Bentley oživuje minulost. Znovu vytvořilo jedinečný Corniche, který ztratilo za války

K oslavám 100. výročí si Bentley dává ještě jeden dárek. Přivádí zpátky na svět Corniche, který má v historii automobilky důležité místo.

Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od Aston Martinu, něco zase od Jaguaru či Land Roveru... Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo ke svému 100. výročí přivést zpátky na svět originální model Corniche.

Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii (viz galerie). Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování.

Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou personalizačního oddělení Mulliner.

První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie.

Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků