Bentley Continental GTC: luxus s vetrom vo vlasoch

Bentley Continental má už tri podoby. Po klasickom kupé GT a sedane Flying Spur prichádza na trh aj otvorená verzia GTC, ktorá zahájila sériovú výrobu.
Bentley Continental GTC: luxus s vetrom vo vlasoch

Otvorená verzia Continentalu GT, model GTC, sa predstavila verejnosti už minulý rok na frankfurtskom autosalóne. Odvtedy zostalo ticho a mnoho priaznivcov značky dúfalo v čo najskoršie zahájenie výroby.

Teraz sa situácia mení a máme jasno; pred pár dňami sa vo fabrike v anglickom meste Crewe rozbehla sériová výroba a tak sa vyznávači kombinácie nadpozemského luxusu, rýchlosti a vetra vo vlasoch konečne dočkali.

Najväčšou zmenou je samozrejme samotná koncepcia kabrioletu. Trojvrstvová plátená strecha sa po stisnutí tlačidla zloží behom 25 sekúnd pod kryt za zadnými sedadlami. Podľa slov výrobcu disponuje výbornými zvukovo-izolačnými vlastnosťami, ktoré ani pri vysokých rýchlostiach neuberajú na komforte posádky. Manipulácia so strechou je možná do rýchlosti 30 km/h.

Pod kapotou zostáva všetko bezo zmien. Preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec dopovaný dvomi turbodúchadlami zo seba dáva ohromných 411 kW (560 k) výkonu a 650 Nm krútiaceho momentu dostupného už v 1600 ot./min. To stačí k tomu, aby 2,5 tony ťažké kabrio atakovalo stovku za 5,1 sekundy a zastavilo sa až na hranici 306 km/h. Výkon rozdeľuje medzinápravový diferenciál Torsen na všetky štyri kolesá a použitá zostáva šesťstupňová automatická prevodovka od firmy ZF.

Vzduchové odpruženie má na starosti dokonalé žehlenie nerovností, no zároveň pri dynamických požiadavkách zabezpečuje minimálne pozdĺžne i priečne náklony karosérie a mení svoju charakteristiku podľa požiadaviek vodiča. Nad 160 km/h sa podvozok automaticky priblíži o 15 mm k vozovke a udržuje vozidlo stabilné aj pri rýchlostiach okolo 300 km/h.

Cena Continentalu GTC sa bude pohybovať okolo 180 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GTC

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků