Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší Bentley všech dob

Automobilka Bentley představuje vlajkovou loď své řady Continental. Nese tradiční označení Speed používané již od roku 1923.

Pokud jste si mysleli, že premiérou skromného osmiválce Bentley Continental GT V8 značka Bentley upadla do smutného trendu mateřského koncernu VW Group a zaměřila se na bezduché snižování emisí, naštěstí jste se pletli. Na scénu totiž nastupuje špičkové provedení celé řady Continental v podobě kupé GT Speed, jež navazuje na stejnojmennou sérii Bentley Continental GT Speed z roku 2007.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT Speed se stává nejrychlejším vozem Bentley všech dob

Novinka vychází z typu Bentley Continental GT z faceliftu pro rok 2011 a nabízí toho (poněkud nezvykle) daleko více pod kapotou než na povrchu karoserie. Jádrem přestavby je upravený vidlicový dvanáctiválec W12 s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dílčích modifikací nově dosahuje výkonu 625 koní (460 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu plných 800 Nm.

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

To znamená oproti standardní verzí posílení o 42 koní a 100 Nm, přičemž dosavadní verzi Continental GT Speed překonává o 15 koní a 50 Nm. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 330 km/h, čímž se nový Continental GT Speed stává vůbec nejrychlejším sériovým vozem značky Bentley v celé její historii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvíce změn se odehrálo na motoru a podvozku

Tím ale úpravy nekončí. Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze novou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s kratšími převody, jež kromě jiných předností zajišťuje rychlejší řazení a omezení emisí CO2 až o 12 %. Podvozek se vyznačuje sníženou světlostí, tužším pérováním a přímější řízením. Bentley Continental GT Speed stojí na jedenadvacetipalcových ráfcích dostupných ve dvou barvách, které obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 275/35 R21.

Bentley Continental GT Speed: luxusní rychlost

Bentley Continental GT Speed: luxusní rychlost

Zvenčí se toho mnoho nezměnilo, za zmínku stojí snad jen zatmavené mřížky masky chladiče a otvorů v předním nárazníku, přičemž na palubě zaznamenáme standardní instalaci paketu Mulliner Driving Specification a celou řadu speciálních emblémů „Speed“. Bentley Continental GT Speed oslaví svoji premiéru na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu a prodávat se začne letos na podzim.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků