Bentley Mulsanne Diamond: na počest Jejího Veličenstva

U nás to zní jako výrok z pohádky, v Albionu však jako racionální konstatování skutečnosti.

Automobilka Bentley, součást německého koncernu VW Group, v poslední době citelným způsobem „tlačí“ svůj prestižní sedan Bentley Mulsanne představený neoficiálně v roce 2009 na soutěži elegance v kalifornském Monterey. Důkazem toho se staly také omezené edice Bentley Mulsanne Theater/iPad a Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification představené na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne Diamond Jubilee bude představen v Pekingu
 

Zřejmě jen málokterý Číňan tuší, že existuje nějaká Velká Británie s nějakou královnou Alžbětou II. v čele. Přesto právě na nadcházejícím autosalonu v Pekingu hodlá automobilka Bentley představit limitovanou edici sedanu Mulsanne Diamond Jubilee připomínající britskou královnu Alžbětu II., jež letos slaví 60 let na trůnu commonwealthu čítajícího 16 zemí světa.

Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Vozů Bentley Mulsanne Diamond Jubilee vznikne přesně šest desítek, vždy jeden za každý rok vlády Jejího Veličenstva. Volba čínské metropole coby místa světové premiéry nebyla nijak náhodná. Čína se totiž stala největším odbytištěm automobilky Bentley, která zde za první pololetí letošního roku zaznamenala prodej 1 664 vozů, což znamená meziroční nárůst o plných 85 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Originál z vozů série Mulsanne Diamond Jubileedělají především specifické emblémy
 

Ale zpět k samotné novince Bentley Mulsanne Diamond Jubilee, kterou připravilo oddělení Mulliner. Ta se zvenčí vyznačuje speciálním lakováním karoserie kombinovaným s černou střechou či emblémy „B“ na posledních sloupcích, uvnitř pak rozšířenou škálou standardní výbavy a zlatými nápisy Diamond Jubilee doplněnými symbolicky pojatými kresbami královského kočáru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí zůstává luxusní interiér

Na pohonné jednotce se nic nezměnilo. Pod přední kapotou se tedy skrývá osmiválec s objemem 6,75 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který dosahuje výkonu 512 koní (377 kW) a točivého momentu 1 020 Nm již při 1 750 ot./min., který se skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF přenáší na kola zadní nápravy. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků