Bentley Continental GT3 zamíří na svůj první ostrý start do Abu Dhabi

V roce 90. výročí svého prvního startu v Le Mans se britská značka Bentley znovu vrátí na závodní tratě. Bentley Continental GT3 čeká křest ohněm na dvanáctihodinovce v Abu Dhabi, která se pojede 13. prosince. 

Závodní Bentley Continental GT3 je poháněn stejným twin-turbo vidlicovým osmiválcem jako silniční „Conti GT“. Motor je ovšem přestavěn na mazání se suchou vanou, má řídicí jednotku Cosworth a je uložen víc vzadu – to kvůli lepšímu rozložení hmotnosti, které v tomto případě činí 52:48.

Odhadovaných 600 koní (bez restriktoru) se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac s řazením na volantu, hnací hřídel z uhlíkových vláken a samosvorný diferenciál. 

Bentley v oficiální tiskové zprávě zdůrazňuje, že volant, skořepinová sedadla i poutka na dveřích jsou ručně čalouněné. Doufejme, že piloti věhlasné řemeslné zpracování ocení...

Test: Bentley Continental GTC V8 – kouzlo každého detailu

Test: Bentley Continental GTC V8 – kouzlo každého detailu

Závodní Conti GT3 má zavěšení trojúhelníkovými rameny, nastavitelné tlumiče pérování, brzdy Brembo a osmnáctipalcová kola OZ Racing. Ve výbavě nechybí závodní ABS a protiprokluz. 

Posledním vystoupením Bentley v motoristickém sportu na tovární úrovni byl závod 24 hodin Le Mans v roce 2003, který britská značka přesvědčivě vyhrála. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků