Bentley už prodalo 20.000 kusů Bentaygy. Jejich hmotností překračuje bitevní křižník

Někomu přijde SUV od Bentley ošklivě, přesto se ale stává v rámci britské značky prodejním trhákem.

Bentley Bentayga je v produkci od konce roku 2015 a automobilka se nyní podělila o prodejní i další zajímavá čísla modelu. Původní rozpačité reakce na design prvního SUV značky přitom můžete zahrabat, svou cílovou skupinu si model bezpochyby našel. V prodejích totiž nyní Bentayga překonala číslovku 20.000 kusů.

To mimochodem znamená, že Bentley za poslední čtyři roky prodalo 13,7 kusu Bentaygy denně. A další zajímavá čísla pokračují, když vezmete v potaz, že luxusní SUV váží okolo 2387 kg. Po planetě tedy dohromady jezdí 47.740.000 kg tohoto modelu – hmotnost vyšší než v případě legendárního bitevního křižníku HMS Hood britského královského námořnictva.

Bentley končí s výrobou svého motoru V8 L-Series. V produkci ho udržel přes 60 let!

Bentley končí s výrobou svého motoru V8 L-Series. V produkci ho udržel přes 60 let!

Na prodejnost Bentaygy má určitě dopad i nabídka možných variant, která se snaží zaujmout co nejširší publikum. Kromě vrcholné motorizace W12, která pod kapotou specifikace Speed produkuje až 635 koní (467 kW), je k mání i menší dvakrát přeplňovaný V8 o síle 550 koní (404 kW), také naftový V8 (435 koní/320 kW) a plug-in hybridní V6 (449 koní/330 kW).

Právě na elektrifikaci Bentley v poslední době kouká stále více s příchodem plně elektrického vozu, který máme očekávat do pěti let. Ostatně do rakve už automobilka nedávno uložila i svůj ikonický motor V8 L-Series, jenž se držel v produkci přes 60 let.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 78 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků