Bentley Continental: „hospodárný“ osmiválec V8 představen

Značka Bentley uvádí na redukci provozních nákladů zaměřenou verzi řady Continental. Bentley ji pojal jako samostatnou verzi.

Tím se firma Bentley rozhodla „přiznat barvu“, protože po osmi letech výroby stávající generace řady Continental vůbec poprvé přichází motor s počtem válců nižším než 12. Osmiválce se tedy vyznačují pozměněnou přídi s leskle černými mřížkami, novými koncovkami výfuků nebo firemními logy s rudými nápisy Bentley, specifická je také nabídka 20 a 21 palcových litých kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT V8

Nový motor z koncernové líhně VW Group má objem 4,0 l a postaven byl s tím, že se objeví i v dalších volkswagenech (zejména značky Audi). K dispozici bude pro obě verze Bentley Continental, tedy kupé GT i kabriolet GTC. Dosahovat má výkonu rovných 500 koní (368 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 6600 Nm v rozmezí od 1 700 do 4 000 ot./min.

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Dvouspojková převodovka DSG je nakonec oproti původním informacím osmistupňová a nabízí velmi těsné odstupňování jednotlivých převodů. Podvozek využívá i v tomto případě trvalého pohonu všech kol, přičemž točivý moment se skrze diferenciál Torsen přenáší na vozovku v poměru 40:60 % ve prospěch zadní nápravy. Dvanáctiválec W12 v nabídce zůstává jako vlajková loď řady Continental.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový osmiválec se vyznačuje především vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, propracovaným hospodařením se zbytkovým teplem, regenerativním brzděním nebo hlavními ložisky se sníženým třením. Dvojice přeplňovacích turbodmychadel je uložena přímo mezi řadami válců, což má prospět zejména rychlosti odezvy na pokyny řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V režimu nízkého a částečného zatížení motoru se odpojuje polovina jeho válců, což má vést ke snížení spotřeby až o 40 % ve srovnání se stávajícími dvanáctiválci. Dynamické parametry však mají zůstat na špičkové úrovni. Bentley Continental GT proto zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,0 s a dosáhne rychlosti 290 km/h.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků