Bentley představuje nový Continental GT. Na nástupce čekal 14 let

Nové luxusní granturismo má základy u Porsche.

Bentley Continental, včetně kupé varianty GT, bylo představeno v roce 2003 na základech Volkswagenu Phaeton. Za dlouhé roky prošlo několika facelifty, ale teď přichází skutečně nová generace. Silueta střechy, která většinou pouhé facelifty prozradí, je sice velice podobná předchůdci, ale důležité je, že zcela nová je platforma. Ta pochází z Porsche Panamera.

Design se z velké části inspiruje konceptem Speed 6, různě velkými světlomety a specifickými zadními svítilnami se k takovému výsledku blížil i poslední facelift předchůdce. Uvnitř najdeme typický interiér, který byl vylepšen především multimediálním rozhraním s dotykovou obrazovkou.

Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley

Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley

Oproti předchůdci jsou přední kola o 135 mm více vpředu, šířka narostla o 25 mm a celková délka činí 4 805 mm. Novinka je o 85 kg lehčí, hodnota 2250 kg však stále není malá. Vpředu byly použity dvojité lichoběžníky, vzadu zavěšení multi link. Cestovní kupé má nový tříkomorový systém vzduchového odpružení a systém Dynamic Ride s aktivním omezením náklonů.

Jako první se na trh vůz dostane s osvědčeným motorem W12 od Volkswagenu. Tentokrát však bude spolupracovat s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Do tří tisíc otáček umí vypnout polovinu válců. Jednotka posílila na výkon 635 koní při 6000 ot./min. a točivý moment 900 Nm dává již od 1350 ot./min. Pohání opět všechna čtyři kola.

Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky

Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky

Zrychlení na 100 km/h zabere jen 3,7 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Později nabídku doplní i osmiválec, který už se nabízel u předchůdce. Novinkou však bude také hybridní provedení. Na trh se novinka dostane na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 980 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků