Původně se zde vyráběly letecké motory, hned po válce naskočila produkce aut. Tradiční základna Bentley skrývá mnoho zajímavých věcí.
Ještě před druhou světovou válkou hledala britská vláda místo pro novou továrnu na letecké motory. Volba padla na město Crewe v hrabství Cheshire díky dobrému spojení se zbytkem země po silnici i železnici. Na původním pozemku byly pěstovány brambory, první motor Rolls-Royce Merlin zde byl dokončen koncem roku 1938. Těchto ušlechtilých dvanáctiválců zde vzniklo na pětadvacet tisíc, továrna zaměstnávala okolo 10.000 lidí.
S koncem války pístové letecké motory ztrácely smysl, značka Rolls-Royce, pod kterou Bentley patřilo až do roku 1970, se proto začala soustředit na proudové motory, jejichž výrobu soustředila do Derby. V roce 1946 v továrně v Crewe vzniklo první Bentley Mark VI, poslední vůz Mark V vyrobený ještě v Derby, je při příležitosti výročí vystaven v Crewe.
Během 75 let bylo vyrobeno 197.086 vozů britské značky, přičemž před nástupem moderní éry jich bylo jen necelých 39 tisíc. Zajímavé je, že 84 procent vozů vyrobených v Crewe pro britský trh stále jezdí. Bentley Mark VI bylo prvním vozem s karoserií z lisovaného plechu, poháněl ho řadový šestiválec o objemu 4,3 litru.
Zřejmě nejvýznamnější změnou v dějinách továrny byla koupě značky Bentley Volkswagenem v roce 1998. Koncern do výrobního závodu napumpoval spoustu peněz a došlo k výrazné modernizaci, nicméně auta jsou zde stavěna do značné míry ručně i dnes. Uvnitř najdete mnoho zajímavostí, například automatizované řezačky na kožené čalounění, stroje na unikátní výšivky dle přání zákazníků nebo sklad plný drahého exotického dřeva na obložení s pečlivě regulovanou teplotou a vlhkostí.
Nechybí výstavní prostory s historickými a závodními modely. Pro vážené zákazníky je k dispozici také útulně zařízený tapetovaný pokoj s křesílky, gauči a dřevěným nábytkem, ve kterém mohou ve spolupráci s experty značky v klidu a pohodlně procházet vzorníky a cizelovat specifikaci svého budoucího vozu.