Bentley Mulsanne: další detaily jsou venku

V Ženevě se celému světu oficiálně představil superluxusní sedan Mulsanne. A lidé od Bentley nám k němu řekli ještě více než dosud.

Možná si říkáte, že přicházet nyní s článkem o Bentley Mulsanne je trochu nepatřičné. Vždyť vůz jsme vám poprvé představili již loni v srpnu a v září vám jej přiblížili ještě podrobněji. Od prosince navíc známe i jeho základní cenu. Mohlo by se zdát, že už není co dodat, ale pokud si předchozí články pozorně přečtěte, zjistíte, že v nich spousta informací stále chybí. Bentley je jednoduše nedalo k dispozici, a tak jsme mohli jen doufat, že po ženevském představení bude lépe.

A vskutku, jindy nepříliš sdílná automobilka nás tentokrát doslova zahrnula informacemi, z nichž ale doplníme pouze ty nové, důležité a zajímavé. S ohledem na závodní tradici značky Bentley začneme pohonnou jednotkou a jízdními výkony modelu Mulsanne. Pod jeho dlouhou kapotou najdeme podélně uložený zážehový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním a celohliníkovou konstrukcí. Při tradičním objemu 6 750 ccm dosahuje výkonu 512 koní (377 kW) při 4 200 ot./min. a točivý moment vrcholí úctyhodnou hodnotou 1 020 Nm již při 1 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Výkon je přenášem skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF s možností ručního řazení páčkami pod volantem na kola zadní nápravy. Díky tomu Mulsanne s pohotovostní hmotností 2 585 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s a na 160 km/h za 11,5 s a dosáhne rychlosti 296 km/h. Průměrná spotřeba má činit 16,9 l/100 km a emise CO2 jsou 393 g/km.

Nový Bentley je dlouhý 5 575 mm, široký plných 1 926 mm (a to při sklopených zrcátkách!) a vysoký 1 521 mm. Podvozek se může pochlubit rozvorem 3 266 mm, rozchodem kol vpředu/vzadu 1 615/1 652 mm a standardními pneumatikami o rozměru 265/45 ZR 20 (na přání se bude dodávat obutí s rozměrem 265/40 ZR 21).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ale těmito vesměs oslnivými hodnotami příběh teprve začíná. Produkce tohoto exkluzivního modelu má totiž svůj skutečný začátek až tam, kde ostatní automobilky končí. Výroba konkrétního vozu má trvat plných 340 hodin, přičemž polovinu z této doby zabere ruční příprava interiéru (jen obšití volantu trvá 15 hodin). Na palubě najdeme kromě jiného multimediální systém s pevným diskem 60 GB, osmipalcovým monitorem na palubní desce, soustavou čtrnácti reproduktorů a všestrannou konektivitou. Kožené čalounění je k dispozici ve čtyřiadvaceti odstínech, vybírat lze také z třiadvaceti barev bezpečnostních pásů, ladit k nim lze různé druhy dřevěného dýhování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O komfortní svezení se stará elektrické ovládání předních i zadních sedadel (12 směrů vpředu, 8 směrů vzadu) nebo čtyřzónová klimatizace. Podvozek je opatřen soustavou CDC (Continuous Damping Control) s automatickou regulací světlé výšky a tuhosti tlumení s možností volby z přednastavených režimů. Brzdové kotouče jsou dvoudílné (ocelové disky s hliníkovými náboji) a mají rozměry 400 x 38 mm vpředu a 370 x 30 mm vzadu.

Pokud vás to všechno bere u srdce, nezbývá než si připravit nějakých 7 milionů Kč a vyrazit na nákupy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků