Bentley Continental GTC Speed: 600 koní i pro cabrio

Rodina řady Speed se na detroitském autosalonu rozrostla o třetího člena, otevřený kabriolet Conti GTC. Ani ten neminulo 600 koní.

V srpnu roku 2007 bylo do prdejů zavedeno kupé GT Speed (čtěte zde), jež bylo vloni v červnu doplněno sedanem Flying Spur Speed (čtěte zde) i na luxusní kabriolet, který se nyní nabízí i v provedení GTC Speed. Jedná se přitom o nejvýkonnější kabriolet značky Bentley v její historii a vznik série Speed byl inspirován podobně značenými modely z dvacátých let. Podobně jako oba předchozí typy pohání i nový GTC Speed posílený vidlicový dvanáctiválec s objemem šesti litrů a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Přepracován byl klikový hřídel, instalován je odlehčený řetěz pohonu vačkových hřídelů, snímač polohy vačkových hřídelů má nyní rychlejší reakci a plnicí tlak dmychadel byl výrazně zvýšen.

Výkonové parametry této jedinečné jednotky byly u vozů řady Speed zaokrouhleny na 600 koní, resp. 750 Nm, přičemž také maximální rychlost představuje kulatých 200 mph, tedy přes 320 km/h. Z 0 na 100 km/h tento otevřený mastodont zrychlí za 4,5 s, sprint z klidu na 160 km/h přitom zvládne za pouhých 10,6 s. Šestistupňová automatická převodovka má dva přednastavené režimy Drive a Sport, ale umožňuje též sekvenční řazení manuální skrze pohyby voličem nebo páčkami pod volantem. Standardní provedení kabrioletu GTC přitom dosahuje výkonu „jen“ 552 koní a točivého momentu 650 Nm.

Mezi další specifické rysy Continentalu GTC Speed patří navíc dvacetipalcová litá kola, tužší pérování a nový přední nárazník. Hranatější maska chladiče je uložena ve vzpřímenější poloze, což se projevilo na mírně modifikované siluetě karosérie. Uvnitř se skrývá pro vozy Bentley typický luxus, zdůrazněný čalouněním kůží Nappa se zvýrazněnými stehy, audiosystémem Naim o výkonu 1 100 W a pochopitelně opulentní instalací chromovaných a dřevěných doplňků.

V rámci průběžné modernizace získal standardní model GTC nové tlumiče pérování se sníženým třením pro zlepšení jízdního komfortu. Příplatkovou novinkou pro verze GTC a GTC Speed jsou lehké uhlíkovo keramické brzdy bez slábnutí účinku (jedná se o největší brzdy, které v současné produkci na osobním autě najdete) a adaptivní tempomat s radarem v přídi, který je schopen brzdit i zrychlovat vůz dle aktuálních jízdnch podmínek na řidičem zvolenou rychlost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GTC Speed
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků