Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Continental GT od Bentley prošel první výraznou modernizací od premiéry v roce 2003. Přináší řadu úprav, na diesel naštěstí nedošlo.

Model Continental GT je nejstarším typem značky Bentley, a tak není divu, že přišel čas pro změnu. A ta je zde, veřejnosti se představí letos v Paříži.

Změnil se design karoserie i jejího interiéru, aby lépe odpovídal stylingu nastolenému vlajkovou lodí Mulsanne. Při čelním pohledu zaznamenáme dva páry nových LED světlometů jakoby obklopené drahokamy a zasahující do rozšířených blatníků, nový je též celý segment nárazníku kombinovaného se spoilerem. Rám masky chladiče navazuje na linie kapoty a ve své spodní části nese poznávací značku. S podobnou stylizací se setkáváme také na zádi vozu. Také zadní blatníky byly poněkud rozšířeny a hostí ostřeji řezané sdružené svítilny. Rozšíření blatníků pochopitelně není samoúčelné, rozchod kol totiž nabyl o 41 mm vpředu a o 48 mm vzadu.

Pod kapotou se nachází šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 583 koní (429 kW) a 700 Nm a schopný spalovat E85. Ten tak pro modelý rok 2011 posílil o 16 koní a spolu s pohotovostní hmotností sníženou o 65 kg vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosáhnout rychlosti 318 km/h. Koncem roku 2011 se dočkáme i nového čtyřlitrového osmiválce, jenž v nabídce stávající dvanáctiválec naštěstí jen doplní. S objemem rovných 4,0 l prý nabídne o 40 % nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než jednotka W12. Potvrdily se tak nedávné spekulace o nasazení čtyřlitrového osmiválce, jen s tím rozdílem, že nebude naftový, ale benzinový. Díky Bohu.

Na motory naváže přepracovaná šestistupňová automatická převodovka umožňující podřadit přímo o dva stupně a přenášející výkon na kola obou náprav v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy (dosud to bylo 50/50).

Úprav doznal rovněž interiér. V zaoblené středové konzoli trůní nová dotyková obrazovka kombinovaná s pevným diskem 30GB (15 z nich je vyhrazeno pro hudbu) a audiosoustavou s jedenácti reproduktory a rozsáhlou konektivitou TV/DVD/iPod/Bluetooth atp., pozměněná přední sedadla přidávají 46 mm prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

Jak jsme již několikrát zmínili, vůz čeká premiéra letos v Paříži, kde bude také poprvé fyzicky k vidění pro širokou veřejnost. Snad nás automobilka spolu s pařížskou premiérou obdaří i dalšími technickými detaily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků