sezonu takze pak by se dalo vyrabet nekde kolem tech 8-10Kc/l coz uz je celkem zajimave. Ale porad plati ze za cca 15Kc/l to jde koupit v diskontu potravinach nebo u zemedelcu. Je tu i moznost uplne zadarmo jako vypalenej olej, ale s tim jsou spis problemy na vic a do novejsiho auta bych to nedaval. Skoda ze se to musi startovat na tu pravou naftu jinak by to bylo 100% bush, putin, arabak, skromach free

jozef
20. dubna • 12:50

Dik za detaily. Existuje nejaka cs alebo sk firma ktora uz v tomto fachu podnika? Alebo budes prvy

Cintamani
20. dubna • 13:15

Ja v tom jedu tezce individualne -> fakt jen pro vlastni potrebu, zadny LTO
Zatim jsem u nas nic nevidel, ale dela se to normalne v Rakousku a Nemecku, ale tam si za praci uctujou strasny prachy - vyber si kit nemckej nebo americkej, nech si ho pak nainstalovat od automechanika co trochu rozumi dieslum a mas to hned.. To najdes asi na tech strankach ale v zasade plati jakejkoliv motor ale musi mit pumpu Bosh a ty commonrail motory jsou moc drahy na prestavbu..

Doporučujeme

Články odjinud