Bentley, Lamborghini a Seat: tři zlobivé děti

Není všechno zlato, co se třpytí, mohli by si říct u Volkswagenu. Včera a předevčírem jsme vás informovali o výborných výsledcích celé společnosti. Na výroční konferenci ve Wolfsburgu zaznělo, že rok 2010 byl „nejúspěšnějším rokem“ v historii – bylo prodáno 7,2 milionu vozů a provozní zisk činil 7,1 miliardy euro. Ovšem náladu v sále všem evidentně kazily tři značky: Bentley, Lamborghini a Seat.

Britský Bentley vykázal provozní ztrátu ve výši 245 milionů eur i přesto, že bylo prodáno 5117 vozů této značky, což představovalo nárůst o 11 procent. Lamborghini prožil černý rok, prodeje klesly o čtrnáct procent na 1302 vozů a příjmy poklesly o 10 milionů eur na 271 milionů eur. Španělský Seat se jen pomalu vzpamatovával z dopadů finanční krize, loni snížil provozní ztrátu o 28 milionů eur na 311 milionů eur, prodal 340 000 vozů, což představovalo jen nepatrný růst 0,8 procenta.

Podle nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna však mají všechny tři značky dobré vyhlídky. Bentley bude těžit ze stoupající poptávky po luxusních vozech v Číně a Indii, Seat se po 31 letech stal lídrem ve Španělsku a Lamborghini se rychle zotavuje.

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků