Bentley Continental Supersports: nejrychlejší Bentley jezdí na etanol

Takřka v předvečer ženevského autosalonu vám přinášíme snímky nejrychlejšího Bentley všech dob.

Tlak ekologických kampaní došel již tak daleko, že nejsilnější a nejvýkonnější Bentley v celé historii značky bude jezdit nejen na benzín, ale i na etanol. Bentley svůj supervůz pojmenuje Continental Supersports a debutuje letos v Ženevě.

Tvůrci svůj vůz pojmenovali hrdě „extrémní Bentley“. Není se celkem co divit, když si uvědomíme, že tento mastodont zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,7 s a dosáhne rychlosti 330 km/h. Vlajková loď řady Continental GT totiž dosahuje výkonu 621 koní a točivého momentu 800 Nm.

Jméno Supersports navazuje na model z roku 1925, jenž vzniknul modifikací třílitrového modelu Speed. Vůz se vyznačoval technologiemi převzatými přímo ze závodní praxe a jednalo se o vůbec první Bentley, který jezdil přes 100 mph (asi 160 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bentley před časem slíbil, že v roce 2012 budou všechna jejich auta schopna jezdit na paliva z obnovitelných zdrojů. A prvním z nich je právě nový Supersports, jenž patří ohledně technologie FlexFuel ve třídě luxuních aut k průkopníkům, neboť bude moci spalovat benzín i etanol.

Znamenitých jízdních výkonů se konstruktérům podařilo dosáhnout díky tomu, že využili všech předností biolihu. Ačkoli při srovnání s konvenčními fosilními palivy dosahuje biolíh při spalování nižší účinnosti na jednotku objemu, stále z něj lze dolovat vynikající výkon při relativně nízkých emisích CO2. Vedlejším efektem spalování biolihu v pístovém motoru je současné ochlazování vnitřních stěn spalovacího prostoru, což umožňuje pohonné jednotce dosahovat v konkrétních podmínkách výborných výkonových parametrů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale pokud bychom v souvislosti s tímto Bentleyem mluvili jen o ekologii, bylo by to dosti nespravedlivé. Continental Supersports se vyznačuje také převodovkou Quickshift, jež řadí zhruba v o polovinu kratších časech ve srovnání s běžným Continentalem GT. Jízdní výkony byly vylepšeny řadou dílčích úprav včetně nově odladěného řízení a pérování, použití odlehčených dílů, upravených spoilerů a nových stabilizátorů. Rozchod zadních kol byl rozšířen o 50 mm (díky tou musely být rozšířeny i blatníky), systém trvalého pohonu všech kol dělí točivý moment v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol, pneumatiky jsou nazuty na dvacetipalcových lehkých ráfcích a chyby řidiče je připraven opravovat speciální stabilizační systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardně montované brzdové kotouče z uhlíkovo keramických kompozitů šetří hmotnost, zpřesňují řízení a zlepšují jízdní stabilitu. Celkově se konstruktérům Bentleye podařilo na typu Supersports ušetři 110 kilogramů hmotnosti ve srovnání s Continentalem GT Speed. O výsledné hmotnosti Superpors, která v „běžné” verzi Conti GT činí vzhledem k jeho velikosti neuvěřitelně enormních 2,4 tuny, ale automobilka taktně pomlčela.

Upraven byl též vzhled vozu. Přední nárazník dostal po stranách pár rozměrných, svisle orientovaných ventilačních otvorů, na kapotě se objevily dvě mřížky. Supersports se od běžných verzí řady Continental GT liší také exteriérovými doplňky ze zatmavené oceli. Z tohoto materiálu jsou mřížky na přídi, ráměčky světel a oken a kola. Interiér je čalouněn kombinací kůže, Alcantry a doplňků z uhlíkových vláken, Bentley u něj však kvůli instalaci příčné výztuhy odstranil zadní pár sedadel a nahradil je odkládacím prostorem.  

Bentley Continental Supersports se do prodejů dostane koncem letošního léta, v Americe se objeví až o rok později kvůli aplikaci úprav s ohedem na místní bezpečnostní a emisní požadavky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Supersports
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků