Bentley má certifikát neutrální uhlíkové stopy. Bez odpustků by toho ale nedosáhlo

Vedení britské automobilky v Crewe se nyní pyšní certifikátem neutrální uhlíkové stopy. Bez zaplacení takzvaných „uhlíkových odpustků“ by se to ovšem nepodařilo.

Bentley oznamuje, že se stává první britskou luxusní automobilkou, která se může pyšnit certifikátem neutrální uhlíkové stopy. Přesněji se tedy jedná o továrnu a vedení v britském Crewe. Značku ocenila standardem uhlíkové neutrality PAS 2060 organizace Carbon Trust, která pomáhá velkým společnostem na cestě za snižováním produkce emisí.

Bentley odhalilo nový byznys. Vyrábí vlastní med, v Crewe zaměstnává na 120.000 včel

Bentley odhalilo nový byznys. Vyrábí vlastní med, v Crewe zaměstnává na 120.000 včel

Neutrální uhlíkové stopy a tedy nulového vypuštění škodlivých emisí při výrobě vozů chce do budoucna dosáhnout i sám Volkswagen. Pro menší značku jako Bentley je to ale samozřejmě jednodušší a automobilka svého certifikátu dosáhla například využíváním elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Veškerá elektřina, kterou tedy Bentley nyní v Crewe používá, pochází buď z jeho vlastních solárních panelů, nebo od dodavatelů, jejichž zdroje jsou ověřeny jako „zelené“. Nad hlavním parkovištěm továrny se od letošního roku nachází zastřešení s celkem 10.000 solárními panely. Dalších 20.815 panelů již Bentley používalo dříve na střeše výrobních hal.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Samozřejmě, při samotné výrobě automobilů Bentley stále vypouští emise do ovzduší. Zajištění certifikátu PAS 2060 tedy oficiálně dosáhlo i nakoupením emisních kreditů či takzvaných „odpustků“, jimiž Bentley kompenzuje vyprodukované emise. Nakoupené kredity Carbon Trust nezávisle ověřil a obnos zaplacený automobilkou tedy poputuje na významné environmentální projekty a programy snižování CO₂.

Kromě těchto kroků nyní Bentley podobně jako ostatní značky míří směrem k elektrifikaci své modelové nabídky. První čistě elektrické Bentley se má objevit na trhu v roce 2025 a do té doby se značka zaměří na hybridní ústrojí, která chce do roku 2023 nabízet v každém svém modelu.

Galerie doplněna o Bentley Bentayga Hybrid.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků