Bentley Mulsanne v nové „řidičské“ sérii z dílen Mullineru

Na loňském autosalonu v Ženevě Bentley představil svůj zcela nový sedan Mulsanne. Letos na stejném místě zazáří nová série s plným názvem Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification.

Jméno kdysi slavné britské karosárny Mulliner, jež se v poslední době objevovalo pouze v programu nadstandardních prvků nabízených pro vozy Bentley, se vrací v plném lesku na výsluní. Automobilka Bentley totiž pro nadcházející autosalon v Ženevě připravila premiéru speciální edice Mulliner Driving Specification odvozené z nového sedanu Bentley Mulsanne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification

Podle tvrzení špiček značky Bentley, jež patří do impéria VW Group, je série Mulliner Driving Specification zaměřena na zákazníky, kteří hledají „sportovní vzhled, pocit a náturu“. Přesto nijak výraznou proměnu osobnosti nečekejte, neboť úprav je na autě až trestuhodně málo.

Bentley Mulsanne: šlechtic na kolech na prvním pořádném jízdním videu

Bentley Mulsanne: šlechtic na kolech na prvním pořádném jízdním videu

Kola dělají auto, to je známá věc, a na Mulsanne Mulliner Driving Specification se kromě nich zvenčí neudálo prakticky nic významného. Novinka disponuje robustními, jedenadvacetipalcovými litými ráfky obouvajícími nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 265/40 ZR21. K mání budou v řadě druhů barevných odstínů (na snímcích vidíme povrch leštěný do vysokého lesku).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se nová série od základního provedení sedanu Bentley Mulsanne liší pouze v detailech

Ve spodní části předních blatníků najdeme zdobné chromované mřížky ventilačních otvorů s vylisovaným nápisem Mulliner, čímž soubor exteriérových úprav edice Mulliner Driving Specification prakticky končí. Více změn si všimneme v interiéru vozu směřovaném k ještě opulentnější dávce luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sérii Mulliner Driving Specification provází příkladná péče o detaily

Prostor pro posádku je do nejmenších detailů čalouněn pravou, kontrastním stehováním zdobenou kůží špičkové kvality, jež na středech sedadel a dveřních obkladů nese prošívaný „diamantový“ vzor. Boční prahy jsou zdobeny plaketami s nápisy „Handcrafted by Bentley Mulliner, England“ a pedály jsou vyrobeny z odvrtávaného hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středová loketní opěra ukrývá chladničku na dvě lahve sektu

A nyní ke slibovaným „sportovním“ genům. Ty jsou na palubě vozu zastoupeny prakticky pouze přeprogramovaným elektronickým řízením adaptivního pérování, řízení, stabilizace a dalších soustav sdružených v rámci systému Drive Dynamics Control. Ten dostal nový jízdní režim Sport, který vozu údajně zajistí „lepší stabilitu a ovladatelnost a přesnější řízení, aniž by tím utrpěla úroveň jízdního komfortu“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nic nezměnilo, novinka zůstává poháněna vidlicovým osmiválcem s tradičním objemem 6,75 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel a výkonem 512 koní (377 kW), který Bentley Mulsanne rozjede až na 296 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,1 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové střešní okno bude k dispozici také pro "standardní" verze modelu Mulsanne

Spolu s edicí Mulsanne Mulliner Driving Specification značka Bentley v Ženevě představí také několik novinek pro výchozí řadu Mulsanne. Patří mezi ně například speciální, elektricky ovládaná chladnička na šampaňské ukrytá ve středové konzoli mezi zadními sedadly a doplněná ručně vyráběnými křišťálovými skleničkami nebo rozměrné skleněné střešní okno nad předními sedadly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků