Bentley Mulsanne: Phantomobijec detailněji

Bentley podrobněji představil svoji zbraň namířenou především proti svému někdejšímu sourozenci, značce Rolls-Royce.

Zcela nový model Mulsanne připravovaný pro rok 2011 slavil svoji předpremiéru na tradiční soutěži elegance v Pebble Beach, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Nyní se plně představuje na autosalonu ve Frankfurtu a to si nesporně žádá doplnění nových informací i fotografií.

Vzhledem k exkluzivitě se nelze divit tomu, že konkrétní vůz řady Mulsanne bude vznikat plných osm týdnů, a to s převahou ruční práce. Design karosérie je kombinací impozantní robustnosti, klasických prvků včetně přídě s odkazem na typ S z padesátých let a moderních proporcí. Zachován byl typický tvar chladiče, a to včetně zasouvacího znaku ve tvaru letícího písmene B, jenž se ale bude dodávat za příplatek. Dojem sportovních ambicí podporují ráfky s průměrem dvacet, na přání pak jedenadvacet palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový automobil si pochopitelně žádá odpovídající pohonnou jednotku. V případě nového modelu Mulsanne se jedná o zásadně modenrizovaný osmiválec s tradičním objemem 6,75 l, který však v rámci omlazovací kúry obdržel i proměnné časování ventilů a další technologie zaměřené na snížení spotřeby. Soustava ovládání ventilů v běžných provozních podmínkách jednoduše zavírá ventily čtyř z osmi válců a v podstatě je dočasně vyřazuje z provozu. Ano, není to nic nového pod sluncem. Nově byly zkonstruovány písty, ojnice a klikový hřídel, jež mají přispět ke snížení tření a zrychlení reakcí na pokyny plynového pedálu. Výsledkem je výkon 505 koní (370 kW), přičemž točivý moment má vrcholit již při 1 800 ot./min., což je u atmosféricky plněného motoru znamenitá hodnota. Výkon se na zadní kola přenáši skrze osmistupňovou převodovku značky ZF s možností řazení pomocí páček na volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zcela nově byl navržen podvozek, přičemž jeho moderní technologie zůstanou pro typ Mulsanne exkluzívní. Jednotlivé prvky jsou v porovnání s dosavadními vozy značky lehčí a tužší, což má zlepšit jízdní komfort i stabilitu. O pérování se stará nový pneumatický systém kombinovaný s tlumiči s plynule proměnnou charakteristikou. Mezi jeho výhody patří stavitelná světlá výška v závislosti na provozních podmínkách a rychlosti. Soustava Drive Dynamics Control se ovládá otočným spínačem uloženým vedle voliče automatické převodovky a lze volit z režimů Bentley, Sport a Comfort, jež obsahují přesné odladění pérování a dalších řídicích systémů. Čtvrtá poloha s označením Custom pak řidiči skrze vestavěný multimediální systém umožní nastavit jednotlivé prvky k jeho plné spokojenosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nebyl by to správný Bentley, kdyby si jej zákazník nemohl přizpůsobit svému vkusu. Díky tomu lze Mulsanne objednat v jednom ze 114 barevných odstínů, jež sahají od podivných tradičních barev přes speciální saténové a perleťové povrchy až po dvoutónové kombinace. Podobně rozsáhlá je též paleta nejrůznějších obkladových materiálů používaných k čalounění interiéru včetně rozličných dřevěných dýh a kožených potahů, jež se dodávají v čtyřiadvaceti základních odstínech. Kůže je zpracovávána podle tradičních technologií, takže vůz svoji posádku hýčká i hutným pachem typickým pro vozy z počátku dvacátého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Blíže k současnosti nás však přiváději moderní elektronické vymoženosti, jež jsou však ve voze rafinovaně ukryty tak, aby na první pohled nerušily dojem. Seznam je široký, zmíníme proto jen pevný datový disk pro navigaci a zábavní systémy s objemem 40 GB, osmipalcový monitor, konektivitu přes Bluetooth nebo dvacetireproduktorovou audiosoustavu Naim. Ačkoli nový Mulsanne zřetelně připomíná to nejlepší z historie značky, jedná se o skvost moderních technologií, který pravděpodobně nabídne jízdní zážitky na špici současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků