Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Continental GT od Bentley prošel první výraznou modernizací od premiéry v roce 2003. Přináší řadu úprav, na diesel naštěstí nedošlo.

Model Continental GT je nejstarším typem značky Bentley, a tak není divu, že přišel čas pro změnu. A ta je zde, veřejnosti se představí letos v Paříži.

Změnil se design karoserie i jejího interiéru, aby lépe odpovídal stylingu nastolenému vlajkovou lodí Mulsanne. Při čelním pohledu zaznamenáme dva páry nových LED světlometů jakoby obklopené drahokamy a zasahující do rozšířených blatníků, nový je též celý segment nárazníku kombinovaného se spoilerem. Rám masky chladiče navazuje na linie kapoty a ve své spodní části nese poznávací značku. S podobnou stylizací se setkáváme také na zádi vozu. Také zadní blatníky byly poněkud rozšířeny a hostí ostřeji řezané sdružené svítilny. Rozšíření blatníků pochopitelně není samoúčelné, rozchod kol totiž nabyl o 41 mm vpředu a o 48 mm vzadu.

Pod kapotou se nachází šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 583 koní (429 kW) a 700 Nm a schopný spalovat E85. Ten tak pro modelý rok 2011 posílil o 16 koní a spolu s pohotovostní hmotností sníženou o 65 kg vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosáhnout rychlosti 318 km/h. Koncem roku 2011 se dočkáme i nového čtyřlitrového osmiválce, jenž v nabídce stávající dvanáctiválec naštěstí jen doplní. S objemem rovných 4,0 l prý nabídne o 40 % nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než jednotka W12. Potvrdily se tak nedávné spekulace o nasazení čtyřlitrového osmiválce, jen s tím rozdílem, že nebude naftový, ale benzinový. Díky Bohu.

Na motory naváže přepracovaná šestistupňová automatická převodovka umožňující podřadit přímo o dva stupně a přenášející výkon na kola obou náprav v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy (dosud to bylo 50/50).

Úprav doznal rovněž interiér. V zaoblené středové konzoli trůní nová dotyková obrazovka kombinovaná s pevným diskem 30GB (15 z nich je vyhrazeno pro hudbu) a audiosoustavou s jedenácti reproduktory a rozsáhlou konektivitou TV/DVD/iPod/Bluetooth atp., pozměněná přední sedadla přidávají 46 mm prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

Jak jsme již několikrát zmínili, vůz čeká premiéra letos v Paříži, kde bude také poprvé fyzicky k vidění pro širokou veřejnost. Snad nás automobilka spolu s pařížskou premiérou obdaří i dalšími technickými detaily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků