Bentley Mulsanne v nové „řidičské“ sérii z dílen Mullineru

Na loňském autosalonu v Ženevě Bentley představil svůj zcela nový sedan Mulsanne. Letos na stejném místě zazáří nová série s plným názvem Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification.

Jméno kdysi slavné britské karosárny Mulliner, jež se v poslední době objevovalo pouze v programu nadstandardních prvků nabízených pro vozy Bentley, se vrací v plném lesku na výsluní. Automobilka Bentley totiž pro nadcházející autosalon v Ženevě připravila premiéru speciální edice Mulliner Driving Specification odvozené z nového sedanu Bentley Mulsanne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification

Podle tvrzení špiček značky Bentley, jež patří do impéria VW Group, je série Mulliner Driving Specification zaměřena na zákazníky, kteří hledají „sportovní vzhled, pocit a náturu“. Přesto nijak výraznou proměnu osobnosti nečekejte, neboť úprav je na autě až trestuhodně málo.

Bentley Mulsanne: šlechtic na kolech na prvním pořádném jízdním videu

Bentley Mulsanne: šlechtic na kolech na prvním pořádném jízdním videu

Kola dělají auto, to je známá věc, a na Mulsanne Mulliner Driving Specification se kromě nich zvenčí neudálo prakticky nic významného. Novinka disponuje robustními, jedenadvacetipalcovými litými ráfky obouvajícími nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 265/40 ZR21. K mání budou v řadě druhů barevných odstínů (na snímcích vidíme povrch leštěný do vysokého lesku).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se nová série od základního provedení sedanu Bentley Mulsanne liší pouze v detailech

Ve spodní části předních blatníků najdeme zdobné chromované mřížky ventilačních otvorů s vylisovaným nápisem Mulliner, čímž soubor exteriérových úprav edice Mulliner Driving Specification prakticky končí. Více změn si všimneme v interiéru vozu směřovaném k ještě opulentnější dávce luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sérii Mulliner Driving Specification provází příkladná péče o detaily

Prostor pro posádku je do nejmenších detailů čalouněn pravou, kontrastním stehováním zdobenou kůží špičkové kvality, jež na středech sedadel a dveřních obkladů nese prošívaný „diamantový“ vzor. Boční prahy jsou zdobeny plaketami s nápisy „Handcrafted by Bentley Mulliner, England“ a pedály jsou vyrobeny z odvrtávaného hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středová loketní opěra ukrývá chladničku na dvě lahve sektu

A nyní ke slibovaným „sportovním“ genům. Ty jsou na palubě vozu zastoupeny prakticky pouze přeprogramovaným elektronickým řízením adaptivního pérování, řízení, stabilizace a dalších soustav sdružených v rámci systému Drive Dynamics Control. Ten dostal nový jízdní režim Sport, který vozu údajně zajistí „lepší stabilitu a ovladatelnost a přesnější řízení, aniž by tím utrpěla úroveň jízdního komfortu“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nic nezměnilo, novinka zůstává poháněna vidlicovým osmiválcem s tradičním objemem 6,75 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel a výkonem 512 koní (377 kW), který Bentley Mulsanne rozjede až na 296 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,1 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové střešní okno bude k dispozici také pro "standardní" verze modelu Mulsanne

Spolu s edicí Mulsanne Mulliner Driving Specification značka Bentley v Ženevě představí také několik novinek pro výchozí řadu Mulsanne. Patří mezi ně například speciální, elektricky ovládaná chladnička na šampaňské ukrytá ve středové konzoli mezi zadními sedadly a doplněná ručně vyráběnými křišťálovými skleničkami nebo rozměrné skleněné střešní okno nad předními sedadly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků