Bentley Mulsanne: další detaily jsou venku

V Ženevě se celému světu oficiálně představil superluxusní sedan Mulsanne. A lidé od Bentley nám k němu řekli ještě více než dosud.

Možná si říkáte, že přicházet nyní s článkem o Bentley Mulsanne je trochu nepatřičné. Vždyť vůz jsme vám poprvé představili již loni v srpnu a v září vám jej přiblížili ještě podrobněji. Od prosince navíc známe i jeho základní cenu. Mohlo by se zdát, že už není co dodat, ale pokud si předchozí články pozorně přečtěte, zjistíte, že v nich spousta informací stále chybí. Bentley je jednoduše nedalo k dispozici, a tak jsme mohli jen doufat, že po ženevském představení bude lépe.

A vskutku, jindy nepříliš sdílná automobilka nás tentokrát doslova zahrnula informacemi, z nichž ale doplníme pouze ty nové, důležité a zajímavé. S ohledem na závodní tradici značky Bentley začneme pohonnou jednotkou a jízdními výkony modelu Mulsanne. Pod jeho dlouhou kapotou najdeme podélně uložený zážehový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním a celohliníkovou konstrukcí. Při tradičním objemu 6 750 ccm dosahuje výkonu 512 koní (377 kW) při 4 200 ot./min. a točivý moment vrcholí úctyhodnou hodnotou 1 020 Nm již při 1 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Výkon je přenášem skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF s možností ručního řazení páčkami pod volantem na kola zadní nápravy. Díky tomu Mulsanne s pohotovostní hmotností 2 585 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s a na 160 km/h za 11,5 s a dosáhne rychlosti 296 km/h. Průměrná spotřeba má činit 16,9 l/100 km a emise CO2 jsou 393 g/km.

Nový Bentley je dlouhý 5 575 mm, široký plných 1 926 mm (a to při sklopených zrcátkách!) a vysoký 1 521 mm. Podvozek se může pochlubit rozvorem 3 266 mm, rozchodem kol vpředu/vzadu 1 615/1 652 mm a standardními pneumatikami o rozměru 265/45 ZR 20 (na přání se bude dodávat obutí s rozměrem 265/40 ZR 21).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ale těmito vesměs oslnivými hodnotami příběh teprve začíná. Produkce tohoto exkluzivního modelu má totiž svůj skutečný začátek až tam, kde ostatní automobilky končí. Výroba konkrétního vozu má trvat plných 340 hodin, přičemž polovinu z této doby zabere ruční příprava interiéru (jen obšití volantu trvá 15 hodin). Na palubě najdeme kromě jiného multimediální systém s pevným diskem 60 GB, osmipalcovým monitorem na palubní desce, soustavou čtrnácti reproduktorů a všestrannou konektivitou. Kožené čalounění je k dispozici ve čtyřiadvaceti odstínech, vybírat lze také z třiadvaceti barev bezpečnostních pásů, ladit k nim lze různé druhy dřevěného dýhování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O komfortní svezení se stará elektrické ovládání předních i zadních sedadel (12 směrů vpředu, 8 směrů vzadu) nebo čtyřzónová klimatizace. Podvozek je opatřen soustavou CDC (Continuous Damping Control) s automatickou regulací světlé výšky a tuhosti tlumení s možností volby z přednastavených režimů. Brzdové kotouče jsou dvoudílné (ocelové disky s hliníkovými náboji) a mají rozměry 400 x 38 mm vpředu a 370 x 30 mm vzadu.

Pokud vás to všechno bere u srdce, nezbývá než si připravit nějakých 7 milionů Kč a vyrazit na nákupy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků