Bentley Continental Supersports i bez střechy

Bentley v Ženevě představí nový model Continental Supersports Convertible. Hádáte správně, proti výchozí verzi pozbude střechy.

Tlak směřující ke snižování zátěže životního prostředí zasahuje i nejvýše postavené kategorie automobilů. Vloni automobilka Bentley uvedla svůj vrcholný typ Continental Supersports s motorem upraveným pro spalování biopaliva a odvozená novinka pro modelový rok 2011 se stahovací střechou nebude v tomto ohledu jiná. Zároveň je třeba zdůraznit, že řada Supersports je nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka Bentley postavila. Pod jeho dlouhou kapotou se skrývá mohutný dvanáctiválec s válci uspořádanými do W naladěný na 612 koní (448 kW), jenž robustnímu vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,9 s a dosáhnout rychlosti 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, výkonové parametry adaptací na spalování biolihu a dalších „bio“ paliv nijak neutrpěly. Ačkoli se tyto pohonné látky vyznačují nižší účinností v porovnání s konvenčními palivy fosilního původu, stále mohou být zdrojem ohromného výkonu při relativně nízké produkci CO2. Spalování etanolu obsaženého v těchto látkách má zároveň pozitivní dopad na ochlazování spalovacích prostor, což ve svém důsledku umožňuje dosahování vysokých výkonů v porovnání se srovnatelnými jednotkami na běžný benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale novinka od Bentley pochopitelně oslní i jinými přednostmi než palivem (Bentley zároveň oznámil, že na E85 od nynějška budou jezdit všechny vozy řady Continental modelového roku 2011). Continental Supersports Convertible se má vyznačovat použitím automatické převodovky Quickshift, jež je schopna řadit o polovinu rychleji než standardní skříň instalovaná do vozů Continental GTC. Ke zlepšení jízdních výkonů a vlastností dále napomáhají i nevě odladěné řízení, pérování a tlumení či odlehčené vybrané komponenty podzvozku. Za zmínku stojí též zatížení náprav rozložené v poměru 40/60 %, trvalý pohon všech kol, dvacetipalcové lité ráfky, nový stabilizační systém nebo rozšíření rozchodu zadních kol.

Do standardní výbavy patří uhlíkokeramické brzdy, jež šetří hmotnost a usnadňují ovládání vozu. Na přídi vozu se objevily svislé ventilační průduchy a v kapotě pak další dva otvory, zadní blatníky byly upraveny pro instalaci nápravy s rozšířeným rozchodem.

Na závěr se sluší připomenout, že pojmenování Supersports odkazuje na třílitr Bentley z roku 1925, jehož 85 koní z něj udělalo jeden z vůbec prvních sériových vozů schopných dosahovat rychlosti přes 160 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Supersports Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků