Bentley Continental GTC: luxus s vetrom vo vlasoch

Bentley Continental má už tri podoby. Po klasickom kupé GT a sedane Flying Spur prichádza na trh aj otvorená verzia GTC, ktorá zahájila sériovú výrobu.
Bentley Continental GTC: luxus s vetrom vo vlasoch

Otvorená verzia Continentalu GT, model GTC, sa predstavila verejnosti už minulý rok na frankfurtskom autosalóne. Odvtedy zostalo ticho a mnoho priaznivcov značky dúfalo v čo najskoršie zahájenie výroby.

Teraz sa situácia mení a máme jasno; pred pár dňami sa vo fabrike v anglickom meste Crewe rozbehla sériová výroba a tak sa vyznávači kombinácie nadpozemského luxusu, rýchlosti a vetra vo vlasoch konečne dočkali.

Najväčšou zmenou je samozrejme samotná koncepcia kabrioletu. Trojvrstvová plátená strecha sa po stisnutí tlačidla zloží behom 25 sekúnd pod kryt za zadnými sedadlami. Podľa slov výrobcu disponuje výbornými zvukovo-izolačnými vlastnosťami, ktoré ani pri vysokých rýchlostiach neuberajú na komforte posádky. Manipulácia so strechou je možná do rýchlosti 30 km/h.

Pod kapotou zostáva všetko bezo zmien. Preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec dopovaný dvomi turbodúchadlami zo seba dáva ohromných 411 kW (560 k) výkonu a 650 Nm krútiaceho momentu dostupného už v 1600 ot./min. To stačí k tomu, aby 2,5 tony ťažké kabrio atakovalo stovku za 5,1 sekundy a zastavilo sa až na hranici 306 km/h. Výkon rozdeľuje medzinápravový diferenciál Torsen na všetky štyri kolesá a použitá zostáva šesťstupňová automatická prevodovka od firmy ZF.

Vzduchové odpruženie má na starosti dokonalé žehlenie nerovností, no zároveň pri dynamických požiadavkách zabezpečuje minimálne pozdĺžne i priečne náklony karosérie a mení svoju charakteristiku podľa požiadaviek vodiča. Nad 160 km/h sa podvozok automaticky priblíži o 15 mm k vozovke a udržuje vozidlo stabilné aj pri rýchlostiach okolo 300 km/h.

Cena Continentalu GTC sa bude pohybovať okolo 180 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GTC

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků