Bentley zvažuje nasazení naftových motorů

Ne, není to sci-fi, ale realita. Britský výrobce luxusních vozů oznámil, že zvažuje nasazení naftových motorů, případně hybridních systémů. U společnosti, kterou vlastní Volkswagen to ovšem není až tak nepochopitelné, přesto se může zdát, že u těchto vozů tyto náhražky pohonu nemají co dělat.

Mnoho automobilek navíc nasazuje naftové motory i z důvodu lepších prodejů na evropském trhu. Kdo nemá naftu, ten dnes v třídách běžných automobilů neuspěje.

Jenže Bentley více zákazníků snad ani nepotřebuje, mnohdy se naopak objevují názory, že automobilka svých vozů prodává až příliš, což škodí exklusivitě značky. Bentley prodá ročně přes 8 000 aut, což je daleko více než u srovnatelné konkurence. Navíc prodeje jdou dle plánů, žádný problém v tomto směru neexistuje. Důvodem nasazení naftových, případně hybridních motorů je ovšem snaha Evropské komise zavést limity CO2 na 130 g/km.

Současné motory Bentley totiž produkují čtyřnásobek emisí a při objemu téměř sedmi litrů a dvanácti válcích to ani jinak nejde. Žádné filtry a ani žádné katalyzátory nesníží emise na takovou úroveň, aby se danému limitu přiblížily.

Mimo naftový motor se ovšem nabízí ještě možnost upravit motory, aby byly schopny spalovat E85, případně čistý líh. To by sice snížilo emise, ale stále by to nestačilo na evropskou normu.

Podtrženo, sečteno - Bentley musí najít způsob, jak se dostat v průměru v emisích CO2 pod 130 g/km. Nafta, případně hybridní systém by toho mohla dosáhnout, ovšem s ohledem na velikost vozů by byl zapotřebí minimální osmiválcový diesel, který 130 g/km bude splňovat jen těžko.

Takže co takhle hybridní diesel? Nicméně bychom neměli zapomenout, že skleníkové plyny nejsou všechno. Těch ostatních vyprodukují diesely mnohem více a Evropská komise nás ve snaze snížit hodnoty CO2 výfukových plynech může brzy zavalit jinými, krátkodobě mnohem nebezpečnějšími škodlivinami. Snad to celé ještě dopadne jinak...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků