Bentley má certifikát neutrální uhlíkové stopy. Bez odpustků by toho ale nedosáhlo

Vedení britské automobilky v Crewe se nyní pyšní certifikátem neutrální uhlíkové stopy. Bez zaplacení takzvaných „uhlíkových odpustků“ by se to ovšem nepodařilo.

Bentley oznamuje, že se stává první britskou luxusní automobilkou, která se může pyšnit certifikátem neutrální uhlíkové stopy. Přesněji se tedy jedná o továrnu a vedení v britském Crewe. Značku ocenila standardem uhlíkové neutrality PAS 2060 organizace Carbon Trust, která pomáhá velkým společnostem na cestě za snižováním produkce emisí.

Bentley odhalilo nový byznys. Vyrábí vlastní med, v Crewe zaměstnává na 120.000 včel

Bentley odhalilo nový byznys. Vyrábí vlastní med, v Crewe zaměstnává na 120.000 včel

Neutrální uhlíkové stopy a tedy nulového vypuštění škodlivých emisí při výrobě vozů chce do budoucna dosáhnout i sám Volkswagen. Pro menší značku jako Bentley je to ale samozřejmě jednodušší a automobilka svého certifikátu dosáhla například využíváním elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Veškerá elektřina, kterou tedy Bentley nyní v Crewe používá, pochází buď z jeho vlastních solárních panelů, nebo od dodavatelů, jejichž zdroje jsou ověřeny jako „zelené“. Nad hlavním parkovištěm továrny se od letošního roku nachází zastřešení s celkem 10.000 solárními panely. Dalších 20.815 panelů již Bentley používalo dříve na střeše výrobních hal.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Samozřejmě, při samotné výrobě automobilů Bentley stále vypouští emise do ovzduší. Zajištění certifikátu PAS 2060 tedy oficiálně dosáhlo i nakoupením emisních kreditů či takzvaných „odpustků“, jimiž Bentley kompenzuje vyprodukované emise. Nakoupené kredity Carbon Trust nezávisle ověřil a obnos zaplacený automobilkou tedy poputuje na významné environmentální projekty a programy snižování CO₂.

Kromě těchto kroků nyní Bentley podobně jako ostatní značky míří směrem k elektrifikaci své modelové nabídky. První čistě elektrické Bentley se má objevit na trhu v roce 2025 a do té doby se značka zaměří na hybridní ústrojí, která chce do roku 2023 nabízet v každém svém modelu.

Galerie doplněna o Bentley Bentayga Hybrid.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 60 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků