Bentley Continental GT Speed dosáhl 331 km/h. Na normální silnici

Australský závodník John Bowe rozjel Bentley Continental GT Speed na 331 km/h. Auto k tomu potřebovalo 76 sekund a 9,4 kilometru volné silnice. Taková rychlost znamená, že každou sekundu auto urazí 92 metrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem seděl závodník John Bowe; přestože na Stuart Highway není rychlostní limit, Bentley nezkoušelo maximální rychlost v běžném provozu

Při jízdě maximální rychlostí potřebuje Continental GT Speed 80 % výkonu motoru jen k tomu, aby překonalo aerodynamické odpory. Chladičem projde každou sekundu 4700 litrů vzduchu.

Speed je vrcholným modelem řady Continental GT. Všechna jeho čtyři kola pohání přeplňovaný motor W12 o výkonu 467 kW (635 k) a točivém momentu 820 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stuart Highway v Severním teritoriu překonává vzdálenost 2834 km. Pro představu: to je víc, než činí vzdušná vzdálenost z Prahy do Lisabonu (2246), syrského Damašku (2567) nebo ruského Permu (2821)

Silnice Stuart Highway v australském Severním teritoriu patří k nemnoha silnicím na světě, na nichž v některých úsecích neplatí žádné rychlostní omezení. Mezi městy Darwin a Port Augusta překonává vzdálenost 2834 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků