Bentley Continental GT: pořádné Granturismo (fascinace)

Volkswagen koupil britskou automobilku Bentley a investoval do ni půl miliardy liber. Výsledkem je model Continental GT, následovaný limuzínou Flying Spur a kabriem GTC. Pod kapotou prvního jmenovaného je šestilitrový W12 bi-turbo o výkonu 441 kW a 650 Nm. Nejde vám dohromady noblesa a 320 km/h? Přesně to ale Conti GT umí.
Bentley Continental GT: pořádné Granturismo (fascinace)
Seznam kapitol
  1. Bentley Continental GT - kupé 2+2
  2. Bentley Continental Flying Spur (sedan) a GTC (kabrio)

Koncern Volkswagen odkoupil jméno prestižní britské automobilky Bentley, která řadu desetiletí "spala", a po rozsáhlých investicích do vývoje a modernizace továrny v Crewe (investice přesáhly 500 mil. liber) začal od roku 1999 vznikat nový vůz. Duchovním otcem modelu Continental GT se stal Dirk van Braeckel, který mimo jiné pracoval nějakou dobu ve Škodovce.

Základním rysem vozu mělo být zachování mohutné přídě pro pořádný motor a minimální přední převis. Další požadavky zněly: maximalizace vnitřního prostoru a pohodlí cestujících. Velký vůz s celkovou délkou 4 808 mm má karosérii typu kupé a uspořádání sedadel 2+2 v interiéru poskytuje na zadních místech menším lidem nebo dětem dostatek prostoru. Řidič má oproti klasickým sporťákům vyšší pozici za volantem, především pro dobrý výhled a ideální ergonomii ovládacích prvků a pedálů. Continental GT má také na svoje poměry prostorný zavazadelník o objemu 370 l, do kterého jde zasunout čtyři páry lyží tak, aby ve vytvořeném tunelu minimálně omezovaly posádku.

Srdcem velkého grandtoureru je motor W12 o objemu 6,0 litru. Je složen ze dvou šestiválců VR6, kdy válce svírají úhel 15 stupňů a jednotlivé agregáty spolupracují pod úhlem 72 stupňů. Základní šestiválce mají svůj původ v mateřském Volkswagenu, ale do W12 se skládaní v továrně v Crewe. Čtyřventilová technika s proměnným časováním, dvanáct válců, dvojice velkých turbodmychadel od firmy KKK s plnícím tlakem 0,7 baru, nové písty, sací potrubí a chladič stlačeného vzduchu, to vše má za výsledek výkon 411 kW (560 k) v 6 100 ot/min a maximální kroutící moment 650 Nm od 1 600 ot/min. Motor spaluje natural s oktanovým číslem 95 a vyšším a plní emisní normu euro 4.

S výkonným motorem spolupracuje automatická šestistupňová převodovka od světoznámé firmy ZF s možností měnit jednotlivé stupně pádly pod volantem. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola a pro VW typický "americký" mezinápravový diferenciál Torsen se stará o rozdělení výkonu v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Moderní ESP umí přibrzdit protáčející se kolo a přenést výkon motoru třeba pouze na jediné jiné kolo. Mezi další elektronické pomocníky se řadí ABS, EBD, ASR a MSR. Poslední jmenovaný systém zabraňuje zablokování kol při rychlém podřazování.

Podvozek a zavěšení kol musí být u vozu, co může překročit hranici 300 km/h, perfektní. Nejlépe se o dobré jízdní vlastnosti stará přední lichoběžníková náprava se dvěma rameny a zadní víceprvková náprava s lichoběžníkovými rameny. Do asfaltu se zakusují 19palcová kola s pneumatikami 275/40 R19. Vzduchové odpružení stále udržuje světlou výšku vozu a při překročení rychlosti 160 km/h se automobil automaticky sníží o 15 mm. Elektronicky ovládané tlumiče mohou měnit tuhost dle přání řidiče. Řízení vozu je hřebenové s posilovačem Servotronic.

Proti silnému motoru a vysokým rychlostem se do opozice staví odvětrávané, duté kotouče o rozměru 405 x 36 mm na přední nápravě a vzadu jsou brzdy s kotouči 335 x 22 mm. Nesmíme opomenout dynamiku: Bentley Continental vystřelí z 0 km/h na 100 km/h za 4,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 320 km/h. Pokud máte chuť na tohoto britského aristokrata, připravte si 166 tis. eur.

Tip: Další vozy ze sekce Fascinace naleznete zde.

Technické parametry

Bentley Continental GT
Rozměry 4808 x 1918 x 1389 mm
Rozvor nz
Motor 6.0 l W12, bi-turbo
Výkon (kW/k) 411 kW (560 k)/6150
Kroutící moment 650 Nm/1600
Hmotnost 2387 kg
0-100 km/h 4,8 s
Maximální rychlost 320 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu 235
Cena (nyní) 166 000

Fotogalerie

 
Bentley Continental GT
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley Continental GT - kupé 2+2
  2. Bentley Continental Flying Spur (sedan) a GTC (kabrio)

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků