Bentley Mulsanne: další detaily jsou venku

V Ženevě se celému světu oficiálně představil superluxusní sedan Mulsanne. A lidé od Bentley nám k němu řekli ještě více než dosud.

Možná si říkáte, že přicházet nyní s článkem o Bentley Mulsanne je trochu nepatřičné. Vždyť vůz jsme vám poprvé představili již loni v srpnu a v září vám jej přiblížili ještě podrobněji. Od prosince navíc známe i jeho základní cenu. Mohlo by se zdát, že už není co dodat, ale pokud si předchozí články pozorně přečtěte, zjistíte, že v nich spousta informací stále chybí. Bentley je jednoduše nedalo k dispozici, a tak jsme mohli jen doufat, že po ženevském představení bude lépe.

A vskutku, jindy nepříliš sdílná automobilka nás tentokrát doslova zahrnula informacemi, z nichž ale doplníme pouze ty nové, důležité a zajímavé. S ohledem na závodní tradici značky Bentley začneme pohonnou jednotkou a jízdními výkony modelu Mulsanne. Pod jeho dlouhou kapotou najdeme podélně uložený zážehový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním a celohliníkovou konstrukcí. Při tradičním objemu 6 750 ccm dosahuje výkonu 512 koní (377 kW) při 4 200 ot./min. a točivý moment vrcholí úctyhodnou hodnotou 1 020 Nm již při 1 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Výkon je přenášem skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF s možností ručního řazení páčkami pod volantem na kola zadní nápravy. Díky tomu Mulsanne s pohotovostní hmotností 2 585 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s a na 160 km/h za 11,5 s a dosáhne rychlosti 296 km/h. Průměrná spotřeba má činit 16,9 l/100 km a emise CO2 jsou 393 g/km.

Nový Bentley je dlouhý 5 575 mm, široký plných 1 926 mm (a to při sklopených zrcátkách!) a vysoký 1 521 mm. Podvozek se může pochlubit rozvorem 3 266 mm, rozchodem kol vpředu/vzadu 1 615/1 652 mm a standardními pneumatikami o rozměru 265/45 ZR 20 (na přání se bude dodávat obutí s rozměrem 265/40 ZR 21).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ale těmito vesměs oslnivými hodnotami příběh teprve začíná. Produkce tohoto exkluzivního modelu má totiž svůj skutečný začátek až tam, kde ostatní automobilky končí. Výroba konkrétního vozu má trvat plných 340 hodin, přičemž polovinu z této doby zabere ruční příprava interiéru (jen obšití volantu trvá 15 hodin). Na palubě najdeme kromě jiného multimediální systém s pevným diskem 60 GB, osmipalcovým monitorem na palubní desce, soustavou čtrnácti reproduktorů a všestrannou konektivitou. Kožené čalounění je k dispozici ve čtyřiadvaceti odstínech, vybírat lze také z třiadvaceti barev bezpečnostních pásů, ladit k nim lze různé druhy dřevěného dýhování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O komfortní svezení se stará elektrické ovládání předních i zadních sedadel (12 směrů vpředu, 8 směrů vzadu) nebo čtyřzónová klimatizace. Podvozek je opatřen soustavou CDC (Continuous Damping Control) s automatickou regulací světlé výšky a tuhosti tlumení s možností volby z přednastavených režimů. Brzdové kotouče jsou dvoudílné (ocelové disky s hliníkovými náboji) a mají rozměry 400 x 38 mm vpředu a 370 x 30 mm vzadu.

Pokud vás to všechno bere u srdce, nezbývá než si připravit nějakých 7 milionů Kč a vyrazit na nákupy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků