Prapředek současného Continentalu GT vznikl v extrémně omezené sérii, britskou značku dodnes inspiruje svými tvary i výkonem.
Druhá řada poválečných Bentley byla konstrukčním dvojčetem Rolls-Roycu Silver Dawn, vyráběného od roku 1949. První prototyp R Type Continental se vydal na silnice v srpnu roku 1951 – mimochodem měl přezdívku „Olga“ podle registrační značky OLG490. Výroba začala v květnu roku 1952 a první kusy se dostaly k zákazníkům o měsíc později.
Vůz byl dílem šéfkonstruktéra Ivana Everndena a šéfdesignéra Johna Blatchleyho, kteří se rozhodli zkombinovat aerodynamickou kapotáž s výkonnější verzí řadového šestiválce o objemu 4566 cm3 – místo standardních 104 kW (142 k) disponoval 114 kW (155 k). Převodovka měla také vyšší koncový převod. Kvůli snížení hmotnosti měl Continental karoserii, nárazníky, rám čelního skla, konstrukci sedadel a rámy oken z hliníku.
Prototyp byl testován na klopeném okruhu Montlhéry poblíž Paříže, v rámci pěti kol na dráze o délce 2,5 kilometru zvládl průměrnou rychlost 191 km/h. To z něj činilo nejrychlejší čtyřmístné auto světa. Sériové provedení stálo 6928 liber, což byla v roce 1952 cena přibližně čtyř rodinných domů. Výroba probíhala do roku 1955, celkem vzniklo jen 208 kusů. 193 z nich kapotovala karosárna HJ Mulliner, šest dostalo kabát od Park Ward, pět od Franay, tři od Graber a jeden od dílny Farina.
Automobilka vlastní jediný kus s šasi BC16C a registrační značkou JAS 949. Byl vyroben v roce 1953 a dodán v prosinci do Švýcarska doktoru Rowlandu Gueninovi. Karoserie má lak v odstínu slonoviny a interiér je rudý, dodnes má původní motor i manuální převodovku – Continental byl totiž posledním Bentley, vyráběným s přímým řazením.