Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Dost bylo tajností. Nový „Velký Bentley“ je zde, a to pod staronovým označením Mulsanne. Čím se pokusí překonat Phantom od „Rollsu”?

Neoficiální premiéru si podle plánu novinka Bentley odbyla na renomované soutěži elegance Pebble Beach Concours D'Elegance v kalifornském Monterey, což bylo jistě více než důstojné místo pro prezentaci nové vlajkové lodi. Na jevišti se zde nový Mulsanne představil po boku slavného osmilitrového vozu W. O. Bentleye z roku 1930, jenž byl posledním velkým vozem značky navrženým a vyráběným pod vlastní střechou (současná řada Continental totiž sdílí některé díly a skupiny s jinými typy mateřského koncernu Volkswagen Group). Tedy až do včerejška.

Nový Mulsanne přichází po osmi desetiletích jako zcela originální konstrukce aspirující na nejvyšší současné cíle ve světě luxusního cestování. Navržen byl v britském Crewe, kde se bude od příštího roku rovněž vyrábět, a sice v jedné z nejmodernějších továren na světě. Drobnou vadou na „čisté kráse“ tak může být jen Dr. Franz - Josef Paefgen, který je dnes nejvyšším mužem značky Bentley a v Monterey nový typ Mulsanne představil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývojový tým pracoval pod taktovkou Dirka van Braeckela a vytvořil mohutný cestovní automobil, jenž v sobě spojuje historická témata, ovšem v čistě moderní interpretaci. Důraz na sportovní tradici se zračí nejen v nově stylizovaném emblému letícího písmena B na chladiči, ale především ve výběru staronového označení Mulsanne, jež odkazuje na slavnou, stejnojmennou pravoúhlou zatáčku starého okruhu Le Mans.

Právě tam se vozům Bentley kdysi podařilo vydobít celkem šest vítězství. Bentley 8-litre se světu představil v roce 1930 na londýnském autosalonu a veřejnost byla ohromena. Vůz jezdil až 160 km/h a představoval jeden z nejvýkonnějších sportovně cestovních vozů své doby. Během let 1930 a 1931 vznikla jen stovka těchto jedinečných a dnes vysoce ceněných automobilů. Není přitom divu, že se konstruktéři nového modelu Mulsanne nechali inspirovat ideou právě tohoto legendárního typu.

Nový Bentley Mulsanne se v oficiální premiéře představí letos ve Frankfurtu jako model 2011 a půjde o přímou konkurenci pro Rolls-Royce Phantom. Technické detaily se dozvíme právě ve Frankfurtu, zatím je tedy jisté, že Mulsanne dostane osmiválec, jenž vzniknul kompletní přestavbou legendární pohonné jednotky s objemem 6,75 l.

Na další podrobnosti o britské novince si ale ještě budeme muset počkat. Snad ne celý další měsíc, který zbývá do startu frankfurtského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků