Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Dost bylo tajností. Nový „Velký Bentley“ je zde, a to pod staronovým označením Mulsanne. Čím se pokusí překonat Phantom od „Rollsu”?

Neoficiální premiéru si podle plánu novinka Bentley odbyla na renomované soutěži elegance Pebble Beach Concours D'Elegance v kalifornském Monterey, což bylo jistě více než důstojné místo pro prezentaci nové vlajkové lodi. Na jevišti se zde nový Mulsanne představil po boku slavného osmilitrového vozu W. O. Bentleye z roku 1930, jenž byl posledním velkým vozem značky navrženým a vyráběným pod vlastní střechou (současná řada Continental totiž sdílí některé díly a skupiny s jinými typy mateřského koncernu Volkswagen Group). Tedy až do včerejška.

Nový Mulsanne přichází po osmi desetiletích jako zcela originální konstrukce aspirující na nejvyšší současné cíle ve světě luxusního cestování. Navržen byl v britském Crewe, kde se bude od příštího roku rovněž vyrábět, a sice v jedné z nejmodernějších továren na světě. Drobnou vadou na „čisté kráse“ tak může být jen Dr. Franz - Josef Paefgen, který je dnes nejvyšším mužem značky Bentley a v Monterey nový typ Mulsanne představil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývojový tým pracoval pod taktovkou Dirka van Braeckela a vytvořil mohutný cestovní automobil, jenž v sobě spojuje historická témata, ovšem v čistě moderní interpretaci. Důraz na sportovní tradici se zračí nejen v nově stylizovaném emblému letícího písmena B na chladiči, ale především ve výběru staronového označení Mulsanne, jež odkazuje na slavnou, stejnojmennou pravoúhlou zatáčku starého okruhu Le Mans.

Právě tam se vozům Bentley kdysi podařilo vydobít celkem šest vítězství. Bentley 8-litre se světu představil v roce 1930 na londýnském autosalonu a veřejnost byla ohromena. Vůz jezdil až 160 km/h a představoval jeden z nejvýkonnějších sportovně cestovních vozů své doby. Během let 1930 a 1931 vznikla jen stovka těchto jedinečných a dnes vysoce ceněných automobilů. Není přitom divu, že se konstruktéři nového modelu Mulsanne nechali inspirovat ideou právě tohoto legendárního typu.

Nový Bentley Mulsanne se v oficiální premiéře představí letos ve Frankfurtu jako model 2011 a půjde o přímou konkurenci pro Rolls-Royce Phantom. Technické detaily se dozvíme právě ve Frankfurtu, zatím je tedy jisté, že Mulsanne dostane osmiválec, jenž vzniknul kompletní přestavbou legendární pohonné jednotky s objemem 6,75 l.

Na další podrobnosti o britské novince si ale ještě budeme muset počkat. Snad ne celý další měsíc, který zbývá do startu frankfurtského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky