Není tak známý jako vůbec první osobní automobil světa, ale díky množství vyrobených kusů je možná ještě významnější.
Byl lehký, dostatečně výkonný a velmi žádaný – vše, co dělá dobré auto dobrým autem, a to již v roce 1894. Šlo o druhý vůz Karla Benze se čtyřmi koly, v době jeho uvedení na trh již firma nabízela model Benz Victoria, obě vozidla pak z hlediska techniky navazovala na první Benz Patent Motorwagen. Pohon zajišťoval horizontálně uložený litrový jednoválec s výkonem 1,1 kW, vylepšenou verzi z roku 1902 již táhlo 3,3 kW.
„Velociped je schopen jet rychlostí kolem 20 kilometrů za hodinu a na dobrých silnicích překonat stoupání až 10 %,“ uváděly dobové reklamní materiály. Stál 2000 marek „v kompletní výbavě s nejlepším příslušenstvím a svítilnami.“
Od roku 1896 nabízel Benz výkonnější motory a doplňkovou výbavu. Jako luxusní verze modelu Velociped měl Benz Comfortable delší karoserii, třetí převodový stupeň za příplatek, propracovanější čalounění sedadel, dětskou sedačku umístěnou proti směru jízdy a kliku pro snadnější startování. Mezi příplatkovou výbavu patřily pneumatiky pro lepší jízdní vlastnosti. „Poptávka po tomto vozidle byla doslova ohromující. To, co jsme vyrobili, se okamžitě prodalo,“ vzpomínal v roce 1909 v rozhovoru Karl Benz.
V letech 1894 až 1902 vzniklo okolo 1200 kusů modelu Velociped, který je tak považován za první sériově vyráběné osobní vozidlo – pro srovnání, prvního Benz Patent Motorwagenu vzniklo za sedm let výroby jen asi 25 kusů.
Mercedes-Benz si výročí modelu Velociped připomněl projížďkou na půdě továrny v Sindelfingenu. Do pojízdného stavu jej uvedla divize Mercedes-Benz Classic v servisním středisku ve Fellbachu, vůz je jinak umístěn v muzeu. V roce svého 130letého výročí bude k vidění na vybraných motoristických akcích.