Bentley Continental GTC Speed: 600 koní i pro cabrio

Rodina řady Speed se na detroitském autosalonu rozrostla o třetího člena, otevřený kabriolet Conti GTC. Ani ten neminulo 600 koní.

V srpnu roku 2007 bylo do prdejů zavedeno kupé GT Speed (čtěte zde), jež bylo vloni v červnu doplněno sedanem Flying Spur Speed (čtěte zde) i na luxusní kabriolet, který se nyní nabízí i v provedení GTC Speed. Jedná se přitom o nejvýkonnější kabriolet značky Bentley v její historii a vznik série Speed byl inspirován podobně značenými modely z dvacátých let. Podobně jako oba předchozí typy pohání i nový GTC Speed posílený vidlicový dvanáctiválec s objemem šesti litrů a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Přepracován byl klikový hřídel, instalován je odlehčený řetěz pohonu vačkových hřídelů, snímač polohy vačkových hřídelů má nyní rychlejší reakci a plnicí tlak dmychadel byl výrazně zvýšen.

Výkonové parametry této jedinečné jednotky byly u vozů řady Speed zaokrouhleny na 600 koní, resp. 750 Nm, přičemž také maximální rychlost představuje kulatých 200 mph, tedy přes 320 km/h. Z 0 na 100 km/h tento otevřený mastodont zrychlí za 4,5 s, sprint z klidu na 160 km/h přitom zvládne za pouhých 10,6 s. Šestistupňová automatická převodovka má dva přednastavené režimy Drive a Sport, ale umožňuje též sekvenční řazení manuální skrze pohyby voličem nebo páčkami pod volantem. Standardní provedení kabrioletu GTC přitom dosahuje výkonu „jen“ 552 koní a točivého momentu 650 Nm.

Mezi další specifické rysy Continentalu GTC Speed patří navíc dvacetipalcová litá kola, tužší pérování a nový přední nárazník. Hranatější maska chladiče je uložena ve vzpřímenější poloze, což se projevilo na mírně modifikované siluetě karosérie. Uvnitř se skrývá pro vozy Bentley typický luxus, zdůrazněný čalouněním kůží Nappa se zvýrazněnými stehy, audiosystémem Naim o výkonu 1 100 W a pochopitelně opulentní instalací chromovaných a dřevěných doplňků.

V rámci průběžné modernizace získal standardní model GTC nové tlumiče pérování se sníženým třením pro zlepšení jízdního komfortu. Příplatkovou novinkou pro verze GTC a GTC Speed jsou lehké uhlíkovo keramické brzdy bez slábnutí účinku (jedná se o největší brzdy, které v současné produkci na osobním autě najdete) a adaptivní tempomat s radarem v přídi, který je schopen brzdit i zrychlovat vůz dle aktuálních jízdnch podmínek na řidičem zvolenou rychlost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GTC Speed
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků