Bentley Flying Spur V8 S svou silou překonává původní dvanáctiválec

Absolutním výkonem ještě nestačí, ale točivý moment už má motor V8 bi-turbo vyšší než původní jednotka 6.0 W12.
Seznam kapitol
  1. Bentley Flying Spur V8 S
  2. Fotogalerie: Bentley Flying Spur V8 S

Luxusní sedan Bentley Flying Spur dostal silnější motor, jméno V8 S, nové nastavení podvozku a několik optických změn včetně luxusnější výbavy a širšího seznamu příplatků. Novinka se představí na autosalonu v Ženevě a v nabídce se zařadí mezi modely V8 a W12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Flying Spur V8 S se liší jinak nastaveným podvozkem, luxusnější výbavou a třeba černou maskou chladiče. Osmiválec posílil na 528 koní, maximální rychlost je 306 km/h

Dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,0 l odevzdává v Bentley Flying Spur V8 S na automatickou převodovku a všechna kola výkon 388 kW (528 k) a točivý moment 680 Nm. To je dokonce o 30 Nm víc, než kolik nabízel původní šestilitrový dvanáctiválec v modelu Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrychlí Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozjede se na 306 km/h. I díky systému vypínání poloviny válců má tohle Bentley normovanou spotřebu 10,9 litru na 100 km. Tento údaj bude majitele zajisté velmi trápit…

Test: Bentley Continental GTC V8 – kouzlo každého detailu  

Test: Bentley Continental GTC V8 – kouzlo každého detailu  

Zásadního přepracování se dočkal elektronicky řízený podvozek, který podle Bentley nabízí v modelu V8 S ostřejší odezvu a lepší oporu karoserie v zatáčkách, aniž by tím utrpěl komfort odpružení. Řidič si navíc charakteristiku podvozku může nastavit.

Samozřejmostí je bohatá základní výbava včetně všech možných bezpečnostních funkcí a asistentů. Můžete ale vesele připlácet za další luxusní prvky a hračky, třeba za zábavní systém pro zadní sedadla a WiFi. Kdybyste chtěli něco jiného než základní kožená sedadla a dřevěný dekor, objednat lze třeba obložení z kamene.

Vrcholnou motorizací Flying Spuru nadále zůstává jednotka 6.0 V12, rovněž přeplňovaná dvojicí turbodmychadel. Jejích 460 kW a 800 Nm umožňuje velké limuzíně rozjet se až na 320 km/h. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley Flying Spur V8 S
  2. Fotogalerie: Bentley Flying Spur V8 S
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků