Bentley Continental Supersports: nejrychlejší Bentley jezdí na etanol

Takřka v předvečer ženevského autosalonu vám přinášíme snímky nejrychlejšího Bentley všech dob.

Tlak ekologických kampaní došel již tak daleko, že nejsilnější a nejvýkonnější Bentley v celé historii značky bude jezdit nejen na benzín, ale i na etanol. Bentley svůj supervůz pojmenuje Continental Supersports a debutuje letos v Ženevě.

Tvůrci svůj vůz pojmenovali hrdě „extrémní Bentley“. Není se celkem co divit, když si uvědomíme, že tento mastodont zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,7 s a dosáhne rychlosti 330 km/h. Vlajková loď řady Continental GT totiž dosahuje výkonu 621 koní a točivého momentu 800 Nm.

Jméno Supersports navazuje na model z roku 1925, jenž vzniknul modifikací třílitrového modelu Speed. Vůz se vyznačoval technologiemi převzatými přímo ze závodní praxe a jednalo se o vůbec první Bentley, který jezdil přes 100 mph (asi 160 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bentley před časem slíbil, že v roce 2012 budou všechna jejich auta schopna jezdit na paliva z obnovitelných zdrojů. A prvním z nich je právě nový Supersports, jenž patří ohledně technologie FlexFuel ve třídě luxuních aut k průkopníkům, neboť bude moci spalovat benzín i etanol.

Znamenitých jízdních výkonů se konstruktérům podařilo dosáhnout díky tomu, že využili všech předností biolihu. Ačkoli při srovnání s konvenčními fosilními palivy dosahuje biolíh při spalování nižší účinnosti na jednotku objemu, stále z něj lze dolovat vynikající výkon při relativně nízkých emisích CO2. Vedlejším efektem spalování biolihu v pístovém motoru je současné ochlazování vnitřních stěn spalovacího prostoru, což umožňuje pohonné jednotce dosahovat v konkrétních podmínkách výborných výkonových parametrů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale pokud bychom v souvislosti s tímto Bentleyem mluvili jen o ekologii, bylo by to dosti nespravedlivé. Continental Supersports se vyznačuje také převodovkou Quickshift, jež řadí zhruba v o polovinu kratších časech ve srovnání s běžným Continentalem GT. Jízdní výkony byly vylepšeny řadou dílčích úprav včetně nově odladěného řízení a pérování, použití odlehčených dílů, upravených spoilerů a nových stabilizátorů. Rozchod zadních kol byl rozšířen o 50 mm (díky tou musely být rozšířeny i blatníky), systém trvalého pohonu všech kol dělí točivý moment v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol, pneumatiky jsou nazuty na dvacetipalcových lehkých ráfcích a chyby řidiče je připraven opravovat speciální stabilizační systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardně montované brzdové kotouče z uhlíkovo keramických kompozitů šetří hmotnost, zpřesňují řízení a zlepšují jízdní stabilitu. Celkově se konstruktérům Bentleye podařilo na typu Supersports ušetři 110 kilogramů hmotnosti ve srovnání s Continentalem GT Speed. O výsledné hmotnosti Superpors, která v „běžné” verzi Conti GT činí vzhledem k jeho velikosti neuvěřitelně enormních 2,4 tuny, ale automobilka taktně pomlčela.

Upraven byl též vzhled vozu. Přední nárazník dostal po stranách pár rozměrných, svisle orientovaných ventilačních otvorů, na kapotě se objevily dvě mřížky. Supersports se od běžných verzí řady Continental GT liší také exteriérovými doplňky ze zatmavené oceli. Z tohoto materiálu jsou mřížky na přídi, ráměčky světel a oken a kola. Interiér je čalouněn kombinací kůže, Alcantry a doplňků z uhlíkových vláken, Bentley u něj však kvůli instalaci příčné výztuhy odstranil zadní pár sedadel a nahradil je odkládacím prostorem.  

Bentley Continental Supersports se do prodejů dostane koncem letošního léta, v Americe se objeví až o rok později kvůli aplikaci úprav s ohedem na místní bezpečnostní a emisní požadavky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Supersports

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 235 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků