Bentley Mulsanne Diamond: na počest Jejího Veličenstva

U nás to zní jako výrok z pohádky, v Albionu však jako racionální konstatování skutečnosti.

Automobilka Bentley, součást německého koncernu VW Group, v poslední době citelným způsobem „tlačí“ svůj prestižní sedan Bentley Mulsanne představený neoficiálně v roce 2009 na soutěži elegance v kalifornském Monterey. Důkazem toho se staly také omezené edice Bentley Mulsanne Theater/iPad a Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification představené na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne Diamond Jubilee bude představen v Pekingu
 

Zřejmě jen málokterý Číňan tuší, že existuje nějaká Velká Británie s nějakou královnou Alžbětou II. v čele. Přesto právě na nadcházejícím autosalonu v Pekingu hodlá automobilka Bentley představit limitovanou edici sedanu Mulsanne Diamond Jubilee připomínající britskou královnu Alžbětu II., jež letos slaví 60 let na trůnu commonwealthu čítajícího 16 zemí světa.

Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Vozů Bentley Mulsanne Diamond Jubilee vznikne přesně šest desítek, vždy jeden za každý rok vlády Jejího Veličenstva. Volba čínské metropole coby místa světové premiéry nebyla nijak náhodná. Čína se totiž stala největším odbytištěm automobilky Bentley, která zde za první pololetí letošního roku zaznamenala prodej 1 664 vozů, což znamená meziroční nárůst o plných 85 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Originál z vozů série Mulsanne Diamond Jubileedělají především specifické emblémy
 

Ale zpět k samotné novince Bentley Mulsanne Diamond Jubilee, kterou připravilo oddělení Mulliner. Ta se zvenčí vyznačuje speciálním lakováním karoserie kombinovaným s černou střechou či emblémy „B“ na posledních sloupcích, uvnitř pak rozšířenou škálou standardní výbavy a zlatými nápisy Diamond Jubilee doplněnými symbolicky pojatými kresbami královského kočáru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí zůstává luxusní interiér

Na pohonné jednotce se nic nezměnilo. Pod přední kapotou se tedy skrývá osmiválec s objemem 6,75 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který dosahuje výkonu 512 koní (377 kW) a točivého momentu 1 020 Nm již při 1 750 ot./min., který se skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF přenáší na kola zadní nápravy. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků