Bentley, Lamborghini a Seat: tři zlobivé děti

Není všechno zlato, co se třpytí, mohli by si říct u Volkswagenu. Včera a předevčírem jsme vás informovali o výborných výsledcích celé společnosti. Na výroční konferenci ve Wolfsburgu zaznělo, že rok 2010 byl „nejúspěšnějším rokem“ v historii – bylo prodáno 7,2 milionu vozů a provozní zisk činil 7,1 miliardy euro. Ovšem náladu v sále všem evidentně kazily tři značky: Bentley, Lamborghini a Seat.

Britský Bentley vykázal provozní ztrátu ve výši 245 milionů eur i přesto, že bylo prodáno 5117 vozů této značky, což představovalo nárůst o 11 procent. Lamborghini prožil černý rok, prodeje klesly o čtrnáct procent na 1302 vozů a příjmy poklesly o 10 milionů eur na 271 milionů eur. Španělský Seat se jen pomalu vzpamatovával z dopadů finanční krize, loni snížil provozní ztrátu o 28 milionů eur na 311 milionů eur, prodal 340 000 vozů, což představovalo jen nepatrný růst 0,8 procenta.

Podle nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna však mají všechny tři značky dobré vyhlídky. Bentley bude těžit ze stoupající poptávky po luxusních vozech v Číně a Indii, Seat se po 31 letech stal lídrem ve Španělsku a Lamborghini se rychle zotavuje.

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků