Bentley Continental kombi? Žádný problém

Tedy alespoň pokud si zvolíte za dodavatele karosárnu Touring. Nejde totiž o žádný koncept, vyrábět se bude!

Za letošním ženevským autosalonem se již zavřela voda, k pár zajímavým počinům ale má smysl se ještě vrátit. Jedním z těch, které v Ženevě debutovaly, ale my jsme vám je dosud nepředstavili, je toto - takřka chalupářský Bentley.

Angličané tomuto typu karosérie říkají Shooting Brake, což je výraz pro dvoudvéřové kupé se zádí protaženou do podoby blízké kombíku. Zvláště v dřívějších letech nebyl tento koncept ničím výjimečným, vzpomeňme například Volvo 1800 ES, zato dnes každý podobný projekt budí pozornost a podobným stavbám se nevyhýbají ani producenti luxusních automobilů. A tuto pozornost nyní věnujme premiéře stroje s plným názvem Bentley Continental Flying Star Touring, o jehož vznik se postarala kdysi věhlasná italská karosárna Carrozeria Touring Superleggera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobné konverze supersportovních automobilů jsou poslední dobou poměrně oblíbené, za zmínku stojí třeba zajímavé, střídmě propagované pětidvéřové Maserati Cinqueporte, jemuž za základ posloužil výkonný sedan Quattroporte. Bentley Flying Star však tento koncept posouvá do nových kvalitativních dimenzí, což sami posoudíte z připojených snímků. Za vznikem tohoto stroje stojí objednávka, kterou automobilka obdržela od movitého zákazníka v roce 2008. Jak jistě sami tušíte, taková přestavba si vyžádala rozsáhlé změny zejména skeletu karosérie a povrchových dílů. Přední sloupky jsou sníženy a v širokém oblouku obklopují protaženou střechu, zádi dominuje elektricky ovládaná výklopná záď vyrobená z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní část karosérie musela být vyztužena speciální strukturou vestavěnou pod podlahou vozu napříč mezi závěsy zadních kol, jež zároveň slouží jako základ konstrukce prodloužené střechy. Ale především: Touring hlásí, že zavazadelník pojme čtveřici sad golfových holí. Připojené snímky ukazují do detailu vyvedený interiér včetně rovnoměrně dělených zadních opěradel, jež po svém sklopení vytvoří s podlahou zavazadelníku jednu rovinu. Posouvání zavazadel přitom usnadňuje dvojice podélných hliníkových lišt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bentley Flying Star stojí na základu otevřeného modelu Continental GTC a v závislosti na požadavcích zákazníka bude moci být vybaven standardním motorem W12 o výkonu 560 koní (410 kW), nebo silnější jendotkou z typu GTC Speed s výkonem zvýšeným na 610 koní (447 kW). U Touringu plánují vyrobit omezenou sérii dvou desítek vozů, jejichž pořizovací cena má startovat na částce 800 000 dolarů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental kombi od Carrozeria Touring Superleggera
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků