Bentley, Lamborghini a Seat: tři zlobivé děti

37 komentářů

standa.t
12. března • 11:20

Teda ne, že bych letos uvažoval o autě typu Bentley, nebo Lamborghini, ale tyhle dvě kdysi věhlasný značky až moc na můj vkus smrdí folxvágnem, zrovna tak, jako Porsche. VW se může snažit jak chce, ale pořád má image značky, co vyrábí lidová auta - auta pro chudý. Obdivuju úspěchy VW, kam až to s Hitlerovo broukem dotáhli, ale VW má pro řadu lidí stejnou image, jako třeba KIA, Dacia, nebo další značky - neznačky.
Takže pokud bych se měl rozhodnout mezi Rols-Royce, nebo Bentley, vezmu si RR a místo Lamba radši Ferrari, právě kvůli tomu propojení s VW
Svádět ty propady na krizi je asi nesmysl, protože prodeje prudce klesaly už před ní, takže podle mne je příčinou z velký části zkažená image způsobená vlastnictvím VW

Toper
12. března • 11:33

Člověče, kam ty na ty moudra chodíš? :-DVW je prý auto prochudé, ano? A proč se tady téměř pod každým článkem objevují nářky, jak jsou ty VW drahé? A že by lidé vnímali značku nějak podřadně? To možná pár rádobyodborníků na diskuzích se snaží hlásat tento blud, který je spíše obrazem jejich ubohé nenávisti k úspěchu VW.
Úroveň VW je přímo úměrná nabídce modelů, motorizací a možnosti individualizace. Je to nejsilnější mainstreamová značka. Nad ní je už prakticky jen prémie plus několik dalších, kteří do ni směřují. Všichni ostatní se VW dívají na záda a s velkým odstupem.Bentley i Lamborghini VW postavil na nohy a prakticky zachránil. To snad uzná každý, kdo se v autosvětě trošku orientuje. Lambo byl před příchodem VW obyčejný kazivý křáp s minimálními prodeji a až s příchodem Němců jeho úrověň razantně vzrostla a začalo být konkurenceschopné.
Za propady prodejů může především krize a následná recese v kombinaci se stěžejními trhy pro daný typ aut a jejich propadym, plus dobíhající zastaralé modely a nepřítomnost nových.
S žádnou "zkaženou imageí" to nemá vůbec nic společného. ;-)

standa.t
12. března • 18:24

"LIDOVÝ VŮZ" :-D mě osobně to nepřipadá vhodej název pro luxusní vozy. Proč je asi Phaeton takovej propadák?
Můj příspěvek jsi špatně pochopil - asi v zaslepení paranoiou - do tvýho lidovýho vozu jsem se rozhodně nenavážel, ani ti ho nezávidím, dokonce jsem úspěchy VW vysoce vyzdvihl.
S tímhle jménem se prostě nedá prodávat luxusní zboží

Toper
12. března • 19:53

VW jsem nikdy neměl, ani po něm netoužím.Phaeton je rozmar. VW tím ukazuje, že si to může dovolit a nijak se to nedotkne jeho stability, jinak by ho dávno zrušil.
Připadá ti Touareg málo luxusní? Nebo jeho prodeje jako malé? Jak jsem podotknul výše, napsal si hodně slov, ale s minimálními znalostmi a pádnými argumenty.

JardaK.
11. března • 17:38

Někde jsem tady četl, že Ferrari a Lamborghini je vyprodáno na rok dopředu, tak kde je u Lamba problém?

Toper
11. března • 18:10

Byla krize a ta dopadla citelně právě na luxusní segment. Teď to má šanci zase růst.

Petr
12. března • 20:27

Co to zase meles??? Na kategorii uxusnich vozu se krize projevila nejmene. Topere, nez neco napises, zkus nejdriv premyslet, prip. si overit fakta. Takhle si jiz tradicne za troubu.

Toper
12. března • 20:34

Než zase na mě začneš tupě útočit, tak se zamysli, proč měly značky asi prodejní propady?
Protože se nekupovaly. A proč se nekupovaly? Protože lidi neměli peníze. A proč neměli peníze? Protože byla krize/recese.

Petr
12. března • 22:45

Podivej se na prodejni cisla v luxusnim segmentu a pak sem napis znova a lip. Tve dojmy nemaji s realitou nic spolecneho. Nebo si snad myslis, ze lide, kteri kupuji auta v tomto segmentu diky krizy najednou zustali bez penez? Topere, ta vec, co mas na krku neslouzi pouze k prijmu potravy...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
12. března • 22:55

Zamysli se, a zkus mi odpovědět na otázku, proč jim klesly prodeje.
Nic jiného není potřeba zdůvodňovat. Pokud toho nejsi schopen, neměl si ani reagovat, protože sis chtěl asi opět, jen do někoho kopnout.

Petr
13. března • 8:28

Ty mas nejake psychicke problemy, ze furt vsechny podezrivas, ze te chteji napadat a kopat do tebe. S paranoidni psychozou uz dnes odbornici umeji hodne udelat. Zkus to, treba ti to pomuze. Podivej se na celkova cisla segmentu - ano rostl i v krizi.

Toper
13. března • 10:00

Péťo, vím že máš trošku pomalejší chápání a moc toho nevymyslíš, ale znovu ti zopakuji otázku, na kterou jsem se tě ptal. Zamysli se, a zkus mi odpovědět na otázku, proč jim klesly prodeje. Jestli luxusní segment celkově rostl, o to tu nejde a neptal jsem se na to.
Tak do toho.

Petr
14. března • 9:21

Unika ti, opet, kde vznikla tato diskuse - u tve vety "kriza dopadla na luxusni segment". Ted se z toho snazis vykroutit, ale moc ti to nejde, anebo si ani nepamatujes, co tady pises.

Toper
14. března • 12:59

Když nedovedeš odpovědět na jednoduchou otázku, nezapojuj se do diskuze.
Tahle otázka má totiž přímý vliv na mé reakce. Ale to ti očividně nedošlo.

Petr
14. března • 16:11

Hochu, ja se zapojil do diskuse pod tvym blabolem o diky krizy padajicim luxusnim segmentu. Pisu ti to uz podruhe a porad to nechapes?

Toper
14. března • 18:06

Když nechceš diskutovat a meleš si pořád dokola svůj monolog, nechápu, co lezeš do diskuze.Tak si poposedni, protože si asi sedíš na vedení.Ale v podstatě tě chápu. Znalosti minimální, takže ti nezbyde, než papouškovat nějakou globální teorii, která se ovšem nedá s úspěchem aplikovat na cokoli.

asdf
11. března • 19:00

dalsi tejden pryc a ty ses jeste neobesil??? praveze nejmensi dopad mela krize v luxusni kategorii, ale chtit alespon vseobecnej rozhled od hnupa...

Toper
11. března • 19:28

Aha, proto to všem padalo, co? Mimo jako obvykle.

Toper-Killer
11. března • 22:56

Toper, ty jsi takový vylízaný pako...nasedni do své fobie 1.2 Ho...To...Pojede a odjeď tak daleko, dokud to pojede (daleko nedojedeš, bohužel...)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
12. března • 9:15

Pěkně si se projevil, co tam máš dál? B-]

Brouk
11. března • 13:54

Zcela jednoduse. Ocekavam, ze na porade zazni navrh, aby se do Lamba zacal montovat 3.0TDI. Evropani prece chteji naftu.:-D

TomSq
11. března • 16:26

Radsej V12TDi. Ten krutak by mozno robil zazraky na takom Gallarde. Ale to je skor Sci-fi.

MP
11. března • 13:27

Vubec nechapu existenci znacky Seat. Ted chteji ze skodovky delat konkurenci korejskym vozum, komu bude pak delat konkurenci Seat? Cinskym vozum? Nebo mopedum?
VW by udelal svetu sluzbu, kdyby tu spanelskou zbytecnost zrusil. Bez zisku od zacatku, s ohyzdnymi auty, starou A4 a nesmyslnymi cenami. Slusna strategie.

Stefan
8. dubna • 12:52

tien smiesné malé skatulky zvané VW Fabia pre ludí do 170 cm tien nestoja za vela..hahahaB-]

Radek
11. března • 15:14

Seat mel konkurovat italum, jenze s tou nemeckou technikou to proste moc nejde, design se jim taky moc nevede, stejne ho jen zkopirovali od alfy a fiatu, k agilnosti italskych aut to ma daleko, a proc by si nekdo kupoval jejich nepodarenou kopii, kdyz si je muze koupit rovnou. A proc si kupovat nemeckou techniku v seatu, kdyz to same maji primo od VW nebo Skody. Seat by mel sanci, kdyby byl vyrazne levnejsi nez VW, Skoda aspon dela auta s velkym kufrem, ale seat je nemastny neslany. Neni divu, ze by VW chtel Alfu. Jenze ta by dopadla stejne jako Seat, takze k tomu doufam nedojde.

dochud
12. března • 15:43

Když už bych si měl koupit tu německou techniku, tak raději v Seatu, než šedivém předraženém VW. Jestli zvládneš sčítání, tak si porovnej ceny a výbavy toho nenáviděného Seatu a VW. A Ibiza je určitě hezčí než Fábia, a zrovna tak se mi líbí víc Exeo než A4 z níž vychází.

MP
11. března • 15:43

Tomu zameru rozumim, ale uz uplynula dost dlouha doba, aby si v Nemecku uvedomili, ze tahle vize je proste mrtva.
Vec typu Exeo je proste vrcholem zoufalstvi a nemohoucnosti.

Toper
11. března • 18:05

Dle mého by stačilo, pokud by razantně zapracovali na interiérech.
Externí design nemá Seat tak špatný, ale co je uvnitř, to je tragédie.

Chris
11. března • 19:22

No já mám zrovna to pomlouvané Exeo a interiér mi přijde OK.
U menších modelů je ale opravdu nepovedený. Na druhou stranu člověk by neměl dát na první dojem - třeba takovej Chevrolet Cruze na danou třídu (velikost LEONu) na první pohled uvnitř vypadá luxusně, ale na druhý pohled je kvalita materiálů a slícování HROZNÁ. Ale na fotkách to je cool.Exeo mi přišlo jako docela dobrá alternativa. Nechtěl jsem rozložitý koráb typu Superb či Mondeo, nechtěl jsem francouze (Laguna, C5) a Insignia mi přišla příšerně těžkopádná.
Navíc Seat díky tomu, že je docela v loji, tak je schopen dát velmi zajímavé slevy.
A že to je stará A4? No to je snad spíš dobře, než špatně, ne? Navíc rozdíly zde přeci jen jsou (je to spíš starší A4 po faceliftu a dílčí modernizaci) a na druhou stranu mezi jinými vozy koncernu (Octavia-Golf, Polo-Ibiza) je přeci také značná shoda.Z nižších modelů je podle mne Ibiza určitě lepší, než Fabia - tedy raději bych španělskou verzi, je hezčí, větší, modernější. Nebo samozřejmě Polo, ale to asi bude dražší.Co se týče platformy Golfu, tak Leon docela ujde, Altea je nesmysl a je hnusná, obludné Toledo snad už zabalili, Altea XXL (zejmána 4x4 či Freetrack) je podle mne relativně OK, ale je pravda, že Octavia Combi je hezčí (můj subj.názor). Superb sedan je podle mne ošklivější, než Exeo, u kombíků to je naopak.No a to je asi tak k Seatu vše. Na tom autu není nic špatného (kromě hnusých základních interiérů), technicky to prostě je koncern, často za velmi dobrou výprodejovou cenu.S Exeem se mi jezdí dobře. Samozřejmě nová A4 či BMW 3 by se mi líbily víc, jenže to už je za jinej peníz - reálně jsem to Exeo měl levněji, než bych pořídil Oktávku (ve srovnatelné výbavě/motorizaci). A jezdí se mi s tím dobře, prostě taková střední třída nepřerostlá do obludných rozměrů ala Superb a Mondeo - nevozím vzadu basketbalisty, takže jistá kompaktnost mi vyhovuje.www.arabamoto.com ... www.automobilesreview.com ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
11. března • 19:39

Exeo... tam toho moc španěláci pokazit nemohli. Proto je v interiéru spíš podobné Audi, než jakémukoli Seatu.
Ale jak píšeš, ty malé modely, ten interér - to je katastrofa.

Toper
11. března • 12:04

A o Bugatti se nemluví?

Pilot
11. března • 12:59

.. tak ta značka v zisku nebude asi nikdy ... ani to není její zaměr ...

Toper
11. března • 13:24

Bych netvrdil, že to není její záměr být v zisku. Spíš to asi nebude prioritou.
Mě by zajímaly počty prodaných kusů.

Pilot
11. března • 17:22

... u Bugatti je nejdůležitější prestiž a tradice .. U znovuzrození Bugatti stála touha jednoho starého pána obnovit, kdysi velmi slavnou značku .. a také mít nejrychlejší auto na světě ... a toto by ziskovost projektu zabila ... Pokud Lamborghini a Bentley mají problémy se ziskem .. pochybuji že ještě mnohem exluzivnější Bugatti bude na tom stejně, neřknu-li lépe ... Řekněme že Galiber by mohl tento fakt určitým způsobem změnit .. ale jaksik ticho po pěšině poslední dobou ...

Toper
11. března • 18:09

Bylo to obrovské sousto pro VW postavit od nuly takovou pecku, jakou je Veyron.
Teď mají vyvinutý fungující, spolehlivý a exkluzívní motor a vše kolem něj a montovat tuto obdobu do dalších/novějších modelů by snad nemuselo být tak nákladné. i když sám taky pochybuji, že by se do zisku mohli dostat v následujících deseti letech. Snad Galibier brzy přijde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
11. března • 19:10

Stvoření takové značky je samozřejmě nákladné, ale je možné ji taky v určité fázi prodat. Pak se všechno vrátí zpět. Movitých zájemců, kteří chtějí získat prestiž ve výrobě aut je stále dost. Určitě by bylo víc zájemců o koupi než v případě značky Seat. Ten měl strategicky pokrýt španělsko, ale to je momentálně v ......., takže tam žádný rozkvět vw nemůže čekat. Jinak prodeje seatu v evropě budou na úrovni různých šikmookých značek nebo severských značek a byla by asi chyba tu část trhu opustit. Přivést k zisku lze značku seat různě např. vyrábět místo ve španělsku v turecku nebo na slovensku.

EB
11. března • 12:46

Bugatti se prodava jak Duster...

Doporučujeme

Články odjinud