Bentley představuje nový Continental GT. Na nástupce čekal 14 let

Nové luxusní granturismo má základy u Porsche.

Bentley Continental, včetně kupé varianty GT, bylo představeno v roce 2003 na základech Volkswagenu Phaeton. Za dlouhé roky prošlo několika facelifty, ale teď přichází skutečně nová generace. Silueta střechy, která většinou pouhé facelifty prozradí, je sice velice podobná předchůdci, ale důležité je, že zcela nová je platforma. Ta pochází z Porsche Panamera.

Design se z velké části inspiruje konceptem Speed 6, různě velkými světlomety a specifickými zadními svítilnami se k takovému výsledku blížil i poslední facelift předchůdce. Uvnitř najdeme typický interiér, který byl vylepšen především multimediálním rozhraním s dotykovou obrazovkou.

Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley

Poptávka po luxusních vozech neustane, říká šéf designu Bentley

Oproti předchůdci jsou přední kola o 135 mm více vpředu, šířka narostla o 25 mm a celková délka činí 4 805 mm. Novinka je o 85 kg lehčí, hodnota 2250 kg však stále není malá. Vpředu byly použity dvojité lichoběžníky, vzadu zavěšení multi link. Cestovní kupé má nový tříkomorový systém vzduchového odpružení a systém Dynamic Ride s aktivním omezením náklonů.

Jako první se na trh vůz dostane s osvědčeným motorem W12 od Volkswagenu. Tentokrát však bude spolupracovat s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Do tří tisíc otáček umí vypnout polovinu válců. Jednotka posílila na výkon 635 koní při 6000 ot./min. a točivý moment 900 Nm dává již od 1350 ot./min. Pohání opět všechna čtyři kola.

Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky

Všechny modely Bentley půjdou zapojit do zásuvky, prohlásil šéf značky

Zrychlení na 100 km/h zabere jen 3,7 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Později nabídku doplní i osmiválec, který už se nabízel u předchůdce. Novinkou však bude také hybridní provedení. Na trh se novinka dostane na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků