Bentley Continental Supersports i bez střechy

Bentley v Ženevě představí nový model Continental Supersports Convertible. Hádáte správně, proti výchozí verzi pozbude střechy.

Tlak směřující ke snižování zátěže životního prostředí zasahuje i nejvýše postavené kategorie automobilů. Vloni automobilka Bentley uvedla svůj vrcholný typ Continental Supersports s motorem upraveným pro spalování biopaliva a odvozená novinka pro modelový rok 2011 se stahovací střechou nebude v tomto ohledu jiná. Zároveň je třeba zdůraznit, že řada Supersports je nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka Bentley postavila. Pod jeho dlouhou kapotou se skrývá mohutný dvanáctiválec s válci uspořádanými do W naladěný na 612 koní (448 kW), jenž robustnímu vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,9 s a dosáhnout rychlosti 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, výkonové parametry adaptací na spalování biolihu a dalších „bio“ paliv nijak neutrpěly. Ačkoli se tyto pohonné látky vyznačují nižší účinností v porovnání s konvenčními palivy fosilního původu, stále mohou být zdrojem ohromného výkonu při relativně nízké produkci CO2. Spalování etanolu obsaženého v těchto látkách má zároveň pozitivní dopad na ochlazování spalovacích prostor, což ve svém důsledku umožňuje dosahování vysokých výkonů v porovnání se srovnatelnými jednotkami na běžný benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale novinka od Bentley pochopitelně oslní i jinými přednostmi než palivem (Bentley zároveň oznámil, že na E85 od nynějška budou jezdit všechny vozy řady Continental modelového roku 2011). Continental Supersports Convertible se má vyznačovat použitím automatické převodovky Quickshift, jež je schopna řadit o polovinu rychleji než standardní skříň instalovaná do vozů Continental GTC. Ke zlepšení jízdních výkonů a vlastností dále napomáhají i nevě odladěné řízení, pérování a tlumení či odlehčené vybrané komponenty podzvozku. Za zmínku stojí též zatížení náprav rozložené v poměru 40/60 %, trvalý pohon všech kol, dvacetipalcové lité ráfky, nový stabilizační systém nebo rozšíření rozchodu zadních kol.

Do standardní výbavy patří uhlíkokeramické brzdy, jež šetří hmotnost a usnadňují ovládání vozu. Na přídi vozu se objevily svislé ventilační průduchy a v kapotě pak další dva otvory, zadní blatníky byly upraveny pro instalaci nápravy s rozšířeným rozchodem.

Na závěr se sluší připomenout, že pojmenování Supersports odkazuje na třílitr Bentley z roku 1925, jehož 85 koní z něj udělalo jeden z vůbec prvních sériových vozů schopných dosahovat rychlosti přes 160 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Supersports Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků