Bentley oživuje minulost. Znovu vytvořilo jedinečný Corniche, který ztratilo za války

K oslavám 100. výročí si Bentley dává ještě jeden dárek. Přivádí zpátky na svět Corniche, který má v historii automobilky důležité místo.

Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od Aston Martinu, něco zase od Jaguaru či Land Roveru... Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo ke svému 100. výročí přivést zpátky na svět originální model Corniche.

Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii (viz galerie). Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování.

Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou personalizačního oddělení Mulliner.

První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie.

Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 105 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků