Bentley Continental GTC: luxus s vetrom vo vlasoch

Bentley Continental má už tri podoby. Po klasickom kupé GT a sedane Flying Spur prichádza na trh aj otvorená verzia GTC, ktorá zahájila sériovú výrobu.
Bentley Continental GTC: luxus s vetrom vo vlasoch

Otvorená verzia Continentalu GT, model GTC, sa predstavila verejnosti už minulý rok na frankfurtskom autosalóne. Odvtedy zostalo ticho a mnoho priaznivcov značky dúfalo v čo najskoršie zahájenie výroby.

Teraz sa situácia mení a máme jasno; pred pár dňami sa vo fabrike v anglickom meste Crewe rozbehla sériová výroba a tak sa vyznávači kombinácie nadpozemského luxusu, rýchlosti a vetra vo vlasoch konečne dočkali.

Najväčšou zmenou je samozrejme samotná koncepcia kabrioletu. Trojvrstvová plátená strecha sa po stisnutí tlačidla zloží behom 25 sekúnd pod kryt za zadnými sedadlami. Podľa slov výrobcu disponuje výbornými zvukovo-izolačnými vlastnosťami, ktoré ani pri vysokých rýchlostiach neuberajú na komforte posádky. Manipulácia so strechou je možná do rýchlosti 30 km/h.

Pod kapotou zostáva všetko bezo zmien. Preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec dopovaný dvomi turbodúchadlami zo seba dáva ohromných 411 kW (560 k) výkonu a 650 Nm krútiaceho momentu dostupného už v 1600 ot./min. To stačí k tomu, aby 2,5 tony ťažké kabrio atakovalo stovku za 5,1 sekundy a zastavilo sa až na hranici 306 km/h. Výkon rozdeľuje medzinápravový diferenciál Torsen na všetky štyri kolesá a použitá zostáva šesťstupňová automatická prevodovka od firmy ZF.

Vzduchové odpruženie má na starosti dokonalé žehlenie nerovností, no zároveň pri dynamických požiadavkách zabezpečuje minimálne pozdĺžne i priečne náklony karosérie a mení svoju charakteristiku podľa požiadaviek vodiča. Nad 160 km/h sa podvozok automaticky priblíži o 15 mm k vozovke a udržuje vozidlo stabilné aj pri rýchlostiach okolo 300 km/h.

Cena Continentalu GTC sa bude pohybovať okolo 180 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GTC

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků