Nápad s použitím turbodmychadel britské značce kdysi dávno velmi pomohl. Jejich historií se můžete na dálku pokochat i vy.
Čtyřicet let nazpět se na autosalonu v Ženevě představilo první přeplňované Bentley Mulsanne Turbo. Tisk z něj byl nadšen a označoval ho za následovníka slavného závodního Bloweru, pro značku pak představoval obrat po méně úspěšných letech. Koncem sedmdesátých let se totiž potýkala s klesajícími prodeji a předseda správní rady David Plastow na jedné poradě navrhl šéfovi konstruktérů Johnu Hollinsovi, aby se trochu pobavili: Zkusili přeplňování na ikonickém osmiválci o objemu 6,75 litru.
Nadčtvercový motor s krátkým zdvihem se k této úpravě díky své konstrukci hodil. Měl blok ze slitiny křemíku a hliníku, kovaný klikový hřídel s pěti ložisky a šesti protizávažími, spalovací komory měly polokulatý tvar. Ke 147 kW po nasazení turbodmychadla Garrett přibyla další polovina výkonu.
V roce 1985 pak přišlo ještě lepší Turbo R. Dnes najdeme přeplňování u všech motorů značky – šesti, osmi i dvanáctiválců. V8 s objemem 6,75 litru byla u značky používána v letech 1959 až 2020, kdy se definitivně rozloučila v minulé generaci Mulsanne.