Bentley Continental GT: pořádné Granturismo (fascinace)

Volkswagen koupil britskou automobilku Bentley a investoval do ni půl miliardy liber. Výsledkem je model Continental GT, následovaný limuzínou Flying Spur a kabriem GTC. Pod kapotou prvního jmenovaného je šestilitrový W12 bi-turbo o výkonu 441 kW a 650 Nm. Nejde vám dohromady noblesa a 320 km/h? Přesně to ale Conti GT umí.
Bentley Continental GT: pořádné Granturismo (fascinace)
Seznam kapitol
  1. Bentley Continental GT - kupé 2+2
  2. Bentley Continental Flying Spur (sedan) a GTC (kabrio)

Koncern Volkswagen odkoupil jméno prestižní britské automobilky Bentley, která řadu desetiletí "spala", a po rozsáhlých investicích do vývoje a modernizace továrny v Crewe (investice přesáhly 500 mil. liber) začal od roku 1999 vznikat nový vůz. Duchovním otcem modelu Continental GT se stal Dirk van Braeckel, který mimo jiné pracoval nějakou dobu ve Škodovce.

Základním rysem vozu mělo být zachování mohutné přídě pro pořádný motor a minimální přední převis. Další požadavky zněly: maximalizace vnitřního prostoru a pohodlí cestujících. Velký vůz s celkovou délkou 4 808 mm má karosérii typu kupé a uspořádání sedadel 2+2 v interiéru poskytuje na zadních místech menším lidem nebo dětem dostatek prostoru. Řidič má oproti klasickým sporťákům vyšší pozici za volantem, především pro dobrý výhled a ideální ergonomii ovládacích prvků a pedálů. Continental GT má také na svoje poměry prostorný zavazadelník o objemu 370 l, do kterého jde zasunout čtyři páry lyží tak, aby ve vytvořeném tunelu minimálně omezovaly posádku.

Srdcem velkého grandtoureru je motor W12 o objemu 6,0 litru. Je složen ze dvou šestiválců VR6, kdy válce svírají úhel 15 stupňů a jednotlivé agregáty spolupracují pod úhlem 72 stupňů. Základní šestiválce mají svůj původ v mateřském Volkswagenu, ale do W12 se skládaní v továrně v Crewe. Čtyřventilová technika s proměnným časováním, dvanáct válců, dvojice velkých turbodmychadel od firmy KKK s plnícím tlakem 0,7 baru, nové písty, sací potrubí a chladič stlačeného vzduchu, to vše má za výsledek výkon 411 kW (560 k) v 6 100 ot/min a maximální kroutící moment 650 Nm od 1 600 ot/min. Motor spaluje natural s oktanovým číslem 95 a vyšším a plní emisní normu euro 4.

S výkonným motorem spolupracuje automatická šestistupňová převodovka od světoznámé firmy ZF s možností měnit jednotlivé stupně pádly pod volantem. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola a pro VW typický "americký" mezinápravový diferenciál Torsen se stará o rozdělení výkonu v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Moderní ESP umí přibrzdit protáčející se kolo a přenést výkon motoru třeba pouze na jediné jiné kolo. Mezi další elektronické pomocníky se řadí ABS, EBD, ASR a MSR. Poslední jmenovaný systém zabraňuje zablokování kol při rychlém podřazování.

Podvozek a zavěšení kol musí být u vozu, co může překročit hranici 300 km/h, perfektní. Nejlépe se o dobré jízdní vlastnosti stará přední lichoběžníková náprava se dvěma rameny a zadní víceprvková náprava s lichoběžníkovými rameny. Do asfaltu se zakusují 19palcová kola s pneumatikami 275/40 R19. Vzduchové odpružení stále udržuje světlou výšku vozu a při překročení rychlosti 160 km/h se automobil automaticky sníží o 15 mm. Elektronicky ovládané tlumiče mohou měnit tuhost dle přání řidiče. Řízení vozu je hřebenové s posilovačem Servotronic.

Proti silnému motoru a vysokým rychlostem se do opozice staví odvětrávané, duté kotouče o rozměru 405 x 36 mm na přední nápravě a vzadu jsou brzdy s kotouči 335 x 22 mm. Nesmíme opomenout dynamiku: Bentley Continental vystřelí z 0 km/h na 100 km/h za 4,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 320 km/h. Pokud máte chuť na tohoto britského aristokrata, připravte si 166 tis. eur.

Tip: Další vozy ze sekce Fascinace naleznete zde.

Technické parametry

Bentley Continental GT
Rozměry 4808 x 1918 x 1389 mm
Rozvor nz
Motor 6.0 l W12, bi-turbo
Výkon (kW/k) 411 kW (560 k)/6150
Kroutící moment 650 Nm/1600
Hmotnost 2387 kg
0-100 km/h 4,8 s
Maximální rychlost 320 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu 235
Cena (nyní) 166 000

Fotogalerie

 
Bentley Continental GT
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley Continental GT - kupé 2+2
  2. Bentley Continental Flying Spur (sedan) a GTC (kabrio)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků