Bentley Continental v omezené sérii pro Čínu

Je to takřka neuvěřitelné, ale na autosalonu v Pekingu najdeme i skutečný, nepadělaný Bentley přímo od Bentley. Nevěříte?

Pekingský autosalon (běží až do 2. května) se i letos stal přehlídkou nevázaného, ryze soudružského plagiátorství, jemuž se neubrání ani produkty prestižních značek Porsche nebo Bentley. Tržní potenciál dravé Číny však nenechává klidnými ani renomované automobilky, které nyní dobývají peněženky stranických prominentů i prostřednictvím speciálních sérií. Po Lamborghini Murciélagu, o němž jsme psali na tomto místě, se pochlapili i u Bentley a v Pekingu vystavili hned dva specifické modely Continental Flying Spur Speed China a Continental GT Design Series China.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Provedení Continental Flying Spur Speed China je modifikací jednoho z nejrychlejších sedanů současnosti a kromě jiného se vyznačuje třeba použitím komfortně laděného podvozku usnadňujícího pohyb po nekvalitních cestách. Pod kapotou se nachází šestilitrový, dvanáctiválcový zážehový motor s válci do W a dvojicí dmychadel, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosažení rychlosti 322 km/h. O kontakt s vozvkou se starají nové dvacetipalcové ráfky, výfukový trakt byl nově odladěn pro snížení hluku. A jelikož si na východě potrpí na nejrůznější ozdůbky, na karoserii i v jejím interiéru najdeme specifické odznáčky Speed China a sloupky C nesou emblémy s tradičním „letícím B“.

Verze Continental GT Design Series China se nese v podobném duchu, rozdíly tak opět najdeme zejména v interiéru. Specifické obložení palubní desky, výpní dveří a středového tunelu, nové kořené čalounění, jinak zbarvené bezpečnostní pásy, nebo zvláštní obšití volantu, to jsou detaily, kterými je tento Conti GT výjimečný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba modely se mají vyrábět přímo v továrně Bentley v britském Crewe a údajně se vyznačují specifickým odladěním pro konkrétní požadavky čínských zákazníků. Čína je totiž pro automobilku Bentley třetím nejdůležitějším trhem z hlediska objemu prodejů a jejich růstu, během loňského roku zde i přes celosvětovou hospodářskou krizi umístila 421 svých nových automobilů. Zájmy značky zde obhospodařuje devět dealerství, k nimž ještě do konce letošního roku přibudou další čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Flying Spur a GT v omezené sérii pro Čínu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků