Bentley zvažuje nasazení naftových motorů

Bentley zvažuje nasazení naftových motorů

Ne, není to sci-fi, ale realita. Britský výrobce luxusních vozů oznámil, že zvažuje nasazení naftových motorů, případně hybridních systémů. U společnosti, kterou vlastní Volkswagen to ovšem není až tak nepochopitelné, přesto se může zdát, že u těchto vozů tyto náhražky pohonu nemají co dělat.

Mnoho automobilek navíc nasazuje naftové motory i z důvodu lepších prodejů na evropském trhu. Kdo nemá naftu, ten dnes v třídách běžných automobilů neuspěje.

Jenže Bentley více zákazníků snad ani nepotřebuje, mnohdy se naopak objevují názory, že automobilka svých vozů prodává až příliš, což škodí exklusivitě značky. Bentley prodá ročně přes 8 000 aut, což je daleko více než u srovnatelné konkurence. Navíc prodeje jdou dle plánů, žádný problém v tomto směru neexistuje. Důvodem nasazení naftových, případně hybridních motorů je ovšem snaha Evropské komise zavést limity CO2 na 130 g/km.

Současné motory Bentley totiž produkují čtyřnásobek emisí a při objemu téměř sedmi litrů a dvanácti válcích to ani jinak nejde. Žádné filtry a ani žádné katalyzátory nesníží emise na takovou úroveň, aby se danému limitu přiblížily.

Mimo naftový motor se ovšem nabízí ještě možnost upravit motory, aby byly schopny spalovat E85, případně čistý líh. To by sice snížilo emise, ale stále by to nestačilo na evropskou normu.

Podtrženo, sečteno - Bentley musí najít způsob, jak se dostat v průměru v emisích CO2 pod 130 g/km. Nafta, případně hybridní systém by toho mohla dosáhnout, ovšem s ohledem na velikost vozů by byl zapotřebí minimální osmiválcový diesel, který 130 g/km bude splňovat jen těžko.

Takže co takhle hybridní diesel? Nicméně bychom neměli zapomenout, že skleníkové plyny nejsou všechno. Těch ostatních vyprodukují diesely mnohem více a Evropská komise nás ve snaze snížit hodnoty CO2 výfukových plynech může brzy zavalit jinými, krátkodobě mnohem nebezpečnějšími škodlivinami. Snad to celé ještě dopadne jinak...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků