Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší Bentley všech dob

Automobilka Bentley představuje vlajkovou loď své řady Continental. Nese tradiční označení Speed používané již od roku 1923.

Pokud jste si mysleli, že premiérou skromného osmiválce Bentley Continental GT V8 značka Bentley upadla do smutného trendu mateřského koncernu VW Group a zaměřila se na bezduché snižování emisí, naštěstí jste se pletli. Na scénu totiž nastupuje špičkové provedení celé řady Continental v podobě kupé GT Speed, jež navazuje na stejnojmennou sérii Bentley Continental GT Speed z roku 2007.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT Speed se stává nejrychlejším vozem Bentley všech dob

Novinka vychází z typu Bentley Continental GT z faceliftu pro rok 2011 a nabízí toho (poněkud nezvykle) daleko více pod kapotou než na povrchu karoserie. Jádrem přestavby je upravený vidlicový dvanáctiválec W12 s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dílčích modifikací nově dosahuje výkonu 625 koní (460 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu plných 800 Nm.

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

To znamená oproti standardní verzí posílení o 42 koní a 100 Nm, přičemž dosavadní verzi Continental GT Speed překonává o 15 koní a 50 Nm. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 330 km/h, čímž se nový Continental GT Speed stává vůbec nejrychlejším sériovým vozem značky Bentley v celé její historii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvíce změn se odehrálo na motoru a podvozku

Tím ale úpravy nekončí. Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze novou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s kratšími převody, jež kromě jiných předností zajišťuje rychlejší řazení a omezení emisí CO2 až o 12 %. Podvozek se vyznačuje sníženou světlostí, tužším pérováním a přímější řízením. Bentley Continental GT Speed stojí na jedenadvacetipalcových ráfcích dostupných ve dvou barvách, které obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 275/35 R21.

Bentley Continental GT Speed: luxusní rychlost

Bentley Continental GT Speed: luxusní rychlost

Zvenčí se toho mnoho nezměnilo, za zmínku stojí snad jen zatmavené mřížky masky chladiče a otvorů v předním nárazníku, přičemž na palubě zaznamenáme standardní instalaci paketu Mulliner Driving Specification a celou řadu speciálních emblémů „Speed“. Bentley Continental GT Speed oslaví svoji premiéru na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu a prodávat se začne letos na podzim.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků