Bentley zvažuje nasazení naftových motorů

Ne, není to sci-fi, ale realita. Britský výrobce luxusních vozů oznámil, že zvažuje nasazení naftových motorů, případně hybridních systémů. U společnosti, kterou vlastní Volkswagen to ovšem není až tak nepochopitelné, přesto se může zdát, že u těchto vozů tyto náhražky pohonu nemají co dělat.

Mnoho automobilek navíc nasazuje naftové motory i z důvodu lepších prodejů na evropském trhu. Kdo nemá naftu, ten dnes v třídách běžných automobilů neuspěje.

Jenže Bentley více zákazníků snad ani nepotřebuje, mnohdy se naopak objevují názory, že automobilka svých vozů prodává až příliš, což škodí exklusivitě značky. Bentley prodá ročně přes 8 000 aut, což je daleko více než u srovnatelné konkurence. Navíc prodeje jdou dle plánů, žádný problém v tomto směru neexistuje. Důvodem nasazení naftových, případně hybridních motorů je ovšem snaha Evropské komise zavést limity CO2 na 130 g/km.

Současné motory Bentley totiž produkují čtyřnásobek emisí a při objemu téměř sedmi litrů a dvanácti válcích to ani jinak nejde. Žádné filtry a ani žádné katalyzátory nesníží emise na takovou úroveň, aby se danému limitu přiblížily.

Mimo naftový motor se ovšem nabízí ještě možnost upravit motory, aby byly schopny spalovat E85, případně čistý líh. To by sice snížilo emise, ale stále by to nestačilo na evropskou normu.

Podtrženo, sečteno - Bentley musí najít způsob, jak se dostat v průměru v emisích CO2 pod 130 g/km. Nafta, případně hybridní systém by toho mohla dosáhnout, ovšem s ohledem na velikost vozů by byl zapotřebí minimální osmiválcový diesel, který 130 g/km bude splňovat jen těžko.

Takže co takhle hybridní diesel? Nicméně bychom neměli zapomenout, že skleníkové plyny nejsou všechno. Těch ostatních vyprodukují diesely mnohem více a Evropská komise nás ve snaze snížit hodnoty CO2 výfukových plynech může brzy zavalit jinými, krátkodobě mnohem nebezpečnějšími škodlivinami. Snad to celé ještě dopadne jinak...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků