Bentley představuje nový Continental GT. Na nástupce čekal 14 let

Nové luxusní granturismo má základy u Porsche.

Bentley Continental, včetně kupé varianty GT, bylo představeno v roce 2003 na základech Volkswagenu Phaeton. Za dlouhé roky prošlo několika facelifty, ale teď přichází skutečně nová generace. Silueta střechy, která většinou pouhé facelifty prozradí, je sice velice podobná předchůdci, ale důležité je, že zcela nová je platforma. Ta pochází z Porsche Panamera.

Design se z velké části inspiruje konceptem Speed 6, různě velkými světlomety a specifickými zadními svítilnami se k takovému výsledku blížil i poslední facelift předchůdce. Uvnitř najdeme typický interiér, který byl vylepšen především multimediálním rozhraním s dotykovou obrazovkou.

Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley

Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley

Oproti předchůdci jsou přední kola o 135 mm více vpředu, šířka narostla o 25 mm a celková délka činí 4 805 mm. Novinka je o 85 kg lehčí, hodnota 2250 kg však stále není malá. Vpředu byly použity dvojité lichoběžníky, vzadu zavěšení multi link. Cestovní kupé má nový tříkomorový systém vzduchového odpružení a systém Dynamic Ride s aktivním omezením náklonů.

Jako první se na trh vůz dostane s osvědčeným motorem W12 od Volkswagenu. Tentokrát však bude spolupracovat s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Do tří tisíc otáček umí vypnout polovinu válců. Jednotka posílila na výkon 635 koní při 6000 ot./min. a točivý moment 900 Nm dává již od 1350 ot./min. Pohání opět všechna čtyři kola.

Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky

Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky

Zrychlení na 100 km/h zabere jen 3,7 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Později nabídku doplní i osmiválec, který už se nabízel u předchůdce. Novinkou však bude také hybridní provedení. Na trh se novinka dostane na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků