Bentley chystá smršť nových modelů včetně sportovního kupé

Aristokratická britská značka s okřídleným B oficiálně potvrdila příchod dalšího modelu v časovém horizontu čtyř let. A zřejmě nebude jen jeden!
Bentley chystá smršť nových modelů včetně sportovního kupé

Ke modelům ContinentalFlying Spur a Mulsanne se přidá pátá řada. Respektive šestá, započteme-li i vyvíjené SUV. Půjde o sportovní vůz, nejpravděpodobněji s karoserií kupé. Případně čtyřdveřovou variantu současného Flying Spuru, ale se sportovnějším nádechem a nižší střechou.

Aktuální Continental sice disponuje impozantními výkony, ale přece jen váží hodně přes dvě tuny... Staronový generální ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer sdělil britskému Auto Expressu, že cenově může být novinka postavena ještě výše než  uzavřený „Conti“. Ale také pochopitelně nemusí, záleží na tom, který ze dvou projektů nakonec dostane zelenou.

Rozhodnutí zatím nepadlo

Šéf prestižního výrobce řekl: „Naši designéři jsou velmi zaneprázdněni, právě teď připravují návrhy pro každý z nich. A my se zabýváme obchodními případy. Až budeme mít více informací, učiníme rozhodnutí.“ To by mělo padnout nejpozději do poloviny roku 2016, je třeba nejdříve zjistit reakce zákazníků a prodejní potenciál včetně zisku, aby si Bentley mohl ujasnit priority.

Bentley představuje nejostřejší auto ve své historii

Bentley představuje nejostřejší auto ve své historii

„Pokud mám mluvit upřímně, chtěl bych, abychom vyráběli obojí,“ odpověděl Dürheimer trochu vyhýbavě na otázku, zda uvidíme nějaký koncept coby předskokana. Co můžeme čekat pod kapotou? Zcela jistě známý koncernový vidlicový osmiválec 4,0 l z vývoje Audi a pohonem všech kol.

Přednost má SUV

Hlavním bodem je však nyní první sériové SUV značky, které má být představeno na konci roku 2015 a jeho prodej zahájen v úvodu sezóny 2016. Určitě bude mít v útrobách zpočátku pouze šestilitrový W12, plug-in hybrid a turbodiesel přijdou zhruba po roce. Hybrid umožní čistě elektrickou jízdu na zhruba padesátikilometrovou vzdálenost a papírové emise klesnou oproti benzinovému dvanáctiválci o 50 procent. Budoucí vozy z Crewe dostanou mimochodem i pohon jen zadní nápravy, ale bude se jednat o speciální modely. SUV se to samozřejmě netýká.

Dürheimer si rovněž trochu zažertoval: „Podívejte se na další konkurenci na poli luxusních SUV tady ve Velké Británii. Pokud přidáte všechny možnosti, bude vás stát asi 140 tisíc liber (4,86 mil. Kč). No a my jsme vyřešili problém, že trh není schopen nabídnout auto za větší částku.“ Generální ředitel, který momentálně sedí na dvou židlích, protože vede i Bugatti, měl pochopitelně na mysli Range Rover.

Bentley má už 2000 objednávek na SUV, které nikdo neviděl

Bentley má už 2000 objednávek na SUV, které nikdo neviděl

Zároveň však mluvil o dalších variantách Continentalu GT a celé řadě hybridů. Na platformě Mulsanne mají vzniknout nový Brooklands a kabriolet Azure. Pamatujete se na koncept kabrioletu Mulsanne z Pebble Beach 2012? Mají ho uložený  továrně. „Slyšel jsem reakce od našich zákazníků, že po takovém voze je značná poptávka. A pokud budeme vyrábět nový Azure, Brooklands přijde automaticky.“ sdělil na toto téma. Oba však budou nejpravděpodobněji používat klasiku V8 6,75 l se dvěma turby, která vyvine 377 kW (512 koní) a 1020 Nm točivého momentu. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků