Bentley Continental GT3 pro Goodwood, Kankkunen tam prožene GT Speed

Značka Bentley na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí svůj speciál Continental GT3, ale pro své příznivce toho připravila daleko více…

Automobilka Bentley letos slaví 90. výročí svého prvního startu na Le Mans, ale i v Goodwoodu se hodlá představit v tom nejlepším světle. A hlavně jako výrobce těch nejrychlejších aut. Její nejvýznamnější novinkou se na Festivalu rychlosti stane premiéra závodního speciálu Bentley Continental GT3, jež proběhne již 12. července v 10:15 v tamním paddocku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT3, nejvýznamnější novinka značky připravená pro Goodwood

Speciál Bentley Continental GT3 byl v podobě koncepční studie k vidění již loni na autosalonu v Paříži. Finální provedení má dle tvrzení výrobce předvést, jaký sportovní potenciál se skrývá v sériovém Continentalu GT, a od původního konceptu se naštěstí příliš neliší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál GT3 byl vyšlechtěn ze sériového kupé Continental GT

Vůz se dočkal zcela nového, ryze závodního podvozku s všestranně stavitelnými tlumiči a výkonnými brzdami, samozřejmostí jsou ochranná klec, skořepinové sedadlo a další běžné závodní doplňky. O pohon výrazně odlehčeného vozu (oproti standardní verzi má být až o tunu lehčí!) se stará dále upravený osmiválec s objemem 4,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, na který navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Pohon zadních kol je samozřejmostí.

Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší Bentley všech dob

Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší Bentley všech dob

V ostrém nasazení se v Goodwoodu objeví také kupé Bentley Continental GT Speed, s nímž v závodech do vrchu pojede čtyřnásobný vítěz WRC Juha Kankkunen. Připomeňme, že jádrem přestavby Continental GT Speed je upravený vidlicový dvanáctiválec W12 s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dílčích modifikací nově dosahuje výkonu 625 koní (460 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu plných 800 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Goodwoodu se spíše jezdí než vystavuje, v závodech do vrchu se tam letos objeví také vozy Continental GT Speed a vítězné speciály z Le Mans (2003)

To znamená oproti standardní verzí posílení o 42 koní a 100 Nm, přičemž dosavadní verzi Continental GT Speed překonává o 15 koní a 50 Nm. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 330 km/h, čímž se nový Continental GT Speed stává vůbec nejrychlejším sériovým vozem značky Bentley v celé její historii.

Bentley: 90 let od prvního startu na Le Mans

Bentley: 90 let od prvního startu na Le Mans

Pětinásobný vítěz závodu Le Mans Derek Bell pak bude sedlat otevřenou verzi Bentley Continental GT Speed Convertible, jež se honosí neoficiálním titulem nejrychlejší čtyřmístný otevřený vůz současnosti, neboť jede až 325 km/h. Pro připomenutí deset let starého vítězství na Le Mans se pak v Goodwoodu v rámci jízdy do vrchu předvedou také dva speciály Bentley Speed 8, za jejichž volanty usednou Guy Smith a David Brabham.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků