Bentley Mulsanne Diamond: na počest Jejího Veličenstva

U nás to zní jako výrok z pohádky, v Albionu však jako racionální konstatování skutečnosti.

Automobilka Bentley, součást německého koncernu VW Group, v poslední době citelným způsobem „tlačí“ svůj prestižní sedan Bentley Mulsanne představený neoficiálně v roce 2009 na soutěži elegance v kalifornském Monterey. Důkazem toho se staly také omezené edice Bentley Mulsanne Theater/iPad a Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification představené na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne Diamond Jubilee bude představen v Pekingu
 

Zřejmě jen málokterý Číňan tuší, že existuje nějaká Velká Británie s nějakou královnou Alžbětou II. v čele. Přesto právě na nadcházejícím autosalonu v Pekingu hodlá automobilka Bentley představit limitovanou edici sedanu Mulsanne Diamond Jubilee připomínající britskou královnu Alžbětu II., jež letos slaví 60 let na trůnu commonwealthu čítajícího 16 zemí světa.

Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Vozů Bentley Mulsanne Diamond Jubilee vznikne přesně šest desítek, vždy jeden za každý rok vlády Jejího Veličenstva. Volba čínské metropole coby místa světové premiéry nebyla nijak náhodná. Čína se totiž stala největším odbytištěm automobilky Bentley, která zde za první pololetí letošního roku zaznamenala prodej 1 664 vozů, což znamená meziroční nárůst o plných 85 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Originál z vozů série Mulsanne Diamond Jubileedělají především specifické emblémy
 

Ale zpět k samotné novince Bentley Mulsanne Diamond Jubilee, kterou připravilo oddělení Mulliner. Ta se zvenčí vyznačuje speciálním lakováním karoserie kombinovaným s černou střechou či emblémy „B“ na posledních sloupcích, uvnitř pak rozšířenou škálou standardní výbavy a zlatými nápisy Diamond Jubilee doplněnými symbolicky pojatými kresbami královského kočáru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí zůstává luxusní interiér

Na pohonné jednotce se nic nezměnilo. Pod přední kapotou se tedy skrývá osmiválec s objemem 6,75 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který dosahuje výkonu 512 koní (377 kW) a točivého momentu 1 020 Nm již při 1 750 ot./min., který se skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF přenáší na kola zadní nápravy. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků