Bentley zvažuje nasazení naftových motorů

Ne, není to sci-fi, ale realita. Britský výrobce luxusních vozů oznámil, že zvažuje nasazení naftových motorů, případně hybridních systémů. U společnosti, kterou vlastní Volkswagen to ovšem není až tak nepochopitelné, přesto se může zdát, že u těchto vozů tyto náhražky pohonu nemají co dělat.

Mnoho automobilek navíc nasazuje naftové motory i z důvodu lepších prodejů na evropském trhu. Kdo nemá naftu, ten dnes v třídách běžných automobilů neuspěje.

Jenže Bentley více zákazníků snad ani nepotřebuje, mnohdy se naopak objevují názory, že automobilka svých vozů prodává až příliš, což škodí exklusivitě značky. Bentley prodá ročně přes 8 000 aut, což je daleko více než u srovnatelné konkurence. Navíc prodeje jdou dle plánů, žádný problém v tomto směru neexistuje. Důvodem nasazení naftových, případně hybridních motorů je ovšem snaha Evropské komise zavést limity CO2 na 130 g/km.

Současné motory Bentley totiž produkují čtyřnásobek emisí a při objemu téměř sedmi litrů a dvanácti válcích to ani jinak nejde. Žádné filtry a ani žádné katalyzátory nesníží emise na takovou úroveň, aby se danému limitu přiblížily.

Mimo naftový motor se ovšem nabízí ještě možnost upravit motory, aby byly schopny spalovat E85, případně čistý líh. To by sice snížilo emise, ale stále by to nestačilo na evropskou normu.

Podtrženo, sečteno - Bentley musí najít způsob, jak se dostat v průměru v emisích CO2 pod 130 g/km. Nafta, případně hybridní systém by toho mohla dosáhnout, ovšem s ohledem na velikost vozů by byl zapotřebí minimální osmiválcový diesel, který 130 g/km bude splňovat jen těžko.

Takže co takhle hybridní diesel? Nicméně bychom neměli zapomenout, že skleníkové plyny nejsou všechno. Těch ostatních vyprodukují diesely mnohem více a Evropská komise nás ve snaze snížit hodnoty CO2 výfukových plynech může brzy zavalit jinými, krátkodobě mnohem nebezpečnějšími škodlivinami. Snad to celé ještě dopadne jinak...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků