První prototyp R Type Continental se vydal na silnice v srpnu roku 1951 – mimochodem měl přezdívku „Olga“ podle registrační značky OLG490. Zdroj: Bentley

První prototyp R Type Continental se vydal na silnice v srpnu roku 1951 – mimochodem měl přezdívku „Olga“ podle registrační značky OLG490. | Zdroj: Bentley

Výroba začala v květnu roku 1952 a první kusy se dostaly k zákazníkům o měsíc později. Vůz byl dílem šéfkonstruktéra Ivana Everndena a šéfdesignéra Johna Blatchleyho, kteří se rozhodli zkombinovat aerodynamickou kapotáž s výkonnější verzí řadového šestiválce o objemu 4566 cm3 – místo standardních 104 kW (142 k) disponoval 114 kW (155 k). Zdroj: Bentley

Výroba začala v květnu roku 1952 a první kusy se dostaly k zákazníkům o měsíc později. Vůz byl dílem šéfkonstruktéra Ivana Everndena a šéfdesignéra Johna Blatchleyho, kteří se rozhodli zkombinovat aerodynamickou kapotáž s výkonnější verzí řadového šestiválce o objemu 4566 cm3 – místo standardních 104 kW (142 k) disponoval 114 kW (155 k). | Zdroj: Bentley

Kvůli snížení hmotnosti měl Continental karoserii, nárazníky, rám čelního skla, konstrukci sedadel a rámy oken z hliníku. Zdroj: Bentley

Kvůli snížení hmotnosti měl Continental karoserii, nárazníky, rám čelního skla, konstrukci sedadel a rámy oken z hliníku. | Zdroj: Bentley

Prototyp byl testován na klopeném okruhu Montlhéry poblíž Paříže, v rámci pěti kol na dráze o délce 2,5 kilometru zvládl průměrnou rychlost 191 km/h. To z něj činilo nejrychlejší čtyřmístné auto světa. Zdroj: Bentley

Prototyp byl testován na klopeném okruhu Montlhéry poblíž Paříže, v rámci pěti kol na dráze o délce 2,5 kilometru zvládl průměrnou rychlost 191 km/h. To z něj činilo nejrychlejší čtyřmístné auto světa. | Zdroj: Bentley

Sériové provedení stálo 6928 liber, což byla v roce 1952 cena přibližně čtyř rodinných domů. Výroba probíhala do roku 1955, celkem vzniklo jen 208 kusů. 193 z nich kapotovala karosárna HJ Mulliner, šest dostalo kabát od Park Ward, pět od Franay, tři od Graber a jeden od dílny Farina. Zdroj: Bentley

Sériové provedení stálo 6928 liber, což byla v roce 1952 cena přibližně čtyř rodinných domů. Výroba probíhala do roku 1955, celkem vzniklo jen 208 kusů. 193 z nich kapotovala karosárna HJ Mulliner, šest dostalo kabát od Park Ward, pět od Franay, tři od Graber a jeden od dílny Farina. | Zdroj: Bentley

Automobilka vlastní jediný kus s šasi BC16C a registrační značkou JAS 949. Byl vyroben v roce 1953 a dodán v prosinci do Švýcarska doktoru Rowlandu Gueninovi. Zdroj: Bentley

Automobilka vlastní jediný kus s šasi BC16C a registrační značkou JAS 949. Byl vyroben v roce 1953 a dodán v prosinci do Švýcarska doktoru Rowlandu Gueninovi. | Zdroj: Bentley

Karoserie má lak v odstínu slonoviny a interiér je rudý, dodnes má původní motor i manuální převodovku – Continental byl totiž posledním Bentley, vyráběným s přímým řazením. Zdroj: Bentley

Karoserie má lak v odstínu slonoviny a interiér je rudý, dodnes má původní motor i manuální převodovku – Continental byl totiž posledním Bentley, vyráběným s přímým řazením. | Zdroj: Bentley

Bentley slaví 70 let od zahájení výroby modelu R-Type Continental - jednoho z nejslavnějších vozů ve 103leté historii společnosti a prvního vozu Bentley se jménem Continental. Zdroj: Bentley

Bentley slaví 70 let od zahájení výroby modelu R-Type Continental - jednoho z nejslavnějších vozů ve 103leté historii společnosti a prvního vozu Bentley se jménem Continental. | Zdroj: Bentley

Výroba začala v květnu roku 1952 a první kusy se dostaly k zákazníkům o měsíc později. Vůz byl dílem šéfkonstruktéra Ivana Everndena a šéfdesignéra Johna Blatchleyho, kteří se rozhodli zkombinovat aerodynamickou kapotáž s výkonnější verzí řadového šestiválce o objemu 4566 cm3 – místo standardních 104 kW (142 k) disponoval 114 kW (155 k). Zdroj: Bentley
Kvůli snížení hmotnosti měl Continental karoserii, nárazníky, rám čelního skla, konstrukci sedadel a rámy oken z hliníku. Zdroj: Bentley
Prototyp byl testován na klopeném okruhu Montlhéry poblíž Paříže, v rámci pěti kol na dráze o délce 2,5 kilometru zvládl průměrnou rychlost 191 km/h. To z něj činilo nejrychlejší čtyřmístné auto světa. Zdroj: Bentley
Sériové provedení stálo 6928 liber, což byla v roce 1952 cena přibližně čtyř rodinných domů. Výroba probíhala do roku 1955, celkem vzniklo jen 208 kusů. 193 z nich kapotovala karosárna HJ Mulliner, šest dostalo kabát od Park Ward, pět od Franay, tři od Graber a jeden od dílny Farina. Zdroj: Bentley
8
Fotogalerie

Bentley slaví 70 let sedanu R Type Continental. Kdysi byl nejrychlejší na světě a stál jako čtyři domy

Prapředek současného Continentalu GT vznikl v extrémně omezené sérii, britskou značku dodnes inspiruje svými tvary i výkonem.

Druhá řada poválečných Bentley byla konstrukčním dvojčetem Rolls-Roycu Silver Dawn, vyráběného od roku 1949. První prototyp R Type Continental se vydal na silnice v srpnu roku 1951 – mimochodem měl přezdívku „Olga“ podle registrační značky OLG490. Výroba začala v květnu roku 1952 a první kusy se dostaly k zákazníkům o měsíc později.

Vůz byl dílem šéfkonstruktéra Ivana Everndena a šéfdesignéra Johna Blatchleyho, kteří se rozhodli zkombinovat aerodynamickou kapotáž s výkonnější verzí řadového šestiválce o objemu 4566 cm3 – místo standardních 104 kW (142 k) disponoval 114 kW (155 k). Převodovka měla také vyšší koncový převod. Kvůli snížení hmotnosti měl Continental karoserii, nárazníky, rám čelního skla, konstrukci sedadel a rámy oken z hliníku.

Prototyp byl testován na klopeném okruhu Montlhéry poblíž Paříže, v rámci pěti kol na dráze o délce 2,5 kilometru zvládl průměrnou rychlost 191 km/h. To z něj činilo nejrychlejší čtyřmístné auto světa. Sériové provedení stálo 6928 liber, což byla v roce 1952 cena přibližně čtyř rodinných domů. Výroba probíhala do roku 1955, celkem vzniklo jen 208 kusů. 193 z nich kapotovala karosárna HJ Mulliner, šest dostalo kabát od Park Ward, pět od Franay, tři od Graber a jeden od dílny Farina.

Automobilka vlastní jediný kus s šasi BC16C a registrační značkou JAS 949. Byl vyroben v roce 1953 a dodán v prosinci do Švýcarska doktoru Rowlandu Gueninovi. Karoserie má lak v odstínu slonoviny a interiér je rudý, dodnes má původní motor i manuální převodovku – Continental byl totiž posledním Bentley, vyráběným s přímým řazením.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud