Bentley, Lamborghini a Seat: tři zlobivé děti

Není všechno zlato, co se třpytí, mohli by si říct u Volkswagenu. Včera a předevčírem jsme vás informovali o výborných výsledcích celé společnosti. Na výroční konferenci ve Wolfsburgu zaznělo, že rok 2010 byl „nejúspěšnějším rokem“ v historii – bylo prodáno 7,2 milionu vozů a provozní zisk činil 7,1 miliardy euro. Ovšem náladu v sále všem evidentně kazily tři značky: Bentley, Lamborghini a Seat.

Britský Bentley vykázal provozní ztrátu ve výši 245 milionů eur i přesto, že bylo prodáno 5117 vozů této značky, což představovalo nárůst o 11 procent. Lamborghini prožil černý rok, prodeje klesly o čtrnáct procent na 1302 vozů a příjmy poklesly o 10 milionů eur na 271 milionů eur. Španělský Seat se jen pomalu vzpamatovával z dopadů finanční krize, loni snížil provozní ztrátu o 28 milionů eur na 311 milionů eur, prodal 340 000 vozů, což představovalo jen nepatrný růst 0,8 procenta.

Podle nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna však mají všechny tři značky dobré vyhlídky. Bentley bude těžit ze stoupající poptávky po luxusních vozech v Číně a Indii, Seat se po 31 letech stal lídrem ve Španělsku a Lamborghini se rychle zotavuje.

 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků