Bentley odložilo malé SUV. Místo toho vyrobí kompaktní sporťák

Šéf anglické značky v německém náručí Volkswagenu otevřeně promluvil o tom, co se v Crewe chystá. Místo očekávaného menšího bratra Bentaygy přijde agilní sportovní vůz. Pro bristký AutoExpress to řekl šéf Bentley, Wolfgang Durheimer.
Bentley odložilo malé SUV. Místo toho vyrobí kompaktní sporťák

Bentley je připraveno dát zelenou projektu menšího sportovního kupé, potřebuje pouze investici od vedení koncernu Volkswagen. Přitom dříve se mluvilo hlavně o malém SUV na platformě Audi Q5.

Připravovaný sportovní vůz navazuje na koncept EXP 10 Speed 6, který automobilka ukázala na ženevském autosalonu v roce 2015. "Díky tomuto modelu budeme moci přilákat mladší a dynamičtější klientelu," vysvětluje rozhodnutí Durheimer. 

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

I když Bentley s velkým SUV modelem Bentayga obrací mělo úspěch, menší auto této kategorie prý není pro něj. "V segmentu středních SUV bojujete především s prémiovými konkurenty, nikoli s těmi luxusními. S projektem, na kterém nyní pracujeme, budeme nadále stát proti luxusním značkám," vysvětluje Durheimer. 

Přirovnání ke značce Aston Martin potvrdil Durheimer jako dobrý příklad. Sportovní kupé od Bentley by se tak dalo cenově i charakterově přirovnat k modelu V8 Vantage.

První designové přípravy modelu jsou již v plném proudu, na investici od VW se však stále čeká. "Měla by přijít v polovině roku 2017," uklidňuje natěšené fanoušky Durheimer. Jednání prodlužuje odchod Velké Británie z Evropské unie. "Brexit sice investici komplikuje, avšak rozhodně není nepřekonatelnou překážkou," vysvětluje.

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Vzhledově se zřejmě sporťák přiblíží zmiňovanému konceptu, na veřejnost už prosakuje i jeho jméno - Barnato. Je to podle trojnásobného vítěze Le Mans Wolfa Barnata. Pro Bentley tituly získal v letech 1928,1929 a 1930.

Durheimer navíc prozradil, že v Crewe uvažují i o elektrické verzi Barnata. Pokud své plány naplní rovněž u sesterského Porsche, kde chystají elektrický sportovní vůz na bázi konceptu Mission E, mohly by se tyto modely stát koncernovými příbuznými.

Spolu s Barnatem ještě do roku 2020 přijde i "SUV kupé" na bázi Bentaygy. I okřídlené B tak dostane svou variaci na téma BMW X6. Dvojice těchto modelů má luxusnímu výrobci pomoci do konce druhé dekády zdvojnásobit prodeje až na 20 000 kusů ročně.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků