Bentley Continental kombi? Žádný problém

Tedy alespoň pokud si zvolíte za dodavatele karosárnu Touring. Nejde totiž o žádný koncept, vyrábět se bude!

Za letošním ženevským autosalonem se již zavřela voda, k pár zajímavým počinům ale má smysl se ještě vrátit. Jedním z těch, které v Ženevě debutovaly, ale my jsme vám je dosud nepředstavili, je toto - takřka chalupářský Bentley.

Angličané tomuto typu karosérie říkají Shooting Brake, což je výraz pro dvoudvéřové kupé se zádí protaženou do podoby blízké kombíku. Zvláště v dřívějších letech nebyl tento koncept ničím výjimečným, vzpomeňme například Volvo 1800 ES, zato dnes každý podobný projekt budí pozornost a podobným stavbám se nevyhýbají ani producenti luxusních automobilů. A tuto pozornost nyní věnujme premiéře stroje s plným názvem Bentley Continental Flying Star Touring, o jehož vznik se postarala kdysi věhlasná italská karosárna Carrozeria Touring Superleggera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobné konverze supersportovních automobilů jsou poslední dobou poměrně oblíbené, za zmínku stojí třeba zajímavé, střídmě propagované pětidvéřové Maserati Cinqueporte, jemuž za základ posloužil výkonný sedan Quattroporte. Bentley Flying Star však tento koncept posouvá do nových kvalitativních dimenzí, což sami posoudíte z připojených snímků. Za vznikem tohoto stroje stojí objednávka, kterou automobilka obdržela od movitého zákazníka v roce 2008. Jak jistě sami tušíte, taková přestavba si vyžádala rozsáhlé změny zejména skeletu karosérie a povrchových dílů. Přední sloupky jsou sníženy a v širokém oblouku obklopují protaženou střechu, zádi dominuje elektricky ovládaná výklopná záď vyrobená z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní část karosérie musela být vyztužena speciální strukturou vestavěnou pod podlahou vozu napříč mezi závěsy zadních kol, jež zároveň slouží jako základ konstrukce prodloužené střechy. Ale především: Touring hlásí, že zavazadelník pojme čtveřici sad golfových holí. Připojené snímky ukazují do detailu vyvedený interiér včetně rovnoměrně dělených zadních opěradel, jež po svém sklopení vytvoří s podlahou zavazadelníku jednu rovinu. Posouvání zavazadel přitom usnadňuje dvojice podélných hliníkových lišt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bentley Flying Star stojí na základu otevřeného modelu Continental GTC a v závislosti na požadavcích zákazníka bude moci být vybaven standardním motorem W12 o výkonu 560 koní (410 kW), nebo silnější jendotkou z typu GTC Speed s výkonem zvýšeným na 610 koní (447 kW). U Touringu plánují vyrobit omezenou sérii dvou desítek vozů, jejichž pořizovací cena má startovat na částce 800 000 dolarů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental kombi od Carrozeria Touring Superleggera
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků