Bentley Continental Supersports i bez střechy

Bentley v Ženevě představí nový model Continental Supersports Convertible. Hádáte správně, proti výchozí verzi pozbude střechy.

Tlak směřující ke snižování zátěže životního prostředí zasahuje i nejvýše postavené kategorie automobilů. Vloni automobilka Bentley uvedla svůj vrcholný typ Continental Supersports s motorem upraveným pro spalování biopaliva a odvozená novinka pro modelový rok 2011 se stahovací střechou nebude v tomto ohledu jiná. Zároveň je třeba zdůraznit, že řada Supersports je nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka Bentley postavila. Pod jeho dlouhou kapotou se skrývá mohutný dvanáctiválec s válci uspořádanými do W naladěný na 612 koní (448 kW), jenž robustnímu vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,9 s a dosáhnout rychlosti 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, výkonové parametry adaptací na spalování biolihu a dalších „bio“ paliv nijak neutrpěly. Ačkoli se tyto pohonné látky vyznačují nižší účinností v porovnání s konvenčními palivy fosilního původu, stále mohou být zdrojem ohromného výkonu při relativně nízké produkci CO2. Spalování etanolu obsaženého v těchto látkách má zároveň pozitivní dopad na ochlazování spalovacích prostor, což ve svém důsledku umožňuje dosahování vysokých výkonů v porovnání se srovnatelnými jednotkami na běžný benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale novinka od Bentley pochopitelně oslní i jinými přednostmi než palivem (Bentley zároveň oznámil, že na E85 od nynějška budou jezdit všechny vozy řady Continental modelového roku 2011). Continental Supersports Convertible se má vyznačovat použitím automatické převodovky Quickshift, jež je schopna řadit o polovinu rychleji než standardní skříň instalovaná do vozů Continental GTC. Ke zlepšení jízdních výkonů a vlastností dále napomáhají i nevě odladěné řízení, pérování a tlumení či odlehčené vybrané komponenty podzvozku. Za zmínku stojí též zatížení náprav rozložené v poměru 40/60 %, trvalý pohon všech kol, dvacetipalcové lité ráfky, nový stabilizační systém nebo rozšíření rozchodu zadních kol.

Do standardní výbavy patří uhlíkokeramické brzdy, jež šetří hmotnost a usnadňují ovládání vozu. Na přídi vozu se objevily svislé ventilační průduchy a v kapotě pak další dva otvory, zadní blatníky byly upraveny pro instalaci nápravy s rozšířeným rozchodem.

Na závěr se sluší připomenout, že pojmenování Supersports odkazuje na třílitr Bentley z roku 1925, jehož 85 koní z něj udělalo jeden z vůbec prvních sériových vozů schopných dosahovat rychlosti přes 160 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Supersports Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků