Bentley oživuje minulost. Znovu vytvořilo jedinečný Corniche, který ztratilo za války

K oslavám 100. výročí si Bentley dává ještě jeden dárek. Přivádí zpátky na svět Corniche, který má v historii automobilky důležité místo.

Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od Aston Martinu, něco zase od Jaguaru či Land Roveru... Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo ke svému 100. výročí přivést zpátky na svět originální model Corniche.

Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii (viz galerie). Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování.

Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou personalizačního oddělení Mulliner.

První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie.

Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků