Bentley Continental, včetně kupé varianty GT, bylo představeno v roce 2003 na základech Volkswagenu Phaeton. Za dlouhé roky prošlo několika facelifty, ale teď přichází skutečně nová generace. Silueta střechy, která většinou pouhé facelifty prozradí, je sice velice podobná předchůdci, ale důležité je, že zcela nová je platforma. Ta pochází z Porsche Panamera.
Design se z velké části inspiruje konceptem Speed 6, různě velkými světlomety a specifickými zadními svítilnami se k takovému výsledku blížil i poslední facelift předchůdce. Uvnitř najdeme typický interiér, který byl vylepšen především multimediálním rozhraním s dotykovou obrazovkou.
Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley
Oproti předchůdci jsou přední kola o 135 mm více vpředu, šířka narostla o 25 mm a celková délka činí 4 805 mm. Novinka je o 85 kg lehčí, hodnota 2250 kg však stále není malá. Vpředu byly použity dvojité lichoběžníky, vzadu zavěšení multi link. Cestovní kupé má nový tříkomorový systém vzduchového odpružení a systém Dynamic Ride s aktivním omezením náklonů.
Jako první se na trh vůz dostane s osvědčeným motorem W12 od Volkswagenu. Tentokrát však bude spolupracovat s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Do tří tisíc otáček umí vypnout polovinu válců. Jednotka posílila na výkon 635 koní při 6000 ot./min. a točivý moment 900 Nm dává již od 1350 ot./min. Pohání opět všechna čtyři kola.
Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky
Zrychlení na 100 km/h zabere jen 3,7 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Později nabídku doplní i osmiválec, který už se nabízel u předchůdce. Novinkou však bude také hybridní provedení. Na trh se novinka dostane na začátku příštího roku.
Prohlédněte si kompletní fotogalerii:


