Bentley Continental GT: pořádné Granturismo (fascinace)

Volkswagen koupil britskou automobilku Bentley a investoval do ni půl miliardy liber. Výsledkem je model Continental GT, následovaný limuzínou Flying Spur a kabriem GTC. Pod kapotou prvního jmenovaného je šestilitrový W12 bi-turbo o výkonu 441 kW a 650 Nm. Nejde vám dohromady noblesa a 320 km/h? Přesně to ale Conti GT umí.
Bentley Continental GT: pořádné Granturismo (fascinace)
Seznam kapitol
  1. Bentley Continental GT - kupé 2+2
  2. Bentley Continental Flying Spur (sedan) a GTC (kabrio)

Koncern Volkswagen odkoupil jméno prestižní britské automobilky Bentley, která řadu desetiletí "spala", a po rozsáhlých investicích do vývoje a modernizace továrny v Crewe (investice přesáhly 500 mil. liber) začal od roku 1999 vznikat nový vůz. Duchovním otcem modelu Continental GT se stal Dirk van Braeckel, který mimo jiné pracoval nějakou dobu ve Škodovce.

Základním rysem vozu mělo být zachování mohutné přídě pro pořádný motor a minimální přední převis. Další požadavky zněly: maximalizace vnitřního prostoru a pohodlí cestujících. Velký vůz s celkovou délkou 4 808 mm má karosérii typu kupé a uspořádání sedadel 2+2 v interiéru poskytuje na zadních místech menším lidem nebo dětem dostatek prostoru. Řidič má oproti klasickým sporťákům vyšší pozici za volantem, především pro dobrý výhled a ideální ergonomii ovládacích prvků a pedálů. Continental GT má také na svoje poměry prostorný zavazadelník o objemu 370 l, do kterého jde zasunout čtyři páry lyží tak, aby ve vytvořeném tunelu minimálně omezovaly posádku.

Srdcem velkého grandtoureru je motor W12 o objemu 6,0 litru. Je složen ze dvou šestiválců VR6, kdy válce svírají úhel 15 stupňů a jednotlivé agregáty spolupracují pod úhlem 72 stupňů. Základní šestiválce mají svůj původ v mateřském Volkswagenu, ale do W12 se skládaní v továrně v Crewe. Čtyřventilová technika s proměnným časováním, dvanáct válců, dvojice velkých turbodmychadel od firmy KKK s plnícím tlakem 0,7 baru, nové písty, sací potrubí a chladič stlačeného vzduchu, to vše má za výsledek výkon 411 kW (560 k) v 6 100 ot/min a maximální kroutící moment 650 Nm od 1 600 ot/min. Motor spaluje natural s oktanovým číslem 95 a vyšším a plní emisní normu euro 4.

S výkonným motorem spolupracuje automatická šestistupňová převodovka od světoznámé firmy ZF s možností měnit jednotlivé stupně pádly pod volantem. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola a pro VW typický "americký" mezinápravový diferenciál Torsen se stará o rozdělení výkonu v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Moderní ESP umí přibrzdit protáčející se kolo a přenést výkon motoru třeba pouze na jediné jiné kolo. Mezi další elektronické pomocníky se řadí ABS, EBD, ASR a MSR. Poslední jmenovaný systém zabraňuje zablokování kol při rychlém podřazování.

Podvozek a zavěšení kol musí být u vozu, co může překročit hranici 300 km/h, perfektní. Nejlépe se o dobré jízdní vlastnosti stará přední lichoběžníková náprava se dvěma rameny a zadní víceprvková náprava s lichoběžníkovými rameny. Do asfaltu se zakusují 19palcová kola s pneumatikami 275/40 R19. Vzduchové odpružení stále udržuje světlou výšku vozu a při překročení rychlosti 160 km/h se automobil automaticky sníží o 15 mm. Elektronicky ovládané tlumiče mohou měnit tuhost dle přání řidiče. Řízení vozu je hřebenové s posilovačem Servotronic.

Proti silnému motoru a vysokým rychlostem se do opozice staví odvětrávané, duté kotouče o rozměru 405 x 36 mm na přední nápravě a vzadu jsou brzdy s kotouči 335 x 22 mm. Nesmíme opomenout dynamiku: Bentley Continental vystřelí z 0 km/h na 100 km/h za 4,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 320 km/h. Pokud máte chuť na tohoto britského aristokrata, připravte si 166 tis. eur.

Tip: Další vozy ze sekce Fascinace naleznete zde.

Technické parametry

Bentley Continental GT
Rozměry 4808 x 1918 x 1389 mm
Rozvor nz
Motor 6.0 l W12, bi-turbo
Výkon (kW/k) 411 kW (560 k)/6150
Kroutící moment 650 Nm/1600
Hmotnost 2387 kg
0-100 km/h 4,8 s
Maximální rychlost 320 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu 235
Cena (nyní) 166 000

Fotogalerie

 
Bentley Continental GT
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley Continental GT - kupé 2+2
  2. Bentley Continental Flying Spur (sedan) a GTC (kabrio)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků