Bentley Continental: „hospodárný“ osmiválec V8 představen

Značka Bentley uvádí na redukci provozních nákladů zaměřenou verzi řady Continental. Bentley ji pojal jako samostatnou verzi.

Tím se firma Bentley rozhodla „přiznat barvu“, protože po osmi letech výroby stávající generace řady Continental vůbec poprvé přichází motor s počtem válců nižším než 12. Osmiválce se tedy vyznačují pozměněnou přídi s leskle černými mřížkami, novými koncovkami výfuků nebo firemními logy s rudými nápisy Bentley, specifická je také nabídka 20 a 21 palcových litých kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT V8

Nový motor z koncernové líhně VW Group má objem 4,0 l a postaven byl s tím, že se objeví i v dalších volkswagenech (zejména značky Audi). K dispozici bude pro obě verze Bentley Continental, tedy kupé GT i kabriolet GTC. Dosahovat má výkonu rovných 500 koní (368 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 6600 Nm v rozmezí od 1 700 do 4 000 ot./min.

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Dvouspojková převodovka DSG je nakonec oproti původním informacím osmistupňová a nabízí velmi těsné odstupňování jednotlivých převodů. Podvozek využívá i v tomto případě trvalého pohonu všech kol, přičemž točivý moment se skrze diferenciál Torsen přenáší na vozovku v poměru 40:60 % ve prospěch zadní nápravy. Dvanáctiválec W12 v nabídce zůstává jako vlajková loď řady Continental.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový osmiválec se vyznačuje především vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, propracovaným hospodařením se zbytkovým teplem, regenerativním brzděním nebo hlavními ložisky se sníženým třením. Dvojice přeplňovacích turbodmychadel je uložena přímo mezi řadami válců, což má prospět zejména rychlosti odezvy na pokyny řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V režimu nízkého a částečného zatížení motoru se odpojuje polovina jeho válců, což má vést ke snížení spotřeby až o 40 % ve srovnání se stávajícími dvanáctiválci. Dynamické parametry však mají zůstat na špičkové úrovni. Bentley Continental GT proto zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,0 s a dosáhne rychlosti 290 km/h.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků