Benzin a nafta jsou čím dál dražší. Trend se jenom tak nezastaví

Benzin a nafta jsou čím dál dražší. Trend se jenom tak nezastaví

Od počátku listopadu zdražily pohonné hmoty na čerpacích stanicích v České republice v průměru o padesát haléřů. Ze zjištění společnosti CCS vyplývá, že v minulém týdnu se průměrná cena navýšila o dvacet, a v tom posledním o třicet haléřů.

V průměru tak nyní u tuzemských čerpacích stanic nakupujeme naftu za 29,81 Kč a pětadevadesátioktanový benzin za 30,79 Kč. Nejdráže se nyní tankuje benzin i nafta na Vysočině. Obvyklá cena za litr motorové nafty tam je 30,53 Kč a natural stojí 31,37. V Praze není situace o moc růžovější.

Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

Naopak něco se dá ušetřit při čerpání v jižních Čechách. 30,40 se tam v průměru platí za litr benzinu a 29,41 za stejné množství nafty.

Důvodem zdražení byl růst cen ropy na burzách, ten se však již zastavil. Přesto analytici předpokládají, že v tuzemsku bude trend zdražování paliv minimálně v příštím týdnu ještě pokračovat. Pak se dá očekávat postupné snižování cen.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků